50 Reacties

2 jaar geleden

Ik ga meelezen. Wij zoeken ook een bestemming voor eind maart begin april. Wilde eigenlijk ook nog met z’n 2en nog een verre reis maken zoals naar Azië. Maar ja inderdaad, de muggen daar 🤔. Costa Rica ook gekeken maar ook jungle gebied en dus ook kans. Benieuwd of mensen ervaringen hebben daar mee.

2 jaar geleden

Reactie op CocoMup

Ik ga meelezen. Wij zoeken ook een bestemming voor eind maart begin april. ...
Deze site vond ik sowieso al wel handig maar toch hoop ik dat er meer mogelijk is dan hier op de kaart staat haha.. https://wwwnc.cdc.gov/travel/page/zika-travel-information

2 jaar geleden

Dit bericht is verwijderd
Ik zou dit wel even checken bij je verloskundige / GGD of Thailand wel zo verstandig is want daar komt zika voor.. En verder is t echt de vraag hoe je je voelt, de een zal er niet aan moeten denken in het eerste trimester en de ander kan prima langer vliegen en van alles doen.

2 jaar geleden

Wij hebben 2 weken Suriname staan in februari. Reisadvies qua zika is positief bijgesteld, maar ga toch even checken bij de verloskundige of arts!

2 jaar geleden

Zanzibar, en ga dan naar the View of Zanzibar (hotel van m’n vader, dus Nederlands). Je hoeft niet bang te zijn voor muggen, want je zit aan de zee. Het is daar tevens harstikke veilig 😉. Wij gaan in April ook weer 😌

2 jaar geleden

Zanzibar, en ga dan naar the View of Zanzibar (hotel van m’n vader, dus Ned ...
Het leek ons ook heerlijk om naar Zanzibar te gaan, maar ik las dat er malaria voorkomt? Op de Malediven zaten we ook aan zee en hadden we alsnog muggen. Is het daar echt vrij van muggen?

2 jaar geleden

Reactie op Sasdea

Wij hebben 2 weken Suriname staan in februari. Reisadvies qua zika is posit ...
Ik ben benieuwd wat ze aangeven. Er zijn natuurlijk nog meer ziektes die door muggen worden overgedragen. Ik weet echt niet was wijsheid is haha!

2 jaar geleden

Ik ga naar Bali in Maart. Gewoon goed beschermen tegen muggen 😊

2 jaar geleden

Reactie op Annikaaa35

Deze site vond ik sowieso al wel handig maar toch hoop ik dat er meer mogel ...
Ik heb niet het idee dat deze kaart heel accuraat is. India bijv. is mega groot. Ik verblijf zelf in Goa (kleine staat aan zee). Er is hier nog nooit een Zika geval geweest. Ik zou Goa zeker aanraden als je het niet erg vindt om wat verder te vliegen :)

2 jaar geleden

Zanzibar, en ga dan naar the View of Zanzibar (hotel van m’n vader, dus Ned ...
Zanzibar moet je toch gele koorts vaccinatie voor hebben?

2 jaar geleden

Wij gaan naar Bonaire! Dan 14 weken.

2 jaar geleden

Reactie op Annikaaa35

Het leek ons ook heerlijk om naar Zanzibar te gaan, maar ik las dat er mala ...
Er zijn wel muggen. Maar malaria muggen zitten alleen in het dichtbevolkte gebied, dus de steden.

2 jaar geleden

Reactie op CocoMup

Zanzibar moet je toch gele koorts vaccinatie voor hebben?
Ja klopt 😌

2 jaar geleden

Vaccinaties Strikt genomen mogen de meeste vaccinaties tijdens de zwangerschap gegeven worden. Als het niet anders kan, dan doen we dat ook. Vaccinaties met ‘levend vaccin’, zoals gele koorts, geven we liever niet. Onze ervaring is dat de meeste vrouwen het geen prettige gedachte vinden om tijdens de zwangerschap gevaccineerd te worden. Het risico van vaccinatie wegen we af tegen het risico op een infectie tijdens de reis. Mocht je gaan reizen naar een land waar je vaccinaties nodig hebt, zou ik altijd eerst bellen met de travel health clinic voor advies 😉

2 jaar geleden

Vaccinaties Strikt genomen mogen de meeste vaccinaties tijdens de zwangersc ...
Scheelt dat ik de vaccinaties al heb 😁 Ik wil alleen geen risico lopen met eventuele andere ziektes die door muggen over gedragen kunnen worden..

2 jaar geleden

Reactie op Annikaaa35

Scheelt dat ik de vaccinaties al heb 😁 Ik wil alleen geen risico lopen met ...
Ik weet dat de malaria mug aan het strand niet is, maar 100% kun je niet zeker zijn. Want het is wel een ander land. Mijn zoontje had 50 muggenbulten, we hebben een test gedaan. Geen malaria. Een vrouw daar die infectie ziekten studeert bevestigde het ook. Alleen je moet enorm oppassen in de jungles en binnensteden

2 jaar geleden

Vaccinaties Strikt genomen mogen de meeste vaccinaties tijdens de zwangersc ...
Oh ja. Ja ik heb geen gele koorts vaccinatie. Anders leek me dat ook erg mooi 🥺

2 jaar geleden

Wij vertrekken morgen naar Costa Rica, een bepaald gebied wijken we ivm malaria, al zijn daar de gevallen minimaal

2 jaar geleden

Reactie op CocoMup

Oh ja. Ja ik heb geen gele koorts vaccinatie. Anders leek me dat ook erg mo ...
Je kunt overleggen met de travel health clinic 💛

2 jaar geleden

Reactie op babyvanEerd

Wij vertrekken morgen naar Costa Rica, een bepaald gebied wijken we ivm ma ...
Wat leuk! Ik hoor graag je ervaringen. Hoe ben je er achter gekomen welke gebieden je wel of niet kan pakken?