38 Reacties

20 dagen geleden

Ik zal aftrappen. Ons meisje heeft net de eerste prikjes gehad, en wij zijn super trots op hoe ze het heeft gedaan!

20 dagen geleden

Vanmiddag dacht ik zal ik nog eens proberen haar in bedje te leggen, normaal is dit namelijk altijd drama. Ik had haar binnen 10 min in slaap zonder huilen. Geen idee hoe dit opeens gelukt is. Uiteindelijk wel weer na 30 min wakker zoals altijd (lange leve hazeslaapjes), maar toch wel een beetje trots. Nu ligt ze weer op me te slapen 🙈

20 dagen geleden

Reactie op Momof2cats

Vanmiddag dacht ik zal ik nog eens proberen haar in bedje te leggen, normaa ...
Oh heerlijk dat het gelukt is! Stapje voor stapje toch🥰

20 dagen geleden

Morgen voor de eerste keer zwemmen…. Spannend!! ☺️

19 dagen geleden

M’n zoontje heeft voor het eerst helemaal alleen omgerold. Het kwam als een hele verrassing want ik legde hem gewoon op z’n buikje voor Timmy time, ik was me niet aan het voorbereiden dat hij zich ging omrollen. Hij heeft even een tijdje op zijn rug gechilled want hij wist natuurlijk nog niet hoe hij weer terug moest gaan en mama was nog even flabbergasted. Oh en hij loop al een beetje, als in; ik zit achter hem en hou zijn handjes goed vast zodat ik al zijn gewicht draag/til. Daardoor zet hij opeens zijn eerste stapjes naar voor, richting het speelgoed. Helemaal alleen zonder dat ik hem zit te pushen. Ben zo enorm trots op hem. Misschien komt deze mijlpalen wel omdat hij gisteren voor het eerst bij de Sint op schoot heeft gezeten. 🥹

19 dagen geleden

Echt n domme vraag😂 maar kan iemand mij uitleggen wat iedereen bedoeld met als voorbeeld: 14 weken (gecorrigeerd 16 weken) ik snap daar niks van hahaha

19 dagen geleden

Fantastisch Natalie😍! Inderdaad even een alles topic hahaha

19 dagen geleden

Reactie op kaatje97

Echt n domme vraag😂 maar kan iemand mij uitleggen wat iedereen bedoeld met ...
De gecorrigeerde leeftijd rekent vanaf de uitgerekende datum. Dus als een kindje vier weken te vroeg geboren is, is de gecorrigeerde leeftijd vier weken minder dan de eigenlijke leeftijd. Een kindje van 12 weken is dus gecorrigeerd dan 8 weken en zal (meestal) ook qua ontwikkeling op een leeftijd van ongeveer 8 weken zitten.

19 dagen geleden

Reactie op Lies26

M’n zoontje heeft voor het eerst helemaal alleen omgerold. Het kwam als een ...
Wat heerlijk!! En ook wat gaat het snel🥹

19 dagen geleden

Reactie op Eerstewonder

Morgen voor de eerste keer zwemmen…. Spannend!! ☺️
Ooooh spannend! Ik ben he-le-maal niet van het zwemmen (iets met vreselijk lichaam🤣) Maar met mn kleintje wil ik zwemmen 🤣

18 dagen geleden

Morgen naar de bbfysio, krijg inwendig onderzoek en vindt het echt best wel spannend.

17 dagen geleden

Ons meisje slaapt overdag vaak erg weinig en als ze slaapt is het max 30 minuutjes. Nu al een paar keer een uur gelukt! Verder word ik gek van de slijmerige afscheiding. Voel me net een slak 🙃

17 dagen geleden

Reactie op Aaa00

Ons meisje slaapt overdag vaak erg weinig en als ze slaapt is het max 30 mi ...
Wat goed!!

17 dagen geleden

Gisteravond een kinderstoel met newborn inzet in elkaar gezet. Ik heb dus de hoop dat als ik mijn dochter daarin aan de eettafel zet als wij gaan eten, dat ze dan tevreden rond kan kijken en ik kan eten zonder baby op schoot of aan de tiet...🤞

16 dagen geleden

Ben bang dat mn "ik hou mn hart vast voor Sinterklaas" werkelijkheid is geworden ondanks dat ze een mini tukje in de draagzak had gedaan. Ze kwam net heel moeilijk in slaap met veel huilen en net na een 25 min alweer huilend wakker. Ik hoop dat het helpt dat we zo allebei boven zijn dat ze lekker door kan slapen.

16 dagen geleden

Reactie op Nathalie 0419

Ben bang dat mn "ik hou mn hart vast voor Sinterklaas" werkelijkheid is gew ...
Hmm even het badje in om de prikkels ‘weg te wassen’? Ocharm 🥺

16 dagen geleden

Reactie op Nathalie 0419

Hier precies hetzelfde 🥲

16 dagen geleden

Mijn kindje wordt elke avond van ons wakker als we gaan naar bed gaan (en vanaf dan elke 1,5 uur wakker). Gisteravond daarom voor het eerst op zijn eigen kamertje. We hoopten dat hij hierdoor beter gaat slapen. Poging mislukt, omdat mijn moederhart teveel aan het bloeden was. Heb toen mijn vriend huilend wakker gegild, dat hij er wat aan moest doen. Letterlijk “en nu moet ie huilen en voelt hij zich verlaten en dat is slecht voor de ontwikkeling. Dit was dan mijn vriend z’n schuld (was het echt niet). Baby lag gewoon lekker te slapen overigens. Vandaag poging 2, maar bij enige twijfel ligt ie tot volgend jaar sinterklaas bij ons. 😬

16 dagen geleden

Reactie op Nathalie 0419

Aww. Hopelijk slaapt ze nu lekker! Hier ook meer sociale dingen gehad deze week, maandag ging nog prima. Gister en vandaag overdag veel geslapen voor haar doen. Bij een ander op schoot was meteen onrust en huilen. Even rustig aan komende tijd..

16 dagen geleden

Reactie op missanabel

Mijn kindje wordt elke avond van ons wakker als we gaan naar bed gaan (en v ...
Naww. Denk dat het voor ons mama's soms nog lastiger is dan voor de kleintjes zelf 🫣 Ik kan het ook nog niet aan, dat slapen in haar eigen kamertje. Succes met de poging!