3 Reacties
9 maanden geleden
Ik volg even, want ben ook wel benieuwd.
Wij zijn met 6 maanden ook begonnen met rapley. Ze heeft er echt plezier aan en stopt ook veel in haar mond. Maar echt goed doorslikken nog niet.
Als ik hier op het forum dan lees hoeveel sommige al eten, wordt ik er soms wel onzeker van of we het goed doen (terwijl ik normaal eigenlijk helemaal niet onzeker ben), maar dan spreek ik mezelf wel even toe dat ik niet mag vergelijken en naar mijn eigen gevoel mag luisteren馃槉.
9 maanden geleden
Hier exact hetzelfde! Ze propt alles met veel enthousiasme in dr mondje, maar spuugt het ook weer zo uit zodra ze ergens een stukje van heeft geknaagd. Sinds een dag of twee snapt ze dat ze banaan en peer wel kan doorslikken- beide waren dan ook wel zo zacht dat het misschien meer perongeluk gebeurd dan echt bewust? Ik heb 2x een speltpapje geprobeerd, dat slikte ze de eerste keer wel gelijk door, tweede keer niet.
9 maanden geleden
Ik ben 2 weken geleden begonnen met vast voedsel aanbieden omdat onze dochter de hapjes niet goed at en veel interesse had in vast voedsel. Dochter was toen bijna 7 maanden. Ik geef d'r nu cracotte met pindakaas (favoriet)
Bananen pannekoeken- wentelteefjes (baby variant) - stukjes fruit - avocado pannekoek- wortel en aardappel pannekoekjes.
Dit gaat eigenlijk verrassend goed! Ik stop een klein stukje in haar wang en ze kauwt en slikt het dan weg. Soms spuugt ze het nog wel uit en dat is eigenlijk altijd met brood, dat gaat er nog niet in. Ik geef hier naast ook nog hapjes en hier neemt ze nu ook een paar lepels van. Van alles wat ik benoem gaat er nooit alles in wat je wel veel leest (een heel broodje). Onze dochter eet bijvoorbeeld als ik een bananen pannekoek heb gemaakt 5,6 a 7 kleine stukjes. Hiernaast bied ik dan ook bijvoorbeeld een hapje aan of een stukje banaan. Heel gevarieerd. En meestal eet ze dan van alles een beetje.