236 Reacties
3 dagen geleden
Dat we geen schema's volgen, ik geen idee heb van hoeveel wakkertijd ze heeft, ze niet doorslaapt, en dat het tóch goed voelt allemaal. Dat we haar behoeften volgen en dat we daar op durven vertrouwen, zonder er onzeker over te zijn. En dat met een verleden van veel (faal)angsten.
3 dagen geleden
Dat het me vandaag, in de 2e week waarin mijn partner niet thuis is, gelukt is om een hele maaltijd te koken( vanochtendal begonnen toen ze sliep😂), een was te draaiene en de keuken op te ruimen.
En dat het gelukt is om m'n kindje vandaag 4 keer in haar bedje een slaapje te laten doen. Weliswaar hele korte slaapjes, maar toch wat meer rekening gehouden met wakkertijd en dan gewoon in wiegje leggen en helpen met in slaap vallen want anders blijft ons alerte meisje veel te lang wakker tot ze over haar toeren raakt.
Laatste slaapje lukte niet, ook niet kort, maar lag wel om 18.50 al te slapen zonder al te veel gehuil🎉💪
2 dagen geleden
Reactie op sammiwel
Woohoo! Dat hadden wij vanmorgen ook 😁
Nice! Hier was het voor een half uurtje, maar hee! Voor de eerste keer, echt trots op haar. Nu lig ze weer lekker boven op mij een goede tuk te doen
één dag geleden
Na 2 weken ploeteren met sprongetjes en slaapritme aanleren ligt hij nu elk slaapje in zijn bed. Wordt ie tussendoor wakker even mijn hand op zijn buikje en hij is weer zen. Super fijn! Nu langzaam hem leren zelf inslaap te vallen. Kleine stapjes, maar we gaan vooruit. Voor nu dan 😅
16 uur geleden
Nou ehhh.. mn dochter sliep van 2145 tm 0330!! Daarna legde ik haar terug, en waar ik bang voor was... Dat ze zou gaan huilen, deed ze ook. Toen zei mn vriend, heb ze wel genoeg gegeten.. dus ik jaa ze viel in slaap dus lijkt me wel. Nou toch nog aangelegd en nog gegeten en toen teruggelegd was ze gewoon stil! (Voelde me gelijk rot over mn kunsten🥹). Maar ze werd dus nu pas om 0800 wakker! 😱
15 uur geleden
Gisteren voor het eerst met haar naar een verjaardagsfeestje geweest met mijn drukke en grote schoonfamilie. Aangezien ik nogal gestrest en angstig ben een hele overwinning en ze deed het supergoed. Lekker geslapen ondanks de drukte en lief gelachen naar iedereen. Uiteindelijk langer gebleven dan we van te voren dachten en was echt trots op haar. Lijkt mss niks maar voor mezelf wel een dingetje.
13 uur geleden
Vanochtend gewandeld met zoontje in de draagzak. Hij ruim 1,5 uur geslapen. En ik trots dat ik het slapen meer los kan laten ipv krampachtig proberen hem steeds in bed te leggen.
10 uur geleden
Dat ondanks de vermoeidheid ik wel kan genieten van deze dag samen met baby. Ben vanmorgen aan het bakken geslagen (speltbrood en bananenbrood) en we hebben net samen een dutje gedaan op bed. Dat dat lukte is echt een feestje!
Dacht doe zo rustig mogelijk voor mezelf, maar had wel zin om wat te doen. En hebben we straks wat lekkers om te eten 😁