16 Reacties

9 maanden geleden

Oh je we hebben ook al een verwaterde variant geprobeerd, dus meer water en weinig poeder..

9 maanden geleden

Ben je sowieso klaar met borstvoeding want na ziekte is productie echt wel op te krikken als je wilt 😊

9 maanden geleden

Reactie op tinkNL

Ben je sowieso klaar met borstvoeding want na ziekte is productie echt wel ...
Het is wel goed zo

9 maanden geleden

Is het ook voor het eerst dat ze uit een fles drinkt of kreeg ze wel ook al MM uit een fles? Want ergens zou je verwachten dat ze 80/20 MM/KV wel zou moeten pakken. Dat is zo’n minimale hoeveelheid KV. Wellicht moet ze gewoon eventjes wennen en gaat ze het vanzelf beter drinken, maar ik kan me voorstellen dat je daar wel stress van hebt met een slinkende voorraad MM. Ik moest ook KV aan mijn tweeling bij gaan geven, omdat ik niet meer genoeg MM had voor 24/7. Maar dan Pepti, omdat ze onwijze buikpijn kregen van standaard KV. Maar de Pepti vond mn dochtertje ook niet te drinken. Dus eerst ging er bijvoorbeeld maar 50ml van de 180ml in. Maar was dat na een paar dagen al 100-120ml. En ik heb na een week van aan blijven bieden ook al wel eens flessen van 150-180ml erin gekregen. Maar hier hoeft dat maar 1x per dag, want verder red ik het wel met de MM. Dus lag er in die zin niet zoveel druk op als er 1 fles maar matig in ging🥴

9 maanden geleden

Wat bij ons hielp is een grotere speen op de fles dus nr 3 speen volgens mij. Zorgen dat het echt precies goed op temperatuur is en Kruidvat eigen merk schijnt iets zoeter te zijn volgens een collega van mij dus had dat ook geprobeerd. En dan mijn man de fles laten geven en niet ikzelf. . Hoop dat het gaat lukken, ik herken het probleem 😉

9 maanden geleden

Welke nutrilon heb je geprobeerd? Wat voor ons goed werkte was de nutrilon duobalans.

9 maanden geleden

Zelfde probleem gehad , wij gingen op pure goat proberen deze schijnt het meeste op moedermelk te lijken..

9 maanden geleden

Sommige kindjes vinden kunstvoeding gewoon echt niet lekker... moedermelk is veel zoeter en lichter van smaak. Je zou donormelk kunnen overwegen zolang je niet genoeg melkproductie hebt.

9 maanden geleden

Reactie op ElineNovella94

Is het ook voor het eerst dat ze uit een fles drinkt of kreeg ze wel ook al ...
Ze kreeg al gekolfde melk in hetzelfde flesje dus het ligt niet aan de fles. Ze wilde de 80/20 MM/KV echt niet drinken dus we hebben nu Kruidvat voeding gekocht en gaan dat morgen proberen… ben zo benieuwd☹️

9 maanden geleden

Reactie op Elne1992

Wat bij ons hielp is een grotere speen op de fles dus nr 3 speen volgens mi ...
Wij hebben vandaag Kruidvat eigen merk gekocht en gaan dat morgen proberen… ik zal vragen of mijn man het wil geven.. ben benieuwd….

9 maanden geleden

Reactie op Daantjee3

Welke nutrilon heb je geprobeerd? Wat voor ons goed werkte was de nutrilon ...
De gewone Nutrilon 2 opvolgmelk 6-10 maanden

9 maanden geleden

Reactie op rsmln1

De gewone Nutrilon 2 opvolgmelk 6-10 maanden
Las dat je de kruidvat merk nu ging proberen, hoe is dit gegaan Anders toch de duobalans proberen van nutrilon! Hier zit ook bepaalde melkvet in. Waardoor deze vaak word aangeraden als combi met borstvoeding of als je over gaat van borstvoeding naar flesvoeding, wij zijn zelf ook zo begonnen. Begin deed hij het ook niet goed op de gewone nutrilon (nu wel)

9 maanden geleden

Lanisoh fles al geprobeerd?

9 maanden geleden

Even een update: we zijn begonnen met de Kruidvat voeding en dat weigerde ze eerst ook 2 maal. Daarna gisteren toch weer 30cc kruidvat en 80cc moedermelk geprobeerd en opeens dronk ze het wel op. Keer daarna 60cc kruidvat en 60cc moedermelk gegeven en dat ging ook goed. Zojuist 90cc kruidvat met 25cc moedermelk gegeven en ook dat heeft ze opgedronken. Dus de verhouding is nu volledig anders en bijna volledig kunstvoeding🥳 Het is dus blijkbaar echt een kwestie van geduld hebben. Ben zo blij!

8 maanden geleden

Papa de fles laten geven ipv jij zelf, hielp hier ook. En dan ook echt even weggaan haha

8 maanden geleden

Reactie op dijkstrae

Papa de fles laten geven ipv jij zelf, hielp hier ook. En dan ook echt even ...
Dat lukt ook niet goed… haar tandjes komen nu door dus ik denk dat we helaas pech hebben qua timing. Ze weigert de fles überhaupt, dus ook bij moedermelk. Ik heb vandaag kv/mv met olvarit fijne granen gegeven als papje. Dat ging er wel in. Dus ik ga haar op die manier laten wennen aan kv.. ben benieuwd🫠☹️