3 Reacties

vorige maand
Hi, wat rot :(. Mijn zoontje heeft twee weken geleden 2 pseudokroep aanvallen gehad en daar zijn we snachts voor naar de SEH geweest. Hij kreeg geen lucht meer en we wisten in eerste instantie niet wat het was. Maar voor de arts al vrij snel duidelijk. Hij heeft een shot dexamethason gekregen (zelfde als in een epi pen) en daarna ging het beter. Het begon bij mijn zoontje met zwaarademig de dag ervoor, en heel erg verkouden, ook had hij ineens extreem hoge koorts, maar ging weer weg ook. snachts echt blaffen als een zeehond, tot we hem hoorden ‘snakken’ naar adem. Toen hebben we direct de spoed gebeld. Volgens mij komt pseudokroep in verschillende gradaties voor.. maar ik weet niet hoe het er anders uit ziet. Het kan 2 weken aanhouden snchts, maar de kenmerken zijn echter wel, blaf hoest en zwaarademig. Misschien toch nog een keer navragen… wel heel erg vreemd…
Hopelijk voelt je dochtertje zich snel beter 🩷

vorige maand
Pseudokroep wordt veroorzaakt door een virus vaak, waardoor je een zwelling van de luchtwegen krijgt. Dus indd ook echt moeilijk kunt ademen. De zwelling kan natuurlijk in verschillende gradaties… Pseudokroep aanvallen komen echter vaak wel snachts voor en niet zo zeer overdag. Heb ik me door de arts laten vertellen..