15 Reacties

gisteren

Mijn zoontje (15 maanden) eet standaard 2 eieren in de ochtend. Meestal is dit een omelet met spinazie (2 blokjes diepvries) met een halve avocado of wat fruit. Vandaag waren het 2 gekookte eieren en dan krijgt hij er een broodje met kaas en kipfilet bij. Hier alleen 鈥榮 avonds voor bed nog een flesje melk, hij is er echt nog te gehecht aan maar wil die eigenlijk ook afbouwen. Hoe hebben jullie die afgebouwd?

gisteren

Hier is het : Ontbijt: 1 boterham Snack: fruit Lunch: 2 boterhammen, beleg wisselt Snack: rozijntjes of maisstengel, of rijstwafel of een stuk groente. Avondeten: soms potje, soms vers gemaakt en dan om de dag nog wat yoghurt. Ze drinkt overigens nog 2x bij mij aan de borst

gisteren

Hier eet de kleine meid: Ontbijt: Brinta met halfvolle melk Snack: geen, ze zit meestal goed vol en anders iets van fruit Lunch: 2 boterhammen, beleg wisselt maar meestal smeerkaas of vegan Pat茅 Snack: maisstengel of rijstwafel of wat fruit Avondeten: soms potje, soms vers gemaak. En in de avond een flesje

gisteren

In de ochtend twee gebakken eieren met kipfilet, verse bieslook en paprikapoeder. Direct erna een flesje volle melk van 150ml (dit vindt hij heerlijk) Als tussendoortje vaak 2 stuks fruit. Voor de lunch vaak 1 a 2 boterhammen met wisselend beleg. De middag snack is een rijstwafel of rozijntjes bijvoorbeeld, soms nog wat druiven of frambozen. In de avond eet hij meestal met ons mee maar als we wat eten wat hij niet kan eten krijgt hij een potje of pasta (die ik altijd een beetje vooruit prep in de vriezer). Hij krijgt een halfuur voor het naar boven gaan in de avond nog altijd een flesje warme volle melk van +/- 120ml.

gisteren

Onze dochter van 16 maanden eet: 7.30: yoghurt met fruit en wat havermout en gepofte spelt (misschien dat je de laatste 2 toe kan voegen, omdat je aan geeft dat weinig te vinden). Wij vinden dat ze best een aardige bak eet馃槄. 10.00: fruit (2 stuks of 1 banaan) 12.00: 2 boterhammen, soms nog mandarijntje 15:30/16:00: klein tussendoortje als volkoren soepstengel, rijstwafel of dagelijks 18.00: met de pot mee. Ene keer eet ze meer dan andere keer. Ligt er aan wat er op het menu staat of ze het lekker vind. 19.00/19.15: schaaltje yoghurt (naturel) voor het naar bed gaan. Tussendoor drinkt ze water. Melk vind ze niet lekker.
Mijn zoontje eet ook zo weinig en groeit toch goed genoeg volgens het cb. Ze lijken soms wel van de lucht te leven he. Hij eet 's ochtends een korstje of een paar happen yoghurt

gisteren

8u ontbijt met 2 boterhammen met diverse beleg en klein beetje volle melk uit de beker 11u lunch met altijd een eitje (gebakken, in een pannenkoek of gekookt) met stuk fruit erbij en avocado 14u banaan of fruitzakje 16u cracker (1 of 2 stuks) of fruit 18u avondeten met de pot of een zakje van Ella鈥檚 kitchen Voor het slapengaan nog 150-180ml warme volle melk
Ontbijt 2 boterhammen Tussendoor 1 stuk fruit Lunch 2 boterhammen Tussendoor fruit en/of kleine mueslibol Avondeten soms met de pot mee maar meestal maak ik apart voor hem, omdat hij graag koud avondeten wil en al om 17u eten krijgt Papfles voor het slapengaan

20 uur geleden

Ons zoontje van 16 maanden eet 07.00 25 gr pap (AH bio 12mnd+) verwerkt met 160 ml volle melk 10.30 1 stuk fruit 12.00 2 a 3 boterhammen met boter en bijv pindakaas of avocado (zonder korstjes) 16.00u de korstjes van de lunch of een crackertje / rijstwafel oid 18.00 avondeten met de pot mee 19.00 flesje warme volle melk 180 ml (bij minder raakt ie in paniek als het op is馃ゲ)

17 uur geleden

Onze dochter eet best wel behoorlijk goed en eet al enkele maanden ongeveer het volgende schema: 07:00 twee boterhammen 09:00 fruit 11:30 twee boterhammen 15:00 groente/snack 18:00 avondeten

16 uur geleden

6:30 fles 120+4 Boterham met beleg. 9:00 knijpfruit/maiswafel/koekje/banaan een van die dingen 11:30 2x boterham met beleg 14:30 fles 120+4 chips of soepstengels 17:00 potje 15 maanden of met de pot mee + danoontje. 18:30 fles 120+4 We lopen bij een di毛tist in het ziekenhuis ivm ondergewicht ze eet en drinkt eigenlijk altijd goed

16 uur geleden

Ik lees even mee.. welke crackers of rijstwafels hebben jullie als snack? Ons schema; 8u halve fles halfvollemelk (sinds 4 dagen nu gestopt met BV) 8:30 boterham met kaas 10:00 fruit 11:30 boterham met kipfilet, kaas, ei of pannenkoek 15:00 knijp fruit of koekje 18:00 AGV 19:00 yoghurt ( skyr) 19:45 halfvolle melk.
Dank voor jullie antwoorden! Ons zoontje eet ook goed hoor, maar merkte dat hij snel weer honger had na ontbijt. We gaan nu de yoghurt na het avondeten proberen en 鈥榮 morgens iets van boterham!

Reactie op xMara

Mijn zoontje (15 maanden) eet standaard 2 eieren in de ochtend. Meestal is ...
Ja, heel slecht. We zijn er gewoon ineens mee gestopt. Hij kreeg al niet veel meer hoor, 120ml ofzo en aangelengd met water, maar lekte zo vaak door 鈥榮 nachts. Nu niet meer 馃ぃ Ik miste wel ff gezellig momentje samen, maar het is goed zo! Hij heeft er zelf geen last van gehad (volgens mij).

14 uur geleden

Mijne krijgt beetje groentesmoothie, halve banaan en halve boterham met boter. Meer gaat er niet in smorgens