Hallo mama's
Ik heb een hele lieve dochter van ruim 16 weken oud. Vanaf het begin af aan al klachten wat mij onzeker maakt.
De klachten zijn:
- Veel spugen. De hele dag door. Dit doet ze al vanaf de eerste week. Kwam niet aan en er kwamen complete flessen uit. Hiervoor johannesbroodpitmeel gebruikt. Toen kwam ze wel aan en er kwam geen complete voeding meer terug. Had waarschijnlijk hierdoor last van verstopping. Overgegaan naar omneo. Dit leek te helpen, maar na stoppen johannesbroodpitmeel alsnog soms meerdere dagen geen ontlasting.
- Hikt veel voeding op en slikt deze weer in of gooit het er uit. Zie haar ook regelmatig herkauwen.
- Drinkt erg onrustig. Wil graag drinken maar draait vaak met het hoofd heen en weer, laat dan los waardoor er meer lucht bij komt.
- Heeft vaak haar neus dichtzitten
- Heeft sinds een paar weken last van eczeem op het gezicht en later kreeg ze ook bultjes op de rest van haar lichaam.
- Heeft veel boeren en laat harde scheten.
- Drukt en kreunt veel na voeding. Er komt dan ook altijd spuug omhoog.
- Verslikt zich veel. Moet geregeld hoesten.
- Niest na de voeding.
- Rommelende buik.
- Heeft regelmatig de hik.
Ik ben al bij de huisarts geweest om mijn zorgen te bespreken. Zou ze koemelkallergie hebben? Volgens de huisarts ziet ze een gezonde baby met reflux, eczeem en misschien heeft ze last van een virus gezien de bultjes op haar lichaam. Voor de eczeem heb ik koelzalf gekregen. Het wordt hierdoor wel iets rustiger, maar laait ook steeds wel weer op. Ook heb ik poedertjes gekregen voor haar ontlasting omdat lactulose niet goed genoeg hielp. Het consultatiebureau gaf aan dat ik pepti zou kunnen proberen, maar ook zij vermoeden geen koemelkallergie omdat ze vrolijk is. Als het niet nodig is wil ik natuurlijk ook liever niet van voeding veranderen omdat ze de vorige keer heftig reageerde op veranderen van voeding. We hebben namelijk ook Hero Comfort geprobeerd, maar dit was de hele dag huilen en nog meer spugen.
Wat zouden jullie doen in deze situatie? Ik vind het lastig. Ze is verder wel vrolijk, lacht veel, wil graag kletsen en huilt bijna niet. Slaapt 's nachts erg lang, maar wordt overdag vaak wakker van omhoog komende voeding.
Moet ik het accepteren dat mijn baby nu eenmaal spuugt en reflux heeft of zouden jullie het verder laten uitzoeken? Ik heb het idee dat ik niet helemaal serieus genomen word omdat ze blij is en weinig huilt. Het maakt mij onzeker en verdrietig dat ik niet bepaald serieus word genomen en dat ik me er te druk om maak. Is misschien ook wel zo, maar wil graag het beste voor mijn kind natuurlijk. Zijn er meer van jullie die deze klachten herkennen?