11 Reacties
12 dagen geleden
Mijn zoontje van 19 weken gaat ook naar een verticale groep, daar hebben ze een grondbox die alleen voor de baby's is. De baby's liggen er vrij op de grond en ze houden er rekening met tummy time. Ik weet natuurlijk niet wat voor afspraken de ouders van dat ene kindje met de leidsters hebben over de wipstoel, ik zou vragen wat voor activiteiten ze uitvoeren met baby's en vooral je zorg(en) benoemen als je die nu hebt over de wipstoel
12 dagen geleden
Onze kleine man zit vanaf 3 maanden op de opvang. Krijg regelmatig een foto op de app. Ene keer dat hij een flesje krijgt, andere keer in de box boven een babygym of vrij aan het spelen met andere kindjes (dan zit er altijd iemand van hen bij). Vraag dat anders vooral nog eens na, voor je eigen geruststelling. Dat begrijpen ze gerust als je daar naar informeert! 😀
12 dagen geleden
Ik zou persoonlijk kiezen voor een horizontale groep daar is meer rust en ruimte voor je baby'tje en hoeft hij minder in de wipper te zitten. Bij ons op de opvang zitten ze daar eigenlijk alleen in om te eten of hun eten te laten zakken. Of ik zou zoeken naar een verticale groep waar de leeftijd tussen baby's en peuters beter verdeeld is. Veel kinderdagverblijven hebben ook een grote grondbox waar je baby'tje veilig kan liggen als de peuters er om heen aan het spelen zijn. Weet niet of dit kinderdagverblijfdat heeft? Vind dat eigenlijk wel een pray als het om een verticale groep gaat. .
12 dagen geleden
Mijn ervaring van de oudste is dat kindjes het in die wipstoel heerlijk vinden. Lekker kijken naar de andere kindjes. Er is niets leukers om naar te kijken dan andere kindjes haha. Onze jongste kan ook heerlijk naar onze oudste kijken. Heerlijk entertainment.
Ik zou gewoon even vragen hoe het zit. 40min op een dag in een wipstoel die jij toevallig gezien hebt en de rest persoonlijke aandacht, tummy time en slapen, vind ik anders dan de hele dag in een wipstoel. Ik weet ook niet hoeveel dagen je kindje gaat maar onze kinderen gegaan 1 dag en daarom laat ik dit soort dingen ook wat meer los. Er zijn nog 6 andere dagen in een week.
Mijn ervaring bij een verticale groep is dat de kleintjes juist vaak lekker aandacht kunnen krijgen omdat de grotere kinderen veel zelfstandiger zijn.
12 dagen geleden
Wij hebben aan de opvang gevraagd onze baby na een voeding wat langer rechtop te laten zitten i.v.m. spugen. Dus misschien dat ze deze baby ook wel bewust wat langer in het stoeltje hebben laten zitten?
En het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze vandaag wat minder handen beschikbaar hadden vanwege jullie gesprek?
12 dagen geleden
Hier een pedagogisch medewerker van een kdv met verticale groepen!🙋🏼♀️
Bij ons gebruiken ze ook wipstoeltjes, de ene keer zitten ze er iets langer in dan de andere keer. Wij hebben ook een hoge box en wisselen ook echt wel af + persoonlijke aandacht. Vaak vinden ze her heerlijk in de wipstoel en ook zeker als ze dan nog aandacht krijgen van de grotere kindjes. Het is natuurlijk echt wel druk met alle kids samen, dus een wipstoeltje is dan een ideale uitkomst. Ik doe ook wel eens tussennde middag als het grootste gedeelte van de groep slaapt en er een paar kindjes wakker zijn + babys, dan de babys gewoon los op de grond, vaak gaan dan de grotere kinderen ook echt een beetje spelen met de babys. Mocht je het echt vervelend vinden kun je het altijd aangeven! Dan zullen ze er vast extra rekening mee houden!😘
12 dagen geleden
Reactie op MIMI03
Wij hebben aan de opvang gevraagd onze baby na een voeding wat langer recht ...
Hier zta ik ook aan te denken net. Onze zoon heeft verborgen reflux. Inmiddels gaat het echt beter dus ik kan hem na een voeding wel in een wipstoel zetten maar niet plat leggen bijv.
11 dagen geleden
Als mijn ventje daar tevreden in een Wipstoel zit, vind ik t allemaal prima!
11 dagen geleden
Reactie op Anoniem_MM
Mijn ervaring van de oudste is dat kindjes het in die wipstoel heerlijk vin ...
Hier hetzelfde, mijn oudste vond het als baby heerlijk in de wipstoel op de verticale groep dus ook daar lieten ze hem er wel eens wat langer in zitten. Het werd door de dag heen echt nog wel afgewisseld met 'spelen' in de grondbox, knuffelen met de leidsters en tummy time op het kleed. Ik denk wel dat het bij je kindje moet passen. Mijn jongste is sowieso na 10 minuten verveeld in een bepaalde houding dus daar moet de afwisseling wel wat sneller en dat laat hij héél duidelijk horen 😅