35 Reacties

3 dagen geleden

Jup! Heel herkenbaar!

3 dagen geleden

Zeker, ben sinds 3 weken weer begonnen met werken. Kijk er iedere dag ontzettend naar uit om naar huis te gaan!

3 dagen geleden

Heel herkenbaar. Ik moest helaas na 13 weken alweer werken. Ik heb wel het geluk dat ik 2 vd 3 dagen mn dochter mee kan nemen naar de opvang waar ik werk, maar die 3e dag is ze bij mn ouders. Gaat overigens heel goed, maar merk dan toch dat ik haar het liefst bij me heb🙃

3 dagen geleden

Ik moet ook in januari weer werken maar heb er ook nog niet zoveel zin in. Denk dat het wel weer goed komt als ik eenmaal bezig ben maar mijn gevoel is nu ook dat het me allemaal eigenlijk niet zo belangrijk lijkt. Maar idd, brood op de plank is wel lekker 😂

3 dagen geleden

Hoihoi, ja ik ervaar dit zeker ook zo. Ik ben sinds deze week weer aan het werk, maar ik mis mijn dochter vreselijk. Zo gek om de zorg aan anderen over te laten. Het werken zelf zorgt gelukkig wel voor afleiding, maar het liefst zou ik ook een stay at home mama worden. Helaas hebben wij daar ook niet de financiële middelen voor.

3 dagen geleden

Heel herkenbaar, ik begin ook in januari weer en zie er zo tegenop…

3 dagen geleden

En dat had ik van te voren nooit verwacht.. haha

3 dagen geleden

Wat fijn te lezen dat het zo herkenbaar is! Maar bah… wat vervelend om er zo tegenop te zien!

3 dagen geleden

Jaa zeker! Ik mag ook over 2 weken weer beginnen! 🥲 ik moet onze kleine man 3 dagen missen en de wendagen op de opvang vond ik echt verschrikkelijk. Hij deed het super goed, dus het is echt mn moederhart die het nog niet wil! Ik hoop echt dat als ik weer aan de slag ben, dat het mee gaat vallen!

3 dagen geleden

Hier hetzelfde, ook zo gepland dat ik idd lekker bij haar kon zijn tot ruim 5/5,5 maand, zij start wat eerder op de opvang zodat, als het nog niet gaat, ik d’r nog wat langer kan laten wennen. Ik zie er enorm tegenop en het liefste had ik idd ook ontslag genomen maar helaas..

3 dagen geleden

Heel herkenbaar, onze dochter hoeft pas naar de opvang met 6 maanden in februari, maar krijg net het contract toegestuurd en wil eigenlijk niet tekenen. Kan wel janken bij het idee. De oudste ging met 9 maanden naar de opvang en ging het wegbrengen tot voor kort vaak moeizaam. Nu vind hij het met 2,5 jaar wel echt leuk. Maar ja thuis met 2 kids continue lijkt me best pittig…

3 dagen geleden

Oeff… Heb exact hetzelfde!! Ik zie er heel erg tegenop en ben nu al aan het huilen. Heb een behoorlijke reistijd en intensieve job waar mn hoofd nog echt niet klaar voor is - lees geen concentratievermogen, moeilijk gesprekken kunnen volgen, geen interesse in wat er om me heen gebeurd behalve als t over mn kleine meisje gaat. Ik ga een extra dag thuiswerken en geef ook nog borstvoeding. Ik zou zo stoppen als t financieel kon.. als je me trouwens een jaar geleden had gezegd dat ik er zo over zou denken had ik je niet geloofd. Gaat dit gevoel weg na even weer wennen? Nog tips om het minder heftig te maken?

2 dagen geleden

Ooooh zo herkenbaar. Heb precies een half jaar verlof gehad en moet over 2 weken weer beginnen. Vandaag toevallig op werk geweest, iedereen vraagt of ik weer zin heb om te beginnen. Ik geef gewoon eerlijk antwoord.. al denk ik wel dan het weer snel zal wennen

2 dagen geleden

Wat ben ik blij met dit topic, precies hetzelfde gevoel! Woensdag is ze paar uurtjes gaan wennen en het ging super goed, voor haar, want ik voelde me vervolgens de hele avond verschrikkelijk ellendig met het idee dat dit over 2 weken 2 hele dagen per week zal zijn. Ik kan dit mentaal echt nog niet aan.

2 dagen geleden

Heel herkenbaar. Ik ben nu een week of 5 aan het werk en het wegbrengen naar de opvang vind ik echt helemaal niks. Zo klein en zo lang op een plek met allemaal anderen. Ik heb haar liever bij me.

2 dagen geleden

Ik ben drie weken geleden weer begonnen met werken. Ik zag er ook tegenop, want ik vond het nog zo fijn thuis met de baby. Maar zodra ik weer aan het werk was, voelde dat zo natuurlijk. Alsof er weer een deurtje openging naar een ander stukje van mijn identiteit. Ik werd niet minder moeder, maar gewoon óók weer wie ik op mijn werk ben. Ik kolf wel nog drie keer per dag en dat is een gedoe, maar het viel me verder echt alles mee.

2 dagen geleden

Reactie op Lariszyb

Hoihoi, ja ik ervaar dit zeker ook zo. Ik ben sinds deze week weer aan het ...
Ja dat hé… de zorg aan anderen overlaten is echt een dingetje. Ik vertrouw dat het goed komt, maar ik wil het gewoon zelf doen!

2 dagen geleden

Reactie op dolfijntjes34

En dat had ik van te voren nooit verwacht.. haha
Nee, ik ook echt niet… ik dacht er veel te makkelijk over 🤣

2 dagen geleden

Reactie op Bellenblaas

Jaa zeker! Ik mag ook over 2 weken weer beginnen! 🥲 ik moet onze kleine ma ...
Hier hetzelfde! Denk echt dat ik de eerste weken m’n zoontje totaal niet kan loslaten en met mijn gedachten alleen maar bij hem ben… hoop zo dat het allemaal mee gaat vallen!

2 dagen geleden

Reactie op Desiree23

Oeff… Heb exact hetzelfde!! Ik zie er heel erg tegenop en ben nu al aan het ...
Hier ook! Mijn werk is een uur en een kwartier rijden. Mentaal ben ik er nog totaal niet aan toe. Ik zie er erg tegenop “zo ver weg” van hem te zijn en vraag mij echt af hoé andere moeders dit doen en waarom dit van ons verwacht wordt… om gewoon weer mee te draaien in de maatschappij zoals voorheen, terwijl alles anders is, ik anders ben en mentaal daar echt nog niet aan toe ben.