33 Reacties

7 maanden geleden

Ons zoontje ook, eerder sliep hij tot 8 daarna 7 toen 6 en nu zelfs 5. Heb het maar gewoon geaccepteerd, hij is dan ook gewoon heel actief dus blijkbaar heeft hij genoeg slaap gehad. Ik kijk er ook naar uit dat hij wat uitslaapt🫣

7 maanden geleden

Hier hetzelfde verhaal, al vanaf maart. Geen idee wat we er nog aan kunnen doen. Ik word elke ochtend met stress wakker met de gedachte: ‘Joe laat zal ze vandaag weer komen’. Het breekt inderdaad op.

7 maanden geleden

Leeftijd, maar ook aan de slaapjes overdag

7 maanden geleden

Zou daarnaast toch eens proberen wat warmer aan te kleden

7 maanden geleden

Hier heeft dat van 6 tot 9 maanden geduurd… nu later naar bed met 10 maanden en dus godzijdank ook later wakker

7 maanden geleden

Reactie op RebelseZandkorrel

Hier heeft dat van 6 tot 9 maanden geduurd… nu later naar bed met 10 maande ...
Hoelaat nu naar bed ‘s avonds dan? :)

7 maanden geleden

Reactie op ryankleinjans

Hoelaat nu naar bed ‘s avonds dan? :)
Als het kan (na bijv opvang dag is hij vaak eerder moe) 19:30/19:45 naar boven en slaapt dan een kwartiertje later al. Eerder waren we ook veeeeeel langer bezig met naar bed brengen. Heb steeds 3-4 dagen de bedtijd verlaat met 15min. Dus ook de dutjes overdag anders kom je niet uit

7 maanden geleden

Hier maakt niets uit, ze is hoe dan ook 6 uur wakker. 19.30 naar bed, 20.00 naar bed 20.30 naar bed. Dus hoe later hoe minder slaap ze heeft en hoe chagrijniger. Ik heb het opgegeven, en accepteer maar dat het voorlopig zo is. Ze slaapt ‘s nachts goed door dus daar ben ik blij om. Afentoe zelf maar op tijd naar bed of met het ochtendutje even terug bed in. Maak me wel zorgen voor de wintertijd

7 maanden geleden

Reactie op Arnean

Hier maakt niets uit, ze is hoe dan ook 6 uur wakker. 19.30 naar bed, 20.00 ...
Ja dit is eigenlijk hier ook het geval. Daarom doe ik mijn dochtertje al vaak vroeg naar bed zodat ze wel genoeg uurtjes maakt haha. Och god ja die wintertijd, moet er nog niet aan denken 🥲

7 maanden geleden

Reactie op Arnean

Hier maakt niets uit, ze is hoe dan ook 6 uur wakker. 19.30 naar bed, 20.00 ...
Hoelaat heb je je dutjes overdag dan? Zie veel die al vroeg na opstaan weer op bed leggen. Dan kan heeft later naar bed geen zin want dan is je baby oververmoeid.

7 maanden geleden

Hoelaat heb je je dutjes overdag dan? Zie veel die al vroeg na opstaan weer ...
Ik probeer eigenlijk altijd de wakkertijd aan te houden

7 maanden geleden

06:00u wakker is dus 08:00u/08:30u meestal weer moe

7 maanden geleden

Verschilt een beetje, ‘s ochtends meestal een wakkertijd van 2,5 a 3 uur dus rond 8.30/9.00/9.30 naar bed tot meestal 10.30/11.00. Tweede dutje rond 13.00/14.00 tot meestal 15.00/15.30. Maar als ze korter slaapt dan heel regelmatig nog een derde powernapje in de wagen. Voor avondbedtijd meestal een wakkertijd van 3/3,5 uur dus haar bedtijd verschilt nog wel eens, afhankelijk van of er een derde dutje is geweest.

7 maanden geleden

In de slaapgids van slaaptips voor baby’s stond dit bij 6 maanden. Wellicht proberen het ochtenddutje later te doen?

7 maanden geleden

Mijn vriendin vertelde ook laatst dat ze dit had. Zij had gelezen dat je het ochtend slaapje maar een half uurtje moet laten doen. Ze hebben een ritme opgebouwd dat ze vroeg wakker worden en denken ‘ik kan toch zo weer verder slapen’. En dan kan het middag slaapje wel weer lang. Dit werkt bij haar heel goed! Wel een paar dagen volhouden het werkt niet gelijk 😊

6 maanden geleden

Reactie op xfennn

Mijn vriendin vertelde ook laatst dat ze dit had. Zij had gelezen dat je he ...
Kan ik eens proberen inderdaad

6 maanden geleden

Reactie op Pau94

In de slaapgids van slaaptips voor baby’s stond dit bij 6 maanden. Wellicht ...
Dus als je baby om 5 of 6 uur wakker is mag ie pas om 9 uur naar bed??? Dit soort idiote schema’s zouden verboden moeten worden

6 maanden geleden

Mijn dochter werd ook altijd heel vroeg wakker, tot dat ik haar bedtijd heb vervroegd! Ze sliep eerst altijd om 20.00 met het idee dan slaapt ze ook wat langer uit. Maar nu gaat ze om 19.00 en zelfs soms om 18.30 en ik moet haar vaak wakker maken in de ochtend

6 maanden geleden

Reactie op Siobhaini

Dus als je baby om 5 of 6 uur wakker is mag ie pas om 9 uur naar bed??? Dit ...
Voor sommige kindjes werkt dit wel. Ik heb dit heel lang niet gedaan omdat dat achterhaald zou zijn en wilde per se de wakkertijden aanhouden en m'n kindje volgen. Na maanden van vroeg wakker zijn en te korte nachten, toch geprobeerd en sindsdien slaapt ze tot 7 uur en slaapt ze langer overdag. Het totaal aantal slaap per dag is hoger geworden. Ik denk dus dat het aan het kindje ligt wat past.

6 maanden geleden

Reactie op Lott987

Voor sommige kindjes werkt dit wel. Ik heb dit heel lang niet gedaan omdat ...
Née sorry echt niet, een wakker tijd van 4 uur!!!! Is echt veel te lang op deze leeftijd.