38 Reacties
16 dagen geleden
Ik wil echt ff keihard frustratie zeiken/janken.
Ik krijg mn baby van 3mnd overdag dus echt niet in bed om te slapen.. vandaag ook weer een uur bezig geweest en nog eindigt ze in mn arm of op mn borst. Ik merk dat dit me erg veel energie kost.
Komt dit ooit goed.... Ben er zo bang voor dat dit gaat boven blijven en nooit lukken op deze manier.
Af en toe moet ik toch ook mijn armen even vrij kunnen hebben😢
16 dagen geleden
Reactie op Nathalie 0419
Ik wil echt ff keihard frustratie zeiken/janken.
Ik krijg mn baby van 3mnd ...
Pittig hoor 😔. Doet ze dan alle (3 of 4?) dutjes overdag op jou of slaapt ze ook wel in de box/kinderwagen? Kun je eventueel afwisselen met je vriend? Ook jij moet dit vol kunnen houden, dus lijkt me voor jou ook wel fijn dat je letterlijk je handen eens vrij hebt.
Wat hier heeft geholpen om haar overdag in eigen bedje te laten slapen is haar wakkertijden strikt te volgen. 's ochtends is ze maar een uurtje wakker, 's middags hooguit 1.5 uur. Wij doen haar nu beneden haar slaapzakje aan, gaan naar haar kamertje, doen white noise aan, doen speentje in en leggen een doekje over haar oogjes (ze is heel alert). Dat werkt nu voor ons na 3 weken strikt volhouden.
De eerste week was het gillen, compleet overstuur. Toen hebben we haar veel in slaap moeten wiegen ook. Daarna lieten we haar liggen als ze huilde (mits het geen schreeuwen werd) en viel ze met onze hulp in slaap. Dit duurde vaak wel een halfuur ofzo en mislukte ook nog wel eens. Maar nu (de derde week) gaat het steeds beter en sneller en doen we het dus zo als boven omschreven. Wil niet zeggen dat het voor ieder kindje werkt natuurlijk en ik denk dat je zelf ook al heel veel hebt geprobeerd. Het blijft lastig die slaapjes bij de kleintjes, en ik altijd maar denken dat baby's makkelijk en veel sliepen 🙈
16 dagen geleden
Reactie op Cosiness
Pittig hoor 😔. Doet ze dan alle (3 of 4?) dutjes overdag op jou of slaapt ...
Ik ga jou dingetjes ook proberen. Onze baby is ook heel alert en wilt niks missen.
Maar inderdaad, alle dutjes op mij of in de maxicosi (laatste 10 min vd rit meestal 🥹)
Mijn partner werkt de hele week, en op hem slaapt ze al helemaal niet helaas.
Ik kan haar ook niet slapend wegleggen want dan is ze echt binnen 5min weer wakker (zo ook vanmiddag toen ze wel heel even in slaap was gevallen).
Maken jullie de kamer donker? Als ik het gordijn open laat dan is het gegarandeerd niet slapen hier
16 dagen geleden
Reactie op Nathalie 0419
Ik ga jou dingetjes ook proberen. Onze baby is ook heel alert en wilt niks ...
Ben je trouwens begonnen met 1 slaapje proberen of gelijk allemaal?
Allemaal is ook geen doen als je nog de deur uit moet of wel?
16 dagen geleden
Reactie op Nathalie 0419
Ben je trouwens begonnen met 1 slaapje proberen of gelijk allemaal?
Allema ...
Ben begonnen met het ochtendslaapje. En daarna ook het eerste slaapje van de middag. Maar moet wel zeggen dat de slaapjes hier qua tijden heel wisselend zijn hoor. Soms doet ze overdag maar 2 of 3 dutjes, omdat ze dan wat langer slaapt. Maar had gelezen dat de slaapdruk 's ochtends nog het hoogste is, vandaar dat ik met dat slaapje ben begonnen. Laatste slaapje van de dag doen we hier vaak al wandelend in de kinderwagen, wil er zelf ook wel graag even uit 😜. En in de weekenden zijn we ook wel wat vaker op pad, dus dan is het vaak of het ochtend of het middagslaapje in bed en de rest in de kinderwagen of autostoel
14 dagen geleden
Leuk dat kirren en geluid produceren, maar dat gillen hoeft dus echt niet😢🤣
11 dagen geleden
Reactie op Nathalie 0419
Leuk dat kirren en geluid produceren, maar dat gillen hoeft dus echt niet😢 ...
Omg.. ja dat gillen.. ze ligt nu in de box te gillen en stopt gewoon niet, ze vind het zelf geweldig maar mijn oren niet (ik probeer te genieten van mijn koffie 🤪)
11 dagen geleden
Ik heb deze sokken dus in allerlei kleuren gekocht😂
Het moet je humor zijn maar ik vind deze ge-wel-dig
11 dagen geleden
Omg mag ik heel even trots zijn 🥹
"Heb welliswaar geholpen" mijn baby heeft 1u en 20 min een tukje gedaan nadat ik haar in slaap had geholpen bij opa en oma toen ik de deur uit was. Daarna was het wel krijsen maar hey!
Nu is ze ook erg onrustig en huilerig hoor, maar een mini begin is er 🎉
Dan maar extra tiet om comfort/troost te bieden.
één dag geleden
Ik wist dus helemaal niet dat een ID voor babys al verplicht was 🙂↕️ schijnbaar als je in het ziekenhuis komt moet je je baby kunnen legitimeren
Eind volgende week gaan wij met oud & nieuw naar fam in groningen
En niet dat ik verwacht dat we met onze baby in het ziekenhuis komen
Baal ik er van dat ik dit niet eerder wist
Het is 5 uur rijden vanuit ons
één dag geleden
Reactie op TTCWarrior
Ik wist dus helemaal niet dat een ID voor babys al verplicht was 🙂↕️ schi ...
Ik wist ook niet dat het verplicht is. Ik weet wel dat je een ID moet hebben als je over de grens gaat
één dag geleden
Reactie op iantheee
Wat apart dit wist ik ook niet. Wij zijn wel al eens op de eerste hulp gewe ...
Ik bedacht het mij ineens omdat we in belgie willen gaan tanken, en dat is “officieel “ buitenland
Dus ik ging wat informatie opzoeken
En toen kwam ik automatisch hier bij uit
één dag geleden
Reactie op iantheee
Wat apart dit wist ik ook niet. Wij zijn wel al eens op de eerste hulp gewe ...
Bij ons in Almere vroegen ze dus jammer genoeg wel naar bij onze eerste zoon. Zo hebben we voor de tweede meteen na zijn geboorte een paspoort aangemaakt. Als we hem naar het ziekenhuis in Almere willen brengen zijn we verplicht met een paspoort of ID kaart aan de ingang in te checken voordat we naar een afspraak mogen
één dag geleden
Mn moppie heeft overdag maar 1,5u geslapen vandaag. Ben benieuwd wat dat vanavond en vannacht brengt. Ze was wel heel vrolijk en heel erg bezig met haar nieuwe skill *bellenblazen*en kwijlen😍🤣