160 Reacties

2 jaar geleden

Weet niet of dit is wat je zoekt. Zelf oktober 2021 zwanger geworden door ICSI #2 verse tp. Hier is een gezonde dochter door geboren. Inmiddels 5 weken zwanger van een cryo terugplaatsing. Was gelijk de eerste terugplaatsing raak.

2 jaar geleden

Wij ook, 2 jaar traject met pillen. Ik had te veel eitjes en te weinig hormonen. In juni was het raak, maar helaas miskraam. Nu weer net zwanger 3 weken en 6 dagen. Ik vind het nog heel moeilijk om 'blij' te zijn. Ben zo bang dat het weer wordt afgenomen

2 jaar geleden

Reactie op RR19

Weet niet of dit is wat je zoekt. Zelf oktober 2021 zwanger geworden door I ...
Ha RR19, Ah, ja, ook een hele weg achter de rug dus. Wat fijn dat je meteen zwanger bent geworden van de eerste cryo terugplaatsing, gefeliciteerd! Wij hebben ook nog 4 cryo's, dat is toch wel een geruststellend gevoel. Mij lijkt het wel fijn om af en toe te praten met vrouwen die in dezelfde fase van zwangerschap zitten en ook hebben ervaren dat zwanger worden niet vanzelfsprekend is. Voor mijn gevoel zit je er dan toch wat anders in dan wanneer het al heel snel raak is. Maar dat is uiteraard voor iedereen anders.

2 jaar geleden

Reactie op sjmvanbragt

Wij ook, 2 jaar traject met pillen. Ik had te veel eitjes en te weinig horm ...
Wat naar om te horen dat je een miskraam hebt gehad, enorm verdrietig en pijnlijk. En - hoewel ik het zelf nooit heb meegemaakt - kan ik me wel voorstellen dat het extra lastig is om nu volop te genieten.

2 jaar geleden

Reactie op Steffie’87

Ha RR19, Ah, ja, ook een hele weg achter de rug dus. Wat fijn dat je metee ...
Begrijpelijk! Deze zwangerschap is wat sneller gegaan dan gedacht. Al weet ik wel hoe het is als het langer duurt.😊 Wij maakten augustus 2018 de keuze, november 2021 had ik voor het eerst een positieve. Dit na 5 IUI en 2 terugplaatsingen van de eerste ICSI poging.

2 jaar geleden

Heel fijn dat jullie nog 4 cryo's hebben. Mocht alles goed gaan, hoef je niet gelijk weer met hormonen aan de slag!

2 jaar geleden

Reactie op RR19

Begrijpelijk! Deze zwangerschap is wat sneller gegaan dan gedacht. Al wee ...
Ja inderdaad, en super dat het nu, na al die jaren, voor de tweede een stuk sneller is gegaan.

2 jaar geleden

Reactie op Steffie’87

Ja inderdaad, en super dat het nu, na al die jaren, voor de tweede een stuk ...
Ja hè, zo fijn!

2 jaar geleden

Hoi steffie, Wij zijn ook twee jaar bezig geweest. We zijn in aug gestart met IUI. Het is nu (poging 4) raak. Ik had het echt niet verwacht en mijn agenda al leeggehouden voor het ziekenhuis. Ik merk dat ik erg bang ben dat het mis gaat, daar wil ik dan ook weer niet aan denken. Het is mijn eerste positieve test ooit! Ik dank God op mijn blote knieën en voel me ook enorm gezegend. Maar de angst overheerst toch! Ook ik merk dat ik het fijn vind te kunnen praten met anderen over dit onderwerp en de bijbehorende gevoelens. Je mag me ook een appje sturen als je wilt. Liefs

2 jaar geleden

Hi allemaal, wat fijn een topic over dit onderwerp! Ik lees graag mee. In 2021 na 3 IUI behandelingen ons mooie gezonde zoontje mogen krijgen. Na een jaar begon het weer te kriebelen en zijn wij vol enthousiasme (en achteraf erg naïef) weer met IUI gestart. Wij hadden dit keer zo’n vertrouwen erin dat het met IUI weer ging lukken. Maar helaas na 5x niks…maar… In september een IVF ronde gedaan (helaas richting overstimulatie en daardoor 1,5 maand rust gehad). Deze maand eerste cryo terugplaatsing en zwanger! Ik kan het echt amper geloven, het voelt zo onwerkelijk. Ik geniet van de positieve test maar vind het ook enorm spannend! Groetjes Lisa

2 jaar geleden

Fijn topic dit. Allereerst iedereen gefeliciteerd met een positieve test. Hier ook zelfde schuitje. Bijna 3 jaar in traject. Uiteindelijk naar het buitenland gegaan omdat ze in NL niet verder kwamen. Reden kwam hier snel naar boven na een div onderzoeken die ze in NL niet uitvoeren. Tweede terugplaatsing succesvol. Morgen 5 weken zwanger maar het voelt nog zo kwetsbaar en onzeker. Herkenbaar voor jullie? Ik ben benieuwd of jullie ook een HCG bloedtest hebben gedaan? Als welke symptomen jullie op dit moment hebben? Door de extra hormonen vanuit het traject is dit wellicht anders dan dames die natuurlijk zwanger zijn geworden…

2 jaar geleden

Hoi allemaal, Vandaag 5 weken zwanger na onze 3e cryo terugplaatsing in een ICSI traject. Super spannend, 18 december de eerste echo bij de kliniek 🤞🏻 Ja eigenlijk alle kwaaltjes die door progesteron veroorzaakt worden ervaar ik heftig, denk doordat ik tot een week geleden elke dag progesteron injecteerde. Dus dubbele dosis. Geestelijk sta ik denk ik wat scherper afgesteld als bij een natuurlijke zwangerschap. Je bent zo lang, zo intensief bezig met zwanger worden, dat de knop “zwanger zijn” niet ineens omgaat.

2 jaar geleden

Ik heb vanochtend positief getest na een cryo terugplaatsing. Dit is de tweede terugplaatsing na een directe 2 maanden geleden. Wij meldden ons een jaar geleden voor IVF maar toen bleek dat eerst mijn eileiders verwijderd moesten worden. Al met al dus ook een jaar aan het wachten en vooral ook in spanning over wat voor implicaties alle ontwikkelingen kunnen hebben

2 jaar geleden

Reactie op charlottew84

Hoi allemaal, Vandaag 5 weken zwanger na onze 3e cryo terugplaatsing in ee ...
Ooooh ja die progesteron bijwerkingen:( heb jij ook in het begin van ieder nieuw medicijn hoofdpijn?

2 jaar geleden

Fijn dat jullie allemaal meekletsen! We zitten toch een beetje in een ander schuitje dan meiden waarbij het - gelukkig! - wat meer vanzelf is gegaan.

2 jaar geleden

En gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap 😘

2 jaar geleden

Reactie op Annalisa14

Ik heb vanochtend positief getest na een cryo terugplaatsing. Dit is de twe ...
Zo, nog heel vers dus!! Enorm gefeliciteerd Anna Lisa. Onwerkelijk hè?

2 jaar geleden

Reactie op charlottew84

Hoi allemaal, Vandaag 5 weken zwanger na onze 3e cryo terugplaatsing in ee ...
Heel herkenbaar Charlotte. Ik sta ook best wel strak van de spanning. Maar probeer wel echt m’n best te doen er ook echt van te genieