27 Reacties
2 jaar geleden
Ik ga zelf met 32+5 naar Spanje en zal 34+5 zijn als we terugkomen. Zolang ik me nog goed voel, ga ik nog 😇
2 jaar geleden
Ik zou het zelf niet doen, maar als jij je er wel gewoon goed bij voelt dan kan het natuurlijk wel gewoon. Stel dat je daar moet bevallen dan is de zorg in Frankrijk wel van dezelfde kwaliteit als in Nederland. De vraag is alleen of je de kans wilt nemen dat je daar bevalt.
2 jaar geleden
Ik zou het niet doen, maar het ligt er ook heel erg aan hoe je je voelt en of je bijv. Goed tegen de hitte kan als je zwanger bent.
Ik ben zelf bijv. Snel moe, last van rug etc. Dus alleen al de gedachte dat ik moet inpakken en in een ander bed slapen maakt me al onrustig nu. Laat staan als ik hoogzwanger ben..😅
Laat mij maar lekker in mijn vertrouwde omgeving😊
2 jaar geleden
Mijn tip; bereid je voor, dan kan er heel veel, maar besef ook dat een kindje op die termijn nog mogelijke ondersteuning nodig heeft…
Onze oudste dochter kwam met 35+1 terwijl wij een weekendje weg waren in Almere. 1,5 uur rijden van ons woonadres. Gebroken vliezen. Geen ziekenhuiskoffer mee, maar op advies van VK wel daar naar toe moeten. Na een slapeloze nacht alsnog overgeplaatst naar ziekenhuis van wens in Rotterdam. Weeën in een ambu zijn geen pretje. Onze dochter was verder goed gezond en heeft ‘maar’ een week in het ziekenhuis gelegen vanwege voedingsprobleem.
Ons scenario kan, maar er zijn er nog 10.000. Ik zou Zuid-Frankrijk niet doen omdat m’n Frans echt bagger is. In zo’n situatie wil je iemand verstaan. Aan de andere kant, hoe groot is de kans dat het gebeurt?! Gevalletje kansberekening?
2 jaar geleden
Dat is heel persoonlijk.
- Kun je zo lang in 1 houding zitten (geen bekkenpijn etc.)
- kun je nog goed tegen de warmte (ik wil normaal liefst 30+ maar tijdens mijn zwangerschap kon ik daar echt niet tegen! 25 max)
- Ben je er relax onder mocht je kindje toch eerder komen (en idd wat iemand hier zegt, spreek je de taal eventueel)
Als je gezondheid het toelaat ben jij de enige die de keuze kan maken of je het ook wil.
2 jaar geleden
Denk wat iedereen hieronder zegt: als je je goed voelt en je houdt rekening met een scenario dat je daar bevalt en dat vind je niet erg, lekker doen!
Mijn eigen situatie:
Ik ga zelf ook nog op vakantie met vliegtuig met 32 weken. Ik heb uitgezocht welke ziekenhuizen daar in de buurt zijn met NICU/medium care, kwaliteit vd gezondheidszorg beoordeeld en goed bevonden, telefoonnummers opgeslagen, bekeken wat de route is mochten mijn vliezen daar breken en ik niet meer mag vliegen en met de auto terug moeten: welke grote ziekenhuizen zijn er onderweg die een baby van 31-32 weken zouden kunnen opvangen etc. Ik kan daardoor gerust op vakantie gaan. De kans dat je baby te vroeg geboren wordt is klein (4-7% voor 37 weken), ik ga daarom niet mn babymoon laten schieten ;)
Overigens ga ik met werk ook nog 2x naar het buitenland met 24 en 28 weken maar ook daar zeer goede gezondheidszorg dus maak me 0 zorgen. En mocht ik daar bevallen: dan is dat zo! Mijn beste vriendin is per ongeluk op Curacao geboren met 32 weken en is kerngezond 😊
2 jaar geleden
Ik zou zelf niet gaan! Zou zelf echt een beetje gestrest zijn en niet kunnen genieten met de spanning dat ik misschien wel beval in een Frans ziekenhuis.
Maar het kan wel, dus als het voor jou prima voelt en je er zin in hebt dan gewoon doen! De zorg in Frankrijk is geloof ik ook gewoon goed. Misschien van te voren kijken of je informatie kunt krijgen over hoe ze met bevallingen in Frankrijk omgaan!
2 jaar geleden
Ik zou zelf gewoon gaan en accepteren dat de kans er is dat je daar bevalt. In Frankrijk is de zorg gewoon goed dus ik zou daar geen moeite mee hebben, je kunt nog even kijken welke ziekenhuizen er in de buurt zijn. Ik ben zelf tot 35 weken in Mexico en houd er rekening mee in mijn hoofd dat de kans bestaat dat ik in Mexico ga bevallen.
2 jaar geleden
Ik zou zelf niet gaan, oa omdat ik tijdens mn eerste zwangerschap echt niet meer zo comfortabel was tegen die tijd en liefst gewoon thuis of in de buurt. Kon niet zo ver meer lopen, niet tillen, vaak naar wc, lang stil zitten ook geen pretje. Dus ik denk dat het reizen op zichzelf al tegen kan vallen, maar je moet uiteraard doen wat voor jou goed voelt.