17 Reacties
15 dagen geleden
Ik maak me er niet zoveel druk om, ik kijk vooral uit naar de gezellige avond met familie en ja dat ene nachtje, ik maak me daar niet zo druk over en zie het dan wel weer.
Maar dat ben ik... 😅
Je hebt vakantie parken die vuurwerk vrij zijn, je kan daar naar kijken. Maar denk dat het al aardig vol zit..
15 dagen geleden
Onze oudste sliep er dwars doorheen. Wie weet doet jouw kleine dat ook, als ze eenmaal slapen krijgen ze niet zoveel meer mee. Ik maak mij er iig geen zorgen om met de baby. En anders, kort nachtje. Het is wat het is. Wonen in Rotterdam West 🫣
15 dagen geleden
Onze oudste zoon sliep door alle vuurwerk heen. Ik snapte daar niks van🤣. Het ging uren door en in mijn straat echte kabaal dat ik er gek van werd. Maar wie werd NIET wakker en sliep als een roos? The boy🤣. Dus wie weet slaapt de baby door OF kijkt hij mee met mij uit het raam naar het vuurwerk buiten totdat hij moe is en wilt slapen. Mocht hij er last van hebben dan houd ik hem gewoon bij mij op bed🙈
15 dagen geleden
Richting de Duitse grens bij Groningen/Drenthe valt het relatief mee. Althans, mijn ouders wonen in de buurt van Sellingen en daar is het bijna nooit echt wat. Daar zijn ook wel vakantiehuisjes enzo.
Anders is de Ardennen misschien leuk?
14 dagen geleden
Onze oudste slaapt er gelukkig al 2 jaar gewoon doorheen. Hopen dat het met de jongste net zo gaat en anders lekker knuffelen. Ik zou niet voor kiezen om te 'vluchten'. Kost me meer energie, tijd en geld dan thuis blijven 😊
14 dagen geleden
Reactie op Mercedes92
Onze oudste slaapt er gelukkig al 2 jaar gewoon doorheen. Hopen dat het met ...
Daar heb je ook een goed punt. Sowieso veel gedoe en prikkels/andere omgeving voor onze dochter of misschien een dochter die ‘s nachts extra/lang wakker wordt… Zou alleen, denk ik nu, zelf ook wel graag eerder naar bed gaan dan wachten tot het vuurwerk kabaal flink is afgenomen 😬🙈
14 dagen geleden
Wij hebben ook besloten om onze provincie (zeeland) even te “ontvluchten”
wij gaan naar fam in groningen
Bij ons in de buurt ook echt niet normaal wat er word afgestoken, je hebt vuur werk en je hebt vuurwerk bommen
Voor al dat laatste dus
Plus het feit dat we de fam al een tijdje niet gezien hebben maakt het voor ons een makkelijke keuze
Je zou het “risico” kunnen nemen om thuis te blijven
Maar als je je nu al niet comfortabel voelt bij het idee
Voelt dan zou ik gewoon gaan googlen op evt een huisje, leuk hotel of park
14 dagen geleden
Grappig om hier echt het tegenover gestelde van mijn eigen gedachten te lezen. Ik zit er juist over na te denken of we der rond middag nacht wakker zullen maken zodat ze mee kan kijken naar het vuurwerk haha. Moet zeggen dat ik het altijd erg mooi vindt. Zelf hebben we nooit vuurwerk, maar in de omgeving wordt er wel redelijk wat afgestoken.
14 dagen geleden
Reactie op Fenke1994
Daar heb je ook een goed punt. Sowieso veel gedoe en prikkels/andere omgevi ...
Ja dat bedoel ik. Maar he, voor de 1 kan het wel werken en voor de ander niet. Dat is een kwestie van uitproberen. Als jij je daar bij goed voelt moet je dat gewoon doen 😊
14 dagen geleden
Reactie op Fenke1994
Daar heb je ook een goed punt. Sowieso veel gedoe en prikkels/andere omgevi ...
Dit jaar is de jaarwisseling met mn man zn vriendengroep bij ons. Ik ken ze al jaren, maar ik ga denk ik toch echt gewoon om 22unnaar bed, tenzij onze zoon ineens gaat doorslapen. Dochtr staat sowieso om 6u s morgens weer naast mn bed. Met ook nog een gebroken nacht, ga ik het niet redden. En van mn man hoef ik echt niets te verwachten die ochtend/dag erna dus ik kies voor mezelf en ga lekker slapen. De volgende (hopelijk) 50 jaar zal ik weet netjes wakker blijven tot 12u of langer.
14 dagen geleden
Overigens, onze oudste is 3 en is nog nooit wakker geworden van vuurwerk. Misschien dit jaar voor het eerst omdat ze best bang is op dit moment. Maar ze kijkt er echt niet vanop. Daar zou ik me echt niet te druk om maken
14 dagen geleden
Reactie op Anoniem_MM
Dit jaar is de jaarwisseling met mn man zn vriendengroep bij ons. Ik ken ze ...
Gaan er waar jullie wonen niet al gedurende de avond geregeld knallen af en dan vanaf 12u nog zeker een uur lang achter elkaar door en daarna nog een tijd af en toe een knal? Vrees dus ook voor mijn eigen nachtrust (ookal heb ik een man die overdag juist wél probeert mij zoveel mogelijk te ontzien).
14 dagen geleden
Het liefst zou ik ook vluchten. Het vuurwerk is hier altijd extreem. Begint al weken/dagen van tevoren en om 00.00 is het echt heel heftig. Je hebt hier meerdere blokken woningen, dus het klinkt ook allemaal heel schel. Het liefst zou ik ook weg gaan 🙈. Maar m'n vriend gaat na 00.00 op stap. Ik denk dat ik maar lekker vroeg op bed ga, aangezien ik sowieso de halve nacht wakker ga zijn 😅 dan kan m'n vriend zijn gang ook gaan
13 dagen geleden
Reactie op Fenke1994
Gaan er waar jullie wonen niet al gedurende de avond geregeld knallen af en ...
Ja hoor, maar daar slapen de meeste kinderen echt doorheen. Toen het een 2 jaar geleden echt heel erg was, zag ikdbat mn dochter wel iets onrustiger sliep maar ze is niet wakker geworden. Voor mezelf: ik doe wel oordopjes in, ramen en roosters dicht en icm de vermoeidheid slaap ik er waarschijnlijk grotendeels doorheen, behalve misschien om 12u dat ik even wakker word.
Er gaat bij ons in de buurt nu al geregeld vuurwerk af overigens