12 Reacties

2 jaar geleden

Helaas heb ik het ook gehad. Gelukkig wel 3a als ik dat goed zeg? Ik meen me te herinneren dat ik zag staan bij m’n vorige bevalling dat ik mocht kiezen tussen vaginaal of keizersnee. Ik heb de vitaliteitsecho nog niet gehad (ben pas 6+1 en krijg bij 7+0 de echo) maar wil dit wel meteen vragen aan de verloskundige.

2 jaar geleden

Ik had het bij de eerste, en bij de tweede nog geen schrammetje. Was ook gelijk m'n vraag zodra ik bevallen was🙈

2 jaar geleden

Ik had een totaalruptuur 3A (gelukkig) ik ben er wel een beetje bang voor aangezien het 9 maanden geleden was en ik ga dit zeker wel nog bespreken met de gynaecoloog/verloskundige. In mijn omgeving zijn wel mensen die het de eerste keer hadden en de 2e keer minder of niet dus ik hoop maar op het beste

2 jaar geleden

Ik had echt vierdegraads 🙈 En dan nog een bizarre: mijn perineum was subtotaal, maar ik had dus intern een ‘gat’. Mijn dochter lag in een zeer ongebruikelijke ligging (voorhoofdsligging) vandaar. Ik ben ook wel gewaarschuwd dat ik last van de littekens kan gaan krijgen gedurende deze zwangerschap.

2 jaar geleden

Ik ook bij de eerste en ze hebben nu protocol gegeven voor hoe ik nog natuurlijk mag bevallen (onder andere verplicht een knip) of ik kan kiezen voor keizersnede. Ben er nog niet uit wat ik doe en hoor graag andere ervaringen 😊

2 jaar geleden

Reactie op Merel1234

Ik ook bij de eerste en ze hebben nu protocol gegeven voor hoe ik nog natuu ...
Wow echt. Een protocol met verplichte knip?! Hier ben ik dus zo benieuwd naar. Heb je echt een document met dit protocol of een linkje?

2 jaar geleden

Reactie op flesjewater

Wow echt. Een protocol met verplichte knip?! Hier ben ik dus zo benieuwd na ...
Nee helaas niet de gynaecoloog heeft het in mijn dossier gezet destijds. Ik wil me er ook nog verder in verdiepen en ben ook benieuwd naar het gesprek met de gynaecoloog. Ging je herstel na de ruptuur wel goed?

2 jaar geleden

Reactie op Merel1234

Nee helaas niet de gynaecoloog heeft het in mijn dossier gezet destijds. Ik ...
Ik vond het pittig. Denk drie maanden last gehad met lopen en tot een half jaar niet echt lekker nummer 2 kunnen doen. In totaal wel echt ruim een jaar klachten gehad, maar nu gaat het eigenlijk wel goed.

2 jaar geleden

Reactie op Merel1234

Nee helaas niet de gynaecoloog heeft het in mijn dossier gezet destijds. Ik ...
Ik vergeet te vragen hoe jouw herstel ging…

2 jaar geleden

Ik zwanger na een subtotaalruptuur. De gynaecoloog heeft destijds al gezegd dat ik bij een volgende bevalling een preventieve knip moet. Vind het best spannend

2 jaar geleden

Reactie op flesjewater

Ik vond het pittig. Denk drie maanden last gehad met lopen en tot een half ...
Ah wat naar dat je er zo lang last van hebt gehad maar fijn dat het nu goed gaat. Mijn herstel ging eerst heel voorspoedig maar kreeg later problemen bij de wond waarbij ik opnieuw behandeld en gehecht moest worden dus neig nu toch meer naar keizersnede

2 jaar geleden

Reactie op Merel1234

Ah wat naar dat je er zo lang last van hebt gehad maar fijn dat het nu goed ...
Oh man, dat klinkt minstens even rot. Zucht, zo klote allemaal. Ik twijfel ook over een keizersnede, het zal een serieuze optie zijn. Maar ik heb ook een hernia gekregen na mijn bevalling en een buikoperatie is daarvoor wel een risico. Maar een preventieve knip vind ik ook echt niet relaxt eerlijk gezegd.