22 Reacties
6 maanden geleden
Hoi! Je betaalde kolfrecht zit erop maar je kolfrecht heb je nog steeds. Dus er moet gewoon wel een goede ruimte voor je zijn waar je kan kolven. Ik kolf nu ook nog 1x per dag, maar doe dit niet exact op een vast moment. Wel doe ik heel vaak m’n draadloze kolf in en ga dan door met werken. Je mag ook ouderschapsverlof inzetten om te kolven of telkens gewoon verlof inzetten om de tijd te overbruggen die je nodig hebt.
6 maanden geleden
Ohh en over je opvang vraag. Ik kolf in 1 beurt zo’n 250 ml en geef dat mee naar de opvang. Maar krijg bijna altijd rond de 100ml weer mee terug omdat ze inderdaad meer eet en water drinkt.
6 maanden geleden
Reactie op Liesje2021
Hoi! Je betaalde kolfrecht zit erop maar je kolfrecht heb je nog steeds. Du ...
Wat fijn dat je reageert!
Wat betreft onbetaald kolfverlof. Mijn leidinggevende was al geen fan van t betaalde kolfverlof en was vooral heel erg bezig met hoe ik alles ging afbouwen voor die 9 maanden. Dus dat onbetaalde kolfverlof vind ik best wel heel spannend om daar dan weer het kantoor voor te vragen (het is niet echt een sympathieke vrouw en tot nu toe heb ik vrij stevig in m'n schoenen gestaan wat betreft t kolven en tijden etc.) Maar ik ben bang dat ze niet heel aardig meer is als ik nu nog meer 'zeur' in haar ogen. Aangezien we heel ruim bezet zijn de laatste tijd, ben ik mijn baan niet per se zeker op t moment als ik 'moeilijk' ga doen. Ik denk dus dat ik mijn draadloze kolf er dan ergens in de wc ofzo op zet en toch in de kantine kolf (ik werk in de kinderopvang, dus alleen maar vrouwelijke collega's met wie ik een hele goede klik heb en waarbij ik me dus niet per se schaam als ze onder mijn shirt een kolf zien zitten). Tijdens het werk kolven is door mijn werk dus ook niet echt mogelijk maar in de pauze dan maar.
Maar toch heel erg bedankt voor het meedenken! Ik heb gelukkig nog best een voorraad en ik wil tot aan 1 jaar van m'n zoontje blijven borstvoeding t liefst. Ik werk maar 2 dagen dus ik heb maar 2 voedingen per week nodig. En ik heb al gemerkt dat een keer een kolfbeurt missen op m'n werk gelukkig niet veel doen met mijn productie. Dus ik denk dat ik t maar even aan ga kijken de komende weken.
Wat betreft de opvang vraag, ook thanks voor je antwoord! Ik ga denk ik dan 200 meegeven ofzo en wat extra in de vriezer daar. En dan kijk ik dat inderdaad ook even aan!
Dankje!
6 maanden geleden
Ik kolf altijd in de auto op de terugweg en een keer in de middag. Op mijn werk is een (flex)kantoortje met 1 werkplek die op slot kan, dus dan ga ik daar een half uurtje zitten en kan ik doorgaan met werk ondertussen. Ik heb dan in totaal zo’n 300 ml gekolfd. Mijn dochter is ruim 10 maanden en krijgt op de opvang nog 1 fles van 180 ml. Maar het is natuurlijk heel afhankelijk van je werk hoe en wanneer je kunt kolven. Ik zou het gesprek even aangaan met je leidinggevende!
6 maanden geleden
Reactie op 01082024
Ik kolf altijd in de auto op de terugweg en een keer in de middag. Op mijn ...
Dank voor je reactie!
Ik werk in de kinderopvang dus ik ben echt afhankelijk van m'n pauze. Maar dat ga ik dan gewoon proberen. Zorgen dat ik alles al helemaal gereed heb en echt minstens een half uur kan kolven. Dan thuis alles maar schoonmaken etc.
En ik denk inderdaad dat ik nu in t begin even 200 mee ga geven en dan aankijken wat hij daarvan drinkt. Hij eet ook al heel goed vaste voeding en drinkt ook goed water.
6 maanden geleden
Reactie op Elly92
Ik kolf nu 1x op kantoor achter mijn bureau, echt chill vind ik het niet, m ...
Nee dat geloof ik inderdaad. Heb je dan nog wel een beetje productie ondanks dat je niet per se op je gemak zit?
6 maanden geleden
Reactie op DemiLuijkx
Nee dat geloof ik inderdaad. Heb je dan nog wel een beetje productie ondank ...
Ja dat wel! Dat maakt gelukkig niet zo veel uit :) en het schoonmaken doe ik dan inderdaad thuis, dus dan ben ik alleen even 2x naar de wc om mijn kolven erop te zetten en eraf te halen en melk in zakjes te doen. Daar kunnen ze niet echt wat van vinden, mensen die roken zijn meer tijd kwijt. Ik zou ook mijn pauze kunnen gebruiken, maar ben net begonnen met een nieuwe baan en vind het dan juist ook belangrijk contact te maken met collega's en daarin te investeren.
