22 Reacties
7 dagen geleden
Wij doen vanaf begin al beetje heet water van de qooker aangevuld met koud kraanwater. Onze kleine heeft nooit last gehad van krampjes oid
7 dagen geleden
Neen hoor. Zelfs niet elk soort flessenwater is geschikt. Er mag slechts een bepaald aantal nitraat in het water zitten dacht ik.
Ik dacht dat ze zelfs tot 12 maanden geen kraanwater mochten drinken ook en al zeker niet voor flesjes.
https://www.kindengezin.be/nl/thema/voeding/flesvoeding/flesvoeding-maken-bewaren-en-meenemen/voorwaarden-water-voor-de-bereiding
7 dagen geleden
Wij doen dit in de nacht wel gewoon al vanaf het begin! Beneden gebruiken we de magnetron, kleine heeft nooit ergens last van gehad
7 dagen geleden
Reactie op —M.M
Wij gebruiken koud kraan water en vullen dit aan met gekookt water, als je ...
Zelfde hier, gebruiken ook koud kraanwater. Onze kraamzorg zei precies hetzelfde over warm kraanwater. En warmen het daarna op in de flessenwarmer juiste hoeveelheid en weet je ook dat het niet te warm zal zijn.
7 dagen geleden
Wij gebruiken gewoon kraanwater & een waterkoker die je in kan stellen op 40 graden!
7 dagen geleden
Wij gebruiken kraanwater en al iets warm zodat de fleswarmer minder tijd nodig heeft. Onze kraamzorg, en dat is er een die dit al 35 jaar doet, gaf aan dat dat kan doordat we een waterontharder hebben.
Onze dochter heeft nog nooit last gehad van krampjes
6 dagen geleden
Reactie op Bellenblaas
Wij gebruiken gewoon kraanwater & een waterkoker die je in kan stellen ...
Wij ook! Hebben een quooker en speciaal voor de flessen weer een waterkoker gekocht 😄 werkt echt ideaal!
4 dagen geleden
Ik heb het bij het consultatie bureau gevraagd omdat mensen in mijn omgeving ook gewoon water uit de kraan gebruiken en ik braaf de magnetron.
Ze zei dat de voorkeur uit gaat naar de magnetron, indd ivm deeltjes in het water, meer bij oude leidingen indd, maar als het een keer niet anders kan, het geen kwaad kan als je een keer warm water uit de kraan pakt.
4 dagen geleden
Reactie op Jolien DS
Neen hoor. Zelfs niet elk soort flessenwater is geschikt. Er mag slechts e ...
Misschien in België, maar in Nederland heb ik hier echt nog nooit van gehoord. Wij gebruiken ook al sinds geboorte warm water uit de kraan, we hebben een quooker dus het warme water komt daarvandaan. Dat is dus al gekookt.
4 dagen geleden
Ik gebruik gewoon warm water uit de kraan… maar ben wel benieuwd hoe lang en hoeveel watt je gebruikt bij een magnetron en een fles van 180/6