17 Reacties

6 dagen geleden

Hoi! Wat vervelend dat je niet goed in je vel zit door alles. Ik heb op dit moment hetzelfde en ben zelfs volledig ziek gemeld. Bij mij was het advies dat het oké is om de tijd te nemen, dat hebben jij en je kindje waarschijnlijk beide nodig en legt de basis voor de toekomst. Tegen je werkgever hoef je in principe niks te zeggen behalve dat je je ziek wil melden. De bedrijfsarts gaat dan met je in gesprek over eventuele hulp etc.

6 dagen geleden

Reactie op nadine0893

Hoi! Wat vervelend dat je niet goed in je vel zit door alles. Ik heb op dit ...
Bedankt voor je reactie! Had je van te voren dan ook al dat je advies had van iemand met een soort verwijzing voor je werk. Of gingen ze echt akkoord met alleen de ziekmelding?

6 dagen geleden

Ik had wel richting het einde van mijn bevallingsverlof al aangegeven dat het niet zo goed ging en aangegeven dat ik waarschijnlijk niet weer kon beginnen na mijn verlof. En de dag dat ik weer moest beginnen met werken officieel ziek gemeld. Maar ze mogen verder geen vragen stellen als je je ziek meld, dus het is aan jou wat je wil delen. Zij schakelen dan een bedrijfsarts in en alles wat je daarmee bespreekt blijft vertrouwelijk. Ik had het advies van de huisarts gekregen om me ziek te melden, aangezien ik daar ben geweest voor o.a. een verwijzing voor hulp. Maar het is helemaal oké hoor om even voor jezelf en je kindje te kiezen. Anders val je misschien over een paar maanden alsnog uit en duurt het nog veel langer om te herstellen. Hopelijk kan je wel een beetje genieten!

6 dagen geleden

Ik ben momenteel ook ziekgemeld maar dan vanwege fysieke reden (zittend beroep en pijn aan stuitje, dit had ik deels ook al tijdens zwangerschap dus toen korte dagen gewerkt). Ik heb gewoon eerlijk aangegeven wat er aan de hand is (wellicht met fysieke klachten makkelijker) en bij mij op werk zijn ze heel meedenkend en welwillend. Ik heb binnenkort afspraak met de bedrijfsarts om te kijken hoe weer op te gaan bouwen.

6 dagen geleden

Ik ben ook volledig ziekgemeld vanwege mijn mentale gesteldheid (Post natale angststoornis) Mijn werk was direct begripvol en was heel meedenkend. Ik ben wel eerlijk geweest wat er aan de hand is. (Eigenlijk naar mijn hele omgeving) Tot nu toe alleen maar begripvolle reacties.

5 dagen geleden

Reactie op Laloes91

Ik ben ook volledig ziekgemeld vanwege mijn mentale gesteldheid (Post natal ...
Hi! Ik zie dat jij ook in de augustus groep zit. We hadden eerder al contact op een algemeen topic. Hoe gaat het nu met je? Hier inmiddels een tweede medicijn toegevoegd voor de slapeloosheid en het gaat… mocht je eens contact willen ik stuur je even een vriendschapsverzoek!

5 dagen geleden

Wat vervelend om te lezen! Zelf hebben wij ook een vervelende start gehad, vroege ziekenhuis opnames etc waardoor dit mentaal voor mij echt een klap is geweest. Ik heb er alleen voor gekozen om me volledig ziek te melden. Zijn namelijk tijdens mijn verlof en eerste werk week een aantal dingen voor gevallen die niet kunnen op mijn werk. Kies in deze situatie voor jezelf en geef je grenzen goed aan! Je werk zal het vast wel begrijpen, en zo niet dan zegt dat ook iets over hen. Denk aan je zelf!

5 dagen geleden

Ik ben zelf momenteel ook volledig ziekgemeld op het werk. Ik heb het 3 weken geprobeerd, maar het ging echt niet meer. Mijn werk deed eerst erg moeilijk helaas.. toen zelf naar de bedrijfsarts gegaan en die heeft meteen het advies gegeven dat ik de komende (2) maanden iig helemaal niet kan werken. Echt voor jezelf kiezen lieve mama!

5 dagen geleden

Reactie op Romyyyyyyy

Wat vervelend om te lezen! Zelf hebben wij ook een vervelende start gehad ...
Wat vervelend dat er dingen zijn voorgevallen. Goede keuze gemaakt zo !

5 dagen geleden

Reactie op Sannexkus

Ik ben zelf momenteel ook volledig ziekgemeld op het werk. Ik heb het 3 we ...
Jeetje wat lastig dat ze eerst moeilijk deden en goed dat je zelf hebt doorgezet. Mag ik vragen waarom het niet meer ging?

5 dagen geleden

Reactie op 24ano

Jeetje wat lastig dat ze eerst moeilijk deden en goed dat je zelf hebt door ...
Tuurlijk! Ik merkte dat ik compleet overliep toen ik weer ging werken. Ik vond het daarvoor al erg zwaar, al mijn energie ging naar mijn dochter en er was niks meer over voor mezelf en andere dingen bijv het huishouden. Ben de hele dag boos/verdrietig, loop meteen over, 0 energie enz enz Ik heb een topic geopend die heet " meer mama die er echt even doorheen zitten?". Daarin heb ik alles uitgebreid verteld, en miss vind je daar ook wat steun aan verhalen van andere!

5 dagen geleden

Reactie op 24ano

Jeetje wat lastig dat ze eerst moeilijk deden en goed dat je zelf hebt door ...
Mijn teamcoach heeft letterlijk gezegt "dit is geen reden om je ziek te melden, dus ik meld je niet ziek" 🥲

5 dagen geleden

Net als Laloes91 heb ik een postnatale angststoornis ontwikkeld (slapeloosheid veroorzaakt door hyperalertheid baby en hormonen) en zit ik 100% in de ziektewet.

5 dagen geleden

In sommige gevallen val je ook nog steeds (of je werkgever) onder het vangnet van het uwv met betrekking tot zwangerschap (denk aan bekken, hormonale migraine, postnataal depressief). Dan heb je daar een casemanager in plaats van je eigen bedrijfsarts.

4 dagen geleden

Bedankt voor jullie eerlijke verhalen ❤️ ik wens jullie snel beterschap in de situaties

4 dagen geleden

Heel veel succes! Jij en je kindje zijn het aller belangrijkste. De rest komt wel weer ❤️