6 maanden geleden
Reactie op Elly92
Ja dat wel! Dat maakt gelukkig niet zo veel uit :) en het schoonmaken doe i ...
Ah dat is dan wel fijn! En begrijpelijk dat je je pauze er niet voor wil gebruiken. Ik gebruik al sinds ik werk mijn pauze als kolfmoment en ondanks dat ik contact met collega's wel mis denk ik dat ik t ook nog wel even een maand of 2 vol houd. Nog even doorzetten! Maar wel lekker borstvoeding kunnen blijven geven op m'n vrije dagen is me veel meer waard gelukkig
6 maanden geleden
Je blijft kolfrecht hebben, alleen niet betaald. Ze moeten er dus een geschikte ruimte voor bieden, ook na die 9 maanden.
Ik kolf nu de 9 maanden voorbij zijn in de ochtend onderweg naar werk (uur reistijd), in m'n lunchpauze en onderweg naar huis.
6 maanden geleden
Reactie op Samantha_1997
Je blijft kolfrecht hebben, alleen niet betaald. Ze moeten er dus een gesch ...
Jep I know! Maar ik ben van mezelf niet heel mondig en de afgelopen 4 maanden hebben me zoveel gezeik opgeleverd (en echt heel onterecht, maar ja het was wel continu gezeik). Dat ik er ook wel een beetje klaar mee ben om nog om die ruimte te zeuren. Het vergde erg veel mentale energie van me om telkens te moeten discussiëren over iets waar je letterlijk recht op hebt. Dat ik nu dus toch maar gewoon in m'n pauze en misschien onderweg naar huis ga kolven. En dan maar gewoon in de pauzeruimte of eventueel in 1 van de slaapkamers van de kinderen als die leeg is op m'n werk (kdv). Dat heb ik al vaker moeten doen omdat ik dan niet op kantoor mocht en ik het zelf dan maar moest oplossen. Haha heb je misschien een beetje een beeld van hoe mijn kolfverlof is geweest
6 maanden geleden
Ik werk zelf in het onderwijs. Morgen weer aan het werk en ook de 9 maanden voorbij. Ik heb mijn directeur/teamleider er niet over gehoord, dus ik kolf gewoon nog even door. Ik kolf in de pauzes van de leerlingen (een collega neemt dan deze pauzes de klas over, gaat verder niet ten koste van lestijd van de kinderen fz). Dus dat is heel chil geregeld.
Als ik hier geen recht meer op had, zou ik mijn pauzes gaan kolven en na schooltijd. Ik kolf zovaak ik hem thuis zou voeden. Nu nog voor mij 2x. In jouw geval 1x denk ik? Ik zou persoonlijk ook wat water aanbieden. Niet alleen voor vocht mr ook voor het wennen leren drinken uit (tuit)beker. Aan het aantal natte luiers kun je achterhalen of hij voldoende vocht binnenkrijgt.
Als ik je zo hoor wordt het niet echt gewaardeerd dat je kolft? Terwijl je volledig in je recht staat. Je probeert alleen maar een goede moeder te zijn die haar kind wil geven wat hij nodig heeft..
Pff kan me ook zo irriteren aan verhalen waarin collega's/werkgevers gaan zeuren over het kolven en dan werk je nota bene op de kv. Daar zou je toch helemaal verwachten dat dit gewoon goed geregeld is, je werkt immers met kinderen uit dezelfde leeftijdsfase. Ik zou een gesprek aanvragen met je leidinggevende hierover en dit gewoon benoemen (ook benoemen dat het niet oké was hoe het de eerste 9 maanden was geregeld, ze horen een goede ruimte te bieden, je hoort niet om te hoeven zeuren/zelf uit te zoeken). Succes!❤️🍀
6 maanden geleden
Ik heb een handsfree kolf die in m’n bh kan en sinds een paar maanden kolf
Ik zo tijdens het werken. Ik sta voor de klas en doe de kolf in als ik met de kinderen naar buiten ga. Ik kolf 3 keer per werkdag nog (bijna 10 mnd oud). Ik geef sinds een week 2x 120-130 ml mee (daarvoor 3x100).
6 maanden geleden
Ik ben vanaf 10 maanden gestopt met kolven en ben overgegaan op deels kunstvoeding. Dus ochtend, na werk en voor het slapen borstvoeding en overdag 1 a 2 keer kunstvoeding op de dagen dat ik niet thuis ben. Anders leg ik haar gewoon aan. Was bang dat mijn melk zou stoppen, maar blijkbaar is dat niet het geval.
6 maanden geleden
Reactie op Liesje2021
Ohh en over je opvang vraag. Ik kolf in 1 beurt zo’n 250 ml en geef dat mee ...
Ik heb helaas geen ervaring omdat ik nog verlof heb en alleen live voed. Maar vind het vreselijk om te lezen hoe ze op jouw werk er mee om gaan! Dat is echt niet normaal en zoals het hoort. En dat notabene van een kinderopvang. Bizar!
6 maanden geleden
Reactie op YentlJ
Hier dochter van 10 maanden, ik kolf nog een kwartier tijdens mijn pauze. H ...
En mag ik vragen hoeveel je dan kolft en is dat genoeg voor je dochtertje?