13 Reacties

vorig jaar

Normaal vallen de Hema rompers groter. Ditmaal dus niet. Hmm

vorig jaar

HEMA valt klein (katoenen variant) de bamboe lijn valt dan weer ruim en gaat lekker lang mee.

vorig jaar

Reactie op Jen2412

Moet ik er dan vanuit gaan dat de zeeman erg groot valt? Dan haal ik er even andere bij. Is mijn 1e kindje dus vind het erg lastig :)

vorig jaar

Reactie op Jen2412

Precies dit dus! Ik ben fan van de meegroeirompers van de Hema, of de bamboe varianten, die kun je lang gebruiken 🤗

vorig jaar

Het ligt een beetje aan welke types. Meestal valt Hema en Zeeman groot. Ik heb wel ervaren dat de rompers uit die pakjes met meerdere witte kleiner/korter vallen. En zeeman kan ik er nog niet echt een pijl op trekken. Wat ik doe voor het begin ik leg de kleding allemaal ff over elkaar heen en dan sorteer ik zo op 50 of 56. Ik pak prenatal vaak als “basis”. Ps. Ik heb bij zeeman wel al een keer een verkeerde maatbedrukking gehad. Dat was een maat 44 maar dat moest een maat 50 zijn. Drukfoutje 😅

vorig jaar

Deze van hema lijkt wel heeel klein voor maatje 50 ook? Ik heb die bamboo rompers en die zien er in ieder geval wel groter uit. Dit lijkt eerder een 44 maatje.

vorig jaar

HEMA rib meegroeirompers vallen ruimer, maar deze katoenen wat kleiner. Had ik er een paar van (lange mouw versie) bij mijn eerste dochter. Vond die voor het prille begin daardoor perfect, daarna alleen maar de rib gebruikt. Als je van beide al wat in huis hebt, zou ik het lekker even afwachten. Merk je vanzelf welke je straks het fijnst vindt en haal je die bij. 😊

vorig jaar

Ik ben 3,5 week geleden bevallen en Luc is nu 45 cm groot en draagt maat 44 overslagrompertjes van de zeeman die nu precies goed zitten! De hema valt wat groter uit, net als feetje en dirkje. Die zijn ook nog wat groot voor hem. Misschien heb je daar wat aan 😊

vorig jaar

Ik zag dit op tiktok voorbijkomen en gebruik dit ook als reminder. Daarnaast gebruik ook ik de prenatal rompers als basis.

vorig jaar

Reactie op Stefanie19922

Ik zag dit op tiktok voorbijkomen en gebruik dit ook als reminder. Daarnaas ...
Oh grappig, hier ben ik het niet helemaal mee eens haha. Als ik kijk naar kleding van mijn zoontje: c&a valt klein, h&m normaal, noppies en prenatal over het algemeen klein, wibra en zeeman normaal

vorig jaar

Reactie op Stefanie19922

Dirkje valt zeker niet groot, eerder klein.

vorig jaar

Reactie op Stefanie19922

Wat grappig, maar ik ben het echt niet eens met dit lijstje. Ik denk dat het ook helemaal aan de bouw van je kindje ligt. Mijn zoontje was fijn en smal en paste perfect in noppies. Terwijl zijn forse neefje van dezelfde leeftijd daar gewoon echt niet in paste. Noppies valt echt smal. Bij prenatal moet ik altijd kleren tegen elkaar houden. Want het ene shirtje maat 50 valt prima en de ander een maar groter of kleiner. Ik vind Hema over het algemeen wel wat ruim vallen. Lijkt eerder alsof de maat niet goed in die romper staat. Lijkt op 44 ipv 50. De ribrompers vallen echt lang. De zeeman rompers vind ik in de breedte ruimer. Mijn zoontje is nog steeds smal en ik vind de Hema daarom mooier bij hem zitten. Anders heeft hij links en rechts nog wat ruimte over. Dus er zit ook verschil in wat iemand "ruim noemt". Bedoel je dan in de breedte of in de lengte..

vorig jaar

Reactie op Stefanie19922

Ben het hier ook echt niet mee eens! Mijn dochter is altijd p50 geweest. Precies gemiddeld dus. Noppies valt lang en smal. C&A precies goed/ietsje ruim en Dirkje vind ik ook kleiner vallen. Mango normaal/ ietsje klein… 🤷🏻‍♀️