19 Reacties
3 dagen geleden
Soms 5 minuten, soms 20. Hij speelt met z'n handjes, kijkt om zich heen, beweegt z'n hoofdje van links naar rechts, kletst, jengelen soms
3 dagen geleden
Hier meestal maar paar minuutjes. Soms nog ff veetje "zeuren" maar als ze moe genoeg is zoekt ze al snel haar duimpje en vakt dan heel snel in slaap.
Ik sta er nog steeds van te kijken dat dit uberhaupt kan want eerste dochtertje heb ik tot haar 2e in slaap moeten wiegen 😅🙈
3 dagen geleden
Ja hier hetzelfde soms 5 soms 20 minuten. Ze valt makkelijker in slaap met speen, dus als ik die in doe valt ze zo in slaap. Soms moet ze ook even een minuutje huilen, dat is als ze eigenlijk al een beetje te moe is en ik te laat ben met wegleggen. Dan heeft ze haar speen echt nodig. Of in ieder geval dan valt ze misschien ook wel uiteindelijk in slaap maar dat kan mijn moederhart niet aan 🥲
3 dagen geleden
Alles wat ik hier lees is ook van toepassing op mijn dochtertje. Wel heeft hier een doekje over haar gezicht enorm geholpen en ze heeft nu ook een knuffeldoekje bij haar liggen. Zonder speen slaapt ze in haar bedje moeilijk in, dus ik blijf er vaak wel bij tot ik zeker weet dat ze slaapt. Want ze tuft haar speen soms wel 10x uit, en vertikt het dan om zonder te slapen 😇
3 dagen geleden
Ik loop al 17 weken met mijn baby op de arm. Zodra ik hem in bedje leg , wakker of slapend komt hij er na 2 minuten achter dat hij niet op mijn arm ligt en begint dan te huilen tot ik hem oppak. Snachts slaapt hij wel in z'n bedje en word dan ongeveer 2x per nacht wakker. Ik leg hem dan slapend na de borstvoeding weg maar overdag lukt echt niet. Ik kan er ook niet steeds bij blijven zitten want ik heb nog een twee jarige beneden lopen. Ik heb hem ook wel in de draagzak maar dat wil ik ook niet te lang en huishouden doen gaat ook niet heel makkelijk met een draagzak. M'n man neemt hem wel over als hij uit zn werk komt (en helpt ook met huishouden)maar dan huilt hij ook. Hij wil alleen bij mij. En onze andere 3 kinderen hebben ook hun aandacht nodig. Nu we ook nog in de 4 mnd slaapregressie zitten ben ik inmiddels een wandelende zombie. Iemand anders vragen om op te passen of huishouden te doen vind ik geen optie. En laten huilen in bedje ook niet. Is dit herkenbaar voor iemand? Heeft iemand de gouden tip voor ons?
3 dagen geleden
Ik mag tot nu toen in mijn handjes klappen met de slaapjes overdag. Hij valt heel makkelijk zelf in slaap en begint hij te mopperen dan geef ik zijn speen en is hij alsnog zo vertrokken hihi. Hier helpt het om zijn signalen te leren kennen en direct met het eerste slaapsignaal naar bedje te brengen. Soms is dat al snel en soms denk ik: ga je nog moe worden vandaag haha.
3 dagen geleden
Als ik goed de wakker tijden in de gaten houd, dus dat ze wel moe is maar niet té moe valt ze binnen 5 min in slaap 😊
3 dagen geleden
Ja hier ook wat anderen ook zeggen, als hij op het juiste moment in bed ligt dan heeft hij nauwelijks hulp nodig en slaapt hij in een paar minuten. Als hij te vroeg in bed wordt gelegd dan ligt hij vaak nog te kletsen en soms wat te mopperen. Bij te laat in bed is het vaak wel even kort huilen/jengelen en heeft hij zijn speentje en mijn hand (die houdt hij dan graag vast) wel nodig, dan duurt het soms ook wel 20 minuten.
Ik las ergens dat als je kindje er langer over doet dan 20 minuten om in slaap te vallen, dat wakkertijd dan korter of langer zou moeten.
3 dagen geleden
Reactie op Tessaxxx97
Als ik goed de wakker tijden in de gaten houd, dus dat ze wel moe is maar n ...
Kijk je dan niet naar de slaapsignalen? Ik heb het gevoel dat ik hem te laat wegleg omdat ik echt op die slaapsignalen wacht (rode wenkbrauwen, beetje zeuren en met niks meer tevreden)
3 dagen geleden
Reactie op OzzAk
Kijk je dan niet naar de slaapsignalen? Ik heb het gevoel dat ik hem te laa ...
Maeve begint altijd beetje te jammeren, en dan ga ik met haar naar boven. Omdat ze eigenlijk altijd heel vrolijk is en dan valt ze eigenlijk altijd in slaap. Ik volg wel altijd hetzelfde ritueel, dus verschonen, slaapzak aan, even kort verhaaltje lezen en dan slapen in een donkere kamer.
3 dagen geleden
Wij doen dit al een tijdje..
We leggen hem wakker weg, zeggen slaaplekker en tot straks en kusje.
Na 1min kom ik weer terug om even te wrijven 1x over de zijkant van zijn gezicht.
Dan ga ik weer.
Soms, valt die daarna in slaap, of ik kom nog ik een keer na 2 of 3min, en doe ik dat nog een keer, en zeg ik nog een keer slaap lekker. En dan valt die meestal wel in slaap.
Maar ik maak ook wel eens mee, dan kijkt hij in de camera en begint te lachen.
En als zijn dutje klaar is, gaat die tijgeren op zijn rug. ❤️
3 dagen geleden
Binnen 5 minuten slaapt hij als hij moe is en wakker weggelegd wordt. Dan wel met een in slaap kom huiltje.
6 uur geleden
Reactie op Baguette
Hoe hebben jullie dit geoefend van slapend wegleggen naar wakker? En bleven ...
Bij ons ging t toevallig. Ik had hem klaar voor bed en ik moet zooo nodig plassen, en ik wilde eerst plassen voor ik weer 20 minuten zou zitten. Dus ik leg hem weg en ik ga naar de badkamer. Ik kom terug en hij slaapt bijna! Maar zag mij dus super vrolijk haha. Toen in slaap gewiegd en mijn man die dag daarna het opnieuw geprobeerd. En ipv naar z'n kamertje lopen op de babyfoon gekeken. En toen zag hij dat hij bijna sliep