15 Reacties

2 weken geleden

Herkenbaar, bij ons is het inmiddels 6 uur geworden 🥳, dit is gekomen door inderdaad het slaapje overdag eerder af te breken (hij kan ook veel langer slapen overdag). Het duurde wel een week voor het werkte. Hopelijk helpt het bij jullie ook!

2 weken geleden

Bureau van slaap heeft een 'cursus' voor vroege vogels. Ik volg ze op insta en ben zelf erg fan van ze. Delen vaak tips en goede cursussen, zonder laten huilen. Wellicht is het ook iets voor jullie

2 weken geleden

Bij ons is het voornamelijk; slapen doet slapen. Ik zou der dus juist niet wakker maken, vooral niet als ze maar 1 dutje doet. Onze dochter doet nog twee dutjes. Ligt er ook een beetje aan misschien van hoelaat tot hoelaat de dutjes zijn.

2 weken geleden

Hier ook al 2 weken lang elke dag om half 6 op 🫥 al geprobeerd; Slaapjes verkorten Eerder naar bed Later naar bed 5 min methode en telkens terugleggen Wij weten het ook niet meer 🥲

2 weken geleden

Hier helpt het om via de babyfoon een muziekje aan te zetten. Soms word ons zoontje wakker en staat rechtop in zijn bed. Zodra ik dan het muziekje aan zet gaat hij direct weer liggen en valt zelfs weer in slaap. Wie weet werkt dit ook voor jullie.
Persoonlijk denk ik dat ze te laat op bed ligt. Probeer haar eens rond 18:45 op bed te leggen, waarschijnlijk gaat ze daardoor minder oververmoeid de nacht in en slaapt ze langer uit.
Dus: rond 18:30 beginnen met jullie ritueel zoals boekje, tandenpoetsen enz (:

2 weken geleden

Het zou ook goed kunnen dat ze wat oververmoeid is. Dan worden ze ook sneller wakker rond 5 uur. Zelf zou ik haar middag slaapje naar voren halen. Tussen kwart over 5 en kwart over 12 lijkt mij een te lange wakkertijd. Ik zou haar rond half 11 op bed leggen en max 3 uur laten slapen. En dan vanaf dat ze wakker is na 5 uur weer op bed. Dus 13:30 wakker in de avond half 7 op bed. Zodra ze in de ochtend wat langer slaapt kan je de middag slaap weer opschuiven.

2 weken geleden

Reactie op M1702

Het zou ook goed kunnen dat ze wat oververmoeid is. Dan worden ze ook snell ...
Dankjewel! Ja dit zou het zomaar ook kunnen zijn. We starten nu haar dutje ergens tussen 11.30 en 12u. Maar misschien moet dat idd eerder

2 weken geleden

Reactie op Maartje111

Hier ook al 2 weken lang elke dag om half 6 op 🫥 al geprobeerd; Slaapjes v ...
Sterkte!

2 weken geleden

Wat vervelend. Ik lees al wat goede tips over wat eerder naar bed brengen zowel voor de middagdut als de avond. Als je dochter doorslaapt en het dus toelaat, zou ik vooral zelf gewoon wat eerder naar bed gaan. Natuurlijk is 5u vroeg, maar er komen echt nog genoeg periodes aan dat je kindje dit gaat doen. Onze dochter van bijna 4 heeft dit ook nog regelmatig. De dag ziet er echt anders uit als je zelf wat eerder naar bed gaat.

2 dagen geleden

Hoe gaat het nu bij jullie? Hier is het sinds enkele dagen ook begonnen dat ze steeds vroeger wakker wordt…

2 dagen geleden

Ik denk oververmoeidheid, de wakker tijd is best lang naar de lange slaap toe.. Je zou kunnen proberen 18.30 naar bed te brengen

gisteren

Bij ons wat dat ook een periode! Wij lieten dr juist wel lang slapen en daardoor sliep ze in de nacht en ochtend lager door.
Misschien uitgeslapen om 5.15? Je zou eens kunnen kijken of je de bedtijd iets kan verlaten (bijv elke paar dagen 10 min opschuiven) en dan kijken of je met een week of 2 resultaat ziet. Ik merk aan onze dochter dat haar totaal uren slaap een stuk minder zijn dan voorheen.