18 Reacties

10 maanden geleden

Hoi! Mijn man is aannemer en ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis. Mijn man werkt veel, 5 dagen in de week van 7:00-18:00. En soms ook in het weekend want eigen bedrijf. Ik werk dag-avond en nachtdiensten maar maximaal 3 dagen per week dus als ik in de middag moet werken staat hij er ook alleen voor, zelfde als hij in de avond nog dingen moet doen. Maar wij verdelen het huishouden, als ik vrij ben doe ik vaak dingen maar vraag hem ook vaak even te stofzuigen, de was etc. Wij hebben wel een hond waardoor we elke dag stofzuigen, maar ik denk dat als je dit niet hebt en dit niet dagelijks hoeft te doen je een goede verdeling kan maken voor de huishoudelijke taken?

10 maanden geleden

Ik snap het helemaal. Hier hetzelfde liedje. Heel onregelmatige uren van de partner weekenden inclusief, 2 kinderen, zelf fulltime aan het werk, huishouden komt 85% op mijn schouders. Geen seconde tijd voor mezelf, tenzij strijken met muziek me-time is 🤣. Het is eerder overleven en heel frustrerend...

10 maanden geleden

Hoi! Mijn man is aannemer en ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis. ...
Ik probeer het zeker te verdelen, dit scheelt wel, maar her gevoel dat ik er alleen voor sta is er nog wel helaas

10 maanden geleden

Reactie op Jolien DS

Ik snap het helemaal. Hier hetzelfde liedje. Heel onregelmatige uren van de ...
Ja precies. Mijn jongste is nu al 3 dagen ziek. Hij heeft net zijn wippertje onder gepoept. Met dat ik bezig was om hen schoon te maken, komt de oudste aandacht opeisen en gaat met her wippertje spelen om aandacht te trekken. Hij ook onder de poep. Ik onder de poep. Dit was voor mij echt even teveel

10 maanden geleden

Pff heel lastig lijkt me dat… En pittig! Maar als hij slaapdiensten gaat draaien, heeft hij dan niet meer vrije tijd overweg waardoor hij dan juist eens kan (voor)koken of het huishouden en de kinderen ophalen bijv?

10 maanden geleden

Dit wist je toch van te voren? 🙈. Mijn man werkt ook 70 uur per week en is bijna nooit thuis. Ik ben blij dat ik met mijn kantoorbaan een stabiele factor kan zijn voor de kinderen. Soms is het zeker even pittig maar ik wist van te voren dat ik er vooral alleen voor zou komen te staan omdat mijn man deze diensten al draaide voordat we kinderen hadden.

10 maanden geleden

Reactie op B-xxx-1994

Dit wist je toch van te voren? 🙈. Mijn man werkt ook 70 uur per week en is ...
Nee, dit wist ik niet van tevoren. Hij had een baan van 9 tot 5

10 maanden geleden

Pff heel lastig lijkt me dat… En pittig! Maar als hij slaapdiensten gaat dr ...
Helaas is het een slaap dienst en tellen niet alle uren mee. Maar het is wel meer dan een normale dienst inderdaad

10 maanden geleden

Lijkt me heel zwaar! Ik snap dat je je alleen voelt. Wat jammer dat je partner niet openstaat voor verandering. Mijn man en ik werken beiden evenveel (parttime) en verdelen de zorg voor de kinderen en het huishouden gelijk. Vind ik wel zo eerlijk.

10 maanden geleden

En is hij dan wel eens overdag thuis als hij wisselende diensten heeft? Ik zorg vaak dat het avondeten al klaar staat als ik avonddienst heb zodat mijn man dat niet nog hoeft te doen.

10 maanden geleden

Reactie op B-xxx-1994

Wat heeft @Pp07 aan deze reactie? Zelfs al had zij het vooraf geweten, dan kan het toch alsnog zwaar zijn?

10 maanden geleden

Reactie op B-xxx-1994

Die slaapdiensten wist ze toch niet? Ik kan me voorstellen dat ze daar niet ook nog op zit te wachten.

10 maanden geleden

En is hij dan wel eens overdag thuis als hij wisselende diensten heeft? Ik ...
Hij is overdag thuis. Maar meestal spendeert hij dan tijd met de kinderen. En koken doe ik meestal. Ook voor hem als hij avonddienst heeft.

10 maanden geleden

Reactie op MTMvdHS

Wat heeft @Pp07 aan deze reactie? Zelfs al had zij het vooraf geweten, dan ...
Het valt inderdaad een stijging zwaarder dan verwacht

10 maanden geleden

Reactie op MTMvdHS

Wat heeft @Pp07 aan deze reactie? Zelfs al had zij het vooraf geweten, dan ...
Mijn reactie was misschien wat direct, maar het was niet bedoeld om vervelend te zijn. Ik bedoelde meer dat wisseldiensten iets is wat je van tevoren weet en dat het misschien helpt om er anders naar te kijken. Maar goed, ik snap ook dat het zwaar kan zijn, dus sterkte!

10 maanden geleden

En is hij dan wel eens overdag thuis als hij wisselende diensten heeft? Ik ...
Ja, dit. Als hij thuis is terwijl de kinderen er dan juist niet zijn, kan hij wel boodschappen doen/eten klaar zetten/schoonmaken zodat jij zodra de kinderen slapen bijv. nog even tijd voor jezelf hebt ipv dan moet gaan schoonmaken zoals je omschrijft.

10 maanden geleden

Ik zou echt proberen of jullie samen voor een fijn ritme kunnen zorgen voor beide. Ik snap dat dit voor jou heel zwaar is, snap ook dat je man tijd wil doorbrengen met de kinderen maar stofzuigen en even koken (makkelijk gerecht evt) hoeft niet veel tijd in beslag te nemen, is mijn ervaring. Weet niet of beide kinderen nog tussendoor slapen maar dat zou dan een mooie tijd daarvoor zijn. Zo is het voor beide van jullie te doen 🤗

10 maanden geleden

Ik zou echt proberen of jullie samen voor een fijn ritme kunnen zorgen voor ...
Ja misschien dat dit wat meer lucht geeft inderdaad. Mijn oudste slaapt niet meer overdag en de jongste heeft nog niet echt een vast ritme met slapen. Hopelijk gaat het snel beter