35 Reacties

5 dagen geleden

Wij gaan pas met 6mnd beginnen volgens mij de kleintjes methode. Heb er een boek over gekocht op Vinted, met hele lijst waar je mee begint enz. Hoor er goeie verhalen over!

5 dagen geleden

Wij zijn met 3 maanden en een week al begonnen. Eerste keer met wortel en mevrouw vond het zo lekker dat ze snel haar mond open deed als ze weer kreeg 😂 daarna spinazie, ook echt een succes. Op de opvang geven ze haar verse fruithapjes en ze vindt het zoooo lekker dat ze nu met moeite een fles wil, omdat ze alleen nog maar groente wil 😂😂 ik doe er overigens ook een beetje kokosolie of olijfolie door!

5 dagen geleden

Wij zijn begonnen met bloemkool en na een paar dagen gestopt want mijn. god. Wat was m’n kind overstuur en had ze last van kramp. Was echt mega pissig op CB. Nu zijn we na paar dagen rust gestart met wortels en paar hapjes broccoli, gaat echt een stuk beter!

4 dagen geleden

Reactie op SJZ

Ik heb bij mijn oudste kindje het schema van Mama Roos gebruikt en ga dat n ...
Ik doe hetzelfde alleen dan niet met een schema. Ik mix een paar soorten fruit in de blender en doe het in kleine bakjes. Ongeveer 3/4 dagen hetzelfde en we zijn begonnen met 3 klleine lepeltjes nu 5 lepeltjes. Groente doen we af en toe tussendoor gewoon van wat we op dat moment zelf eten. Bijvoorbeeld wortels heel zacht koken en goed prakken. Soms ook een potje groente. Eerste week vondt ze de hapjes echt vies nu is ze erg enthousiast.

4 dagen geleden

Ik ga het 60 dagen schema volgen van mamarooskookt

3 dagen geleden

Reactie op #Naomi001

Dit is niet heel slecht. Dit is lekker makkelijk en fijn. Kind wordt er net ...
Mooi dat je haar gerust stelt ipv veroordeelt, want je hebt natuurlijk ook helemaal gelijk!

3 dagen geleden

Reactie op SJZ

Ik heb bij mijn oudste kindje het schema van Mama Roos gebruikt en ga dat n ...
Mag ik vragen heb je dat schema? Ik ben heel benieuwd!

3 dagen geleden

Wij beginnen na 6 mnd ongeveer met runny egg yolk, het eigeel uit een zacht gekookt ei. Daarna mergpijp, lever etc ☺️

3 dagen geleden

Reactie op rinnie

Wij beginnen na 6 mnd ongeveer met runny egg yolk, het eigeel uit een zacht ...
Waarom kiezen jullie voor dit voedsel ipv groente hap en fruit hap? Naar mijn weten worden deze items niet direct standaard aangeraden. Geen aanval, op recht nieuwsgierig naar je informatie hierover 😀

3 dagen geleden

Reactie op RosaS1995

Waarom kiezen jullie voor dit voedsel ipv groente hap en fruit hap? Naar mi ...
Het is vettig eten wat makkelijk te verteren is voor baby's en zit vol met verschillende voedingsstoffen, het lijkt daardoor meer op borstvoeding dan bijvoorbeeld fruit! Het moet wel je wens zijn om je kind met dierlijk voedsel op te voeden als je dit doet, dus niks voor vegans ;) Als je het interessant vindt is @themeatbasednutritionist op Instagram wel wat

3 dagen geleden

Reactie op rinnie

Het is vettig eten wat makkelijk te verteren is voor baby's en zit vol met ...
Ik ga er eens naar kijken of het bij ons past! Ik had er nog niet eerder van gehoord maar geef wel volledig borstvoeding en begin net met wat groente introduceren.

3 dagen geleden

Reactie op rinnie

Wij beginnen na 6 mnd ongeveer met runny egg yolk, het eigeel uit een zacht ...
Haha die runny egg yolk klinkt als lekker gezellig slobberen met de kleine! Ik dacht alleen dat lever werd afgeraden ivm te veel vitamine a?

één dag geleden

Hier begonnen met gepureerde pastinaak. Gelijk een succes. Niet dat ze veel binnen kreeg, maar geen vieze gezichten en ze zat echt lekker te proeven. Daarna wortel en ga nu over op pompoen en zoete aardappel. Telkens een dag of 3 hetzelfde en dan doorwisselen. Straks ga ik ook vaste voeding introduceren. Op Solid Starts (website of app) kun je van veel voeding zien in welke vorm je het mag geven voor welke leeftijd. Super chill. Bij mijn oudste hebben we dat afgewisseld met gepureerde hapjes. Ze vond het altijd heel leuk om zelf te eten en nog steeds is eten eigenlijk nooit een uitdaging geweest. Lust bijna alles en wil alles proeven (misschien gewoon geluk).

één dag geleden

Gisteren voor het eerst begonnen, met wortel. Ze was heel enthousiast, tot de tong het raakte. Vies gezicht en wegduwen wegduwen. Vandaag weer een poging en anders wachten we gewoon nog even

één dag geleden

Wij beginnen sowieso met alleen groenten. Fruit is zoet en "lekkerder" (die smaak kennen ze vaak al van bvb bv) als ze dat eerst krijgen, kan t zijn dat ze het "bittere" in groenten minder lekker gaan vinden. Wij doen eerst pompoen. Dat is nog wel zoet maar niet te zoet om rustig te wennen. Dat bieden we dan 3 dagen aan. Dan door naar wortel 3 dagen, dan pastinaak 3 dagen enz. Alles gestoomd (wij hebben een babymoov maar kan ook gewoon in n pan) en daarna in de blender. Bij sommige groenten is een beetje water nodig. Bij andere groenten niet . Ik heb nu 9 soorten groenten gemaakt en ingevroren