9 Reacties

20 dagen geleden

Ik denk dat het echt zoals je zelf al zegt, ook een drempel is. Probeer het los te laten en probeer vooral te genieten van jullie eerste avondje uit! Zorg dat je schoonmoeder je niet al te veel op de hoogte houd, zodat je er ook niet de hele avond mee bezig bent, dat is zonde van jullie quality time. Klinkt pittig maar dit is hoe ik er in sta en mijn ervaring is dat je dan een veel fijnere avond hebt 😘

20 dagen geleden

Ohja, mijn zoontje slaapt overdag thuis echt max 45 minuten en maandag bij schoonmoeder (die past op maandag op), 2 uur! Wanneer mama niet in de buurt is geven ze zich snel over aan wat er wel nog is. In dit geval oma dus het komt echt goed!

20 dagen geleden

Reactie op Milou van den Broek

Ohja, mijn zoontje slaapt overdag thuis echt max 45 minuten en maandag bij ...
Ja hier sluit ik me bij aan! Wij gingen laatst ook uiteten en had zoooveel stress. Maar uiteindelijk heeft ze 2.5 uur geslapen terwijl dit bij mij altijd max 30 minuten is 😳 Het komt echt goed! Lekker van genieten!

20 dagen geleden

Slaapt ze goed in de auto/kinderwagen? Of is ze daar iig stil in? Toen onze oudste in een flinke slaapregressie zat gingen mn ouders weleens een tour door Nederland doen als ze even oppasten :p Dan maar keertje niet in bed slapen, is veel minder vermoeiend voor iedereen en neemt wellicht stress weg als je dit als optie kunt geven.

20 dagen geleden

En zo niet: ergste wat er kan gebeuren is geen slaap. Dat is ellendig want je zit er daarna zelf mee, maar misschien wel goed om dit scenario in je achterhoofd te houden. Er gaat niemand dood, zeg maar.

16 dagen geleden

En?? Hoe is het gegaan? 😁

14 dagen geleden

Reactie op Milou van den Broek

En?? Hoe is het gegaan? 😁
Pfoe.. vreselijk. Ik was super gestresst en denk dat ze dat heel erg voelde (en oma was ook nerveus) dus ze wilde niet slapen, maar 10 minuutjes.. een half flesje gedronken. Uiteindelijk wel 2 uurtjes weggeweest dus toch iets. Dag er na ging ze naar mijn ouders en daar probeerde ik m’n stress al te laten voor wat het was en ondanks de onrust en het mindere slapen, is ze daar toch ruim 4 uurtjes geweest dus.. baby stapjes. Volgende week gaat ze wennen op de opvang en ben heel benieuwd hoe dat gaat met zoveel kindjes en geluid (kent ze niet haha)

12 dagen geleden

Ahhh.. nouja wat je zelf zegt; baby stapjes! Als je zelf eenmaal de rust hebt gevonden, zal je kleine dit ook krijgen. Fijn dat jullie toch even 2 uurtjes hebben kunnen genieten 😘

12 dagen geleden

Bij mij hielp het om de 1e keer dichtbij te blijven (letterlijk om de hoek) en met oma afgesproken dat ze kon bellen als ze hulp wilde. Dat was niet nodig omdat het goed ging naar voor onszelf een fijn idee dat we dichtbij waren maar niets konden horen en zien.