35 Reacties

7 dagen geleden

Hier begonnen met fruit en wortel

7 dagen geleden

Bij onze oudste zijn we begonnen met wortel. Gevolgd door courgette. Maar ze had weinig interesse, bleek aan een tandje te liggen. Dus paar dagen gewacht en dan weer opnieuw. Bij de jongste, net 4 maand, zijn we nog niet bezig. Ik plan te starten rond Nieuwjaar. Tenzij ik tot na de kerstvakantie wacht tot de rust teruggekeerd is 🙈

7 dagen geleden

Waarom alleen met bloemkool? Wij zijn nu nog niet gestart (baby 4 mnden), bij de oudste gestart met wortel, pompoen en pastinaak.

7 dagen geleden

Het advies is te beginnen met groenten, aangezien fruit zoeter is en ze anders daarna soms geen groenten meer willen. Courgette, pastinaak, zoete aardappel, wortel, bloemkool, broccoli, pompoen, allemaal prima. Bloemkool zou ik zelf niet mee beginnen. Best wel specifieke smaak en kolen kunnen ook soms iets meer kramp veroorzaken zeggen ze. Ik zou inderdaad iets van wortel, pompoen, pastinaak of zoete aardappel ofzo doen. .

7 dagen geleden

Begonnen met wortel, bloemkool en broccoli. Maar nu ook met fruit. Ze is nu 20+3 weken en krijgt iedere dag een beetje groente en fruit. Vaak wel een paar dagen dezelfde dingen om haar te laten wennen aan smaken en texturen. Denk dat de volgende stap met 6 maanden is waar ik ook meer groente of fruit met elkaar ga mengen.

7 dagen geleden

Reactie op amber21051996

Hier begonnen met fruit en wortel
en doe je dat dan door de blender? Zo ja doe je daar ook water bij om t dunner te maken?

7 dagen geleden

Reactie op Jolien DS

Bij onze oudste zijn we begonnen met wortel. Gevolgd door courgette. Maar z ...
En hoe bereid je dat als ik vragen mag? En hoe oud was je kleine toen je ermee begon?

7 dagen geleden

Reactie op sammiwel

Waarom alleen met bloemkool? Wij zijn nu nog niet gestart (baby 4 mnden), ...
Ja geen idee, ze zeggen omdat dat weinig smaak heeft ofs?

7 dagen geleden

Reactie op babymamma69

en doe je dat dan door de blender? Zo ja doe je daar ook water bij om t dun ...
Ik heb eerst heel slecht gewoon zo’n potje en knijpzakje gehaalt om te kijken of ze wel wat wilde. Nu fruit zelf gemaakt en gewoon alles in de blender… geen water enzo erbij… wel meerdere soorten fruit bij elkaar

7 dagen geleden

Reactie op Anoniem_MM

Het advies is te beginnen met groenten, aangezien fruit zoeter is en ze and ...
Ow super! Bedankt voor je reactie, en hoe bereid je dat? Moet je dat eerst uitkoken? En fijnmalen?

7 dagen geleden

Hier ook wortel en banaan! Wortel koken, en met de staafmixer vloeibaar maken met beetje water. In ijsklontjes vorm in de vriezer! Banaan ook met water in een ijsklontjes vorm! Ze vind het heerlijk. Flesvoeding en borstvoeding is heel erg zoet dus onze arts en bij CB gaf aan zelf te gaan ontdekken wat ze lekker vind! Doe nu om de week een ander smaakje proberen!

7 dagen geleden

Reactie op Anoukvs91

Begonnen met wortel, bloemkool en broccoli. Maar nu ook met fruit. Ze is nu ...
Owja top! En hoevaak per dag geef je dat? En wanneer was je er mee begonnen?

7 dagen geleden

Reactie op FlinkeAnemoon316668

Hier ook wortel en banaan! Wortel koken, en met de staafmixer vloeibaar mak ...
Ow dat is top! En welke leeftijd ben je begonnen en hoevaak geef je t?

7 dagen geleden

Hier pompoen, wortel en broccoli gepureerd en ingevroren & van fruit banaan, peer en mango. Ze krijgt nu een weekje ‘s morgens fruit en einde middag beetje groente. Fruit peer gehad en gister banaan, groente de hele week nog pompoen en volgende week door naar de broccoli of wortel 😉

7 dagen geleden

Reactie op babymamma69

Ow dat is top! En welke leeftijd ben je begonnen en hoevaak geef je t?
Elke dag 8 kleine hapjes, met 17 weken! Ze keek echt mn eten van mn bord of uit m’n hand

6 dagen geleden

Super gezond en goed om scheut olijfolie doorheen te mengen, dat zie ik hier nog niet terug in de reacties.

6 dagen geleden

Wij zijn eerste begonnen met groente omdat fruit zoeter is en vaak direct daar de voorkeur naar gaat. Zo heb ik diverse groentes gekookt, staafmixer erbij, beetje olijfolie en alles verdeeld in ijsblokjes houder. Zo heb ik heel veel groente op voorraad in de vriezer. Ik doe dan 1 groente 3 a 4 dagen lang zodat hij kan wennen. Pompoen, wortel, pastinaak, zoete aardappel, courgette, bloemkool, paprika, broccoli. En ben van weekend begonnen om smorgens een paar hapjes geprakt fruit te geven. Hij vindt het heerlijk😁

6 dagen geleden

Ik heb bij mijn oudste kindje het schema van Mama Roos gebruikt en ga dat nu weer doen. We begonnen met groente (echt maar een klein beetje per keer, ongeveer 1 ijsblokvormpje) en dan een aantal dagen achter elkaar dezelfde smaak. Na een dag of 3 dan een andere smaak en regelmatig smaken laten terugkomen. Volgens mij begonnen wij in dat schema met pompoen. Ik vond het een hele fijne manier om te beginnen.

5 dagen geleden

Reactie op babymamma69

en doe je dat dan door de blender? Zo ja doe je daar ook water bij om t dun ...
Als je borstvoeding geeft kan je er een beetje melk doorheen doen om het smeuïger te maken

5 dagen geleden

Reactie op amber21051996

Ik heb eerst heel slecht gewoon zo’n potje en knijpzakje gehaalt om te kijk ...
Dit is niet heel slecht. Dit is lekker makkelijk en fijn. Kind wordt er net zo groot en sterk van als van verse groente en fruit.