5 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb het direct de keer trainen na de ontdekking van de zwangerschap tegen mijn trainer verteld. Ik vond het een prettig idee dat hij weet dat ik zwanger ben, mocht er een keer iets misgaan bijvoorbeeld. Maar ook zodat hij weet dat ik verklaarbaar minder dagen heb. Verder weet mijn trainer ook veel van gezondheid en kan hij dus altijd mee denken. Ik doe aan kickboksen en ben van plan door te trainen zolang het lukt. Wel train ik vanaf nu alleen nog maar op de zak in plaats van met partner en ga niet meer sparren natuurlijk.

2 jaar geleden

Ik heb het ook direct tegen mijn PT gezegd, ook omdat ik bij haar in een traject zit om nog wat af te vallen en nog in een calorietekort zat. Ik blijf voorlopig wel gewoon op de zak boksen, maar ga crossfit wat minderen en vervangen voor krachttraining. Ben me aan het oriënteren op programma’s die zijn afgestemd op zwangere vrouwen zoals sterkher etc. Jullie?

2 jaar geleden

Dankjulliewel voor jullie reactie! Hij houdt inderdaad ook mijn gewicht etc in de gaten en de bedoeling is dat ik nog af zou vallen. Dat is nu niet meer aan de orde natuurlijk. Als ik jullie andere argumenten lees is het inderdaad wel slim om al te zeggen. Heb tijdens mijn andere zwangerschappen last van mijn bekken gehad en daarna ook nog vaak, daar houdt hij al rekening mee maar misschien fijn om dat nu extra te doen. Wat betreft programma’s die op zwangere vrouwen zijn afgestemd heb ik me nog niet verdiept. Moet ook eerlijk zeggen dat ik eigenlijk verre van sportief ben maar sinds ik nu 7 maanden een personal trainer heb vind ik sporten best fijn en hoop ik het nu zolang mogelijk te kunnen doen!💪

2 jaar geleden

Ik heb niet echt een PT maar wel hele betrokken trainers op mijn kleine sportschool. Mijn volgende meet/schema moment staat op het moment dat ik 7+4 weken ben. Tegen de trainer van de boksles zit ik er aan te denken om het al wat eerder te zeggen, omdat ik merk dat ik al snel terugloop in conditie.

2 jaar geleden

Zelf doe ik aan yoga en heb ik dit direct aangegeven. Het voelt ook wel wat kwetsbaar, en zij weten vast wat wel en niet raadzaam is.