2 Reacties
19 uur geleden
Wij hebben het potje ook al vroeg geïntroduceerd, bij 6 maanden al. We maakten in het begin een ‘psssss’ geluid als hij plaste, en een soort scheetgeluid met onze lippen als hij poepte (sorry kan het even niet beter uitleggen dan dit haha)
Sinds een paar maanden geeft onze zoon met dat scheetgeluid aan dat hij moet poepen. En sinds een paar weken doet hij dat ook als hij moet plassen (al zit hij vaak ook voor niks op het potje hoor, van echt zindelijkheid kunnen we nog niet helemaal spreken)
Dus misschien kan je zoiets introduceren, zodat je dochter het geluid echt linkt aan de actie en het gevoel
Ik heb ook een pictogram van een wc getekend en die opgehangen in de keuken, de bedoeling was daarnaar wijzen als we naar het potje gaan, zodat hij dit uiteindelijk zelf daarmee ook aan gaat geven. Maar dat plaatje is nu meer versiering, we doen er eigenlijk niks mee hahahah
Succes!
2 uur geleden
Wij zetten voor onze kleine meid het potje gewoon casual in de badkamer en leggen haar uit dat ze erop mag poepen en plassen. Soms zegt ze zelf: potje en dan doet ze een poep of een plas en soms plast ze nog in haar luier. Wij vinden alles prima. We vinden het vooral belangrijk dat het een positieve ervaring is en dat ze geen druk voelt om het te moeten kunnen.
Is elke 20 minuten niet wat vaak? 🙈 Ik kan me voorstellen dat een kindje dat wat druk kan ervaren om het snel te moeten leren