15 Reacties
8 maanden geleden
Onze baby is bijna 9 maanden en hij krijgt in principe alle soorten fruit die wij zelf ook eten. Ook aardbei, framboos, bramen, enz. Gelukkig gaat dit goed! Zacht fruit prakken we, als het te dun is doen we wat geprakte banaan erbij. Of, de helft prakken en de helft pureren en dan mengen (zoals mango).
8 maanden geleden
Banaan is hier ook vaak omdat hij het lekker vindt en makkelijk is.
Geef het wel gesneden, vindt het heerlijk om zelf te eten.
Peer, bosbes, framboos,, mango, meloen, druiven (in kleine stukjes), appel (een partje en dan lekker laten proberen) appel geef ik vaak nadat hij iets anders op heeft omdat dat natuurlijk nog niet zo snel gaat馃槄
8 maanden geleden
Ik geef bijna alles denk ik, en gesneden. Ze vind het heerlijk om er een beetje op te sabbelen. Behalve dingen die echt hard zijn zoals een appel.
8 maanden geleden
Aardbeien geef ik pas vanaf 1 jaar. Ik volg de kleintjes methode en dan werk je volgens het voedselintroductie schema.
Ik geef nu vaak banaan, mango, meloen, appel, peer. En sinds 9 maanden ook mandarijn en sinaasappel. Alles in stukjes, die hij zelf pakt en in z鈥檔 mond stopt.
8 maanden geleden
Wij geven ons zoontje alle soorten fruit in stukjes.
Wij geven hem stukjes en hij eet zelf.
Hij eet alle soorten fruit, zelfs citroen 馃槀
8 maanden geleden
We geven verschillende soorten fruit. Vaak appel en banaan omdat het makkelijk is. Appel raspen we fijn of iets grover, banaan prakken we met een vork. Peer raspen we grof, want dat is vrij zacht. Dingen als mango, framboos, aardbei en bosbessen hebben we vaak bio uit de vriezer. Dan pureren we het.
8 maanden geleden
Banaan, die breek ik in twee stukken en hapt hij zelf af. Mango snijden we in reepjes die hij vast kan houden. Passievrucht geven we met een lepeltje. Kiwi door midden en schil eraf, hapt hij zelf af. Peer in stukjes. Meloen in stukjes.
8 maanden geleden
Ik snijd al het fruit in kleine stukjes die ik dan met de lepel geef. Dit met name omdat onze kleine man alles tegelijk in de mond stop dus durf geen grote stukken te geven 馃槵
Qua fruit geef ik alles van meloen, appel, peer, banaan, kiwi, bessen, aardbei, framboos, mango, perzik, nectarine. Eigenlijk alles wat wij ook eten 鈽猴笍