1 Reacties

1 uur geleden

Leuk vooruitzicht zeg!! Wij waren op Lanzarote toen ons zoontje 10 maanden was. Hij kon toen nog niet lopen, wel kruipen. Vliegen was toen echt prima, hij heeft toen heerlijk geslapen. Vanuit die hele relaxte vlieg ervaring zijn we met kerst toen hij bijna anderhalf was (liep toen wel al goed) naar Costa Rica gevlogen, maar dat was op zijn zachtst gezegd een uitdaging haha. Wij vlogen rond de tijd dat zijn middagslaapje zou zijn, maar denk maar niet dat mensen heeft geslapen. Van de 11.5 uur heeft hij in totaal 2 uur geslapen. Het vliegtuig was zo interessant, hij kon echt geen seconde stilzitten. Hij wilde continu rondrennen en alles ontdekken en raakte helemaal oververmoeid, waardoor slapen nog lastiger werd. Dus qua vlucht geen tips, ik zou vliegen op deze leeftijd denk gewoon niet per se aanraden haha. Al zat het hem ook echt wel in verwachtingsmanagement, want wij gingen er (super dom en naïef) dus vanuit dat hij gewoon zou gaan slapen, wat niet gebeurde. Terug gingen we uit van het ergste en viel het uiteindelijk alles mee, we vlogen toen in de nacht en hij heeft toen zeker 6 uur geslapen. Wat op zich fijn vermaak was en dus misschien een tip is, was een fotoalbumpje waarin we allemaal foto’s van vrienden en familie hadden gedaan, dat is wel de hele vakantie favoriet geweest. En een busybook deed het ook goed. En vooral heeeeeeel veel snacks (druiven klein gesneden, losse maïskorrels in een bakje, komkommer klein gesneden, etc.) we hadden alles klein gesneden zodat hij er langer over zou doen. Verder voor Lanzarote niet echt tips aan activiteiten. We hebben vooral gewandeld die vakantie, met ons zoontje toen in de draagzak. Ik vond draagzak wel warm. We hadden in Costa Rica een rugdrager en dat was qua warmte en zijn lengte en gewicht van nu wel echt veel beter, dus dat zou ik wel aanraden! Wij waren toen in juni in Lanzarote en sommige dagen was het warm, maar er was eigenlijk bijna altijd veel wind waardoor het nooit suuuuuper warm was. De zee was voor ons zoontje toen nog wel te koud. Af en toe hadden we vanwege de wind ook wel een veste en soms lange broek nodig. Verder wel zomerse kleding. Qua maat zou ik denk kijken wat hij heeft als je wat dichter richting de zomer komt? Soms groeien ze toch ineens heel snel ofzo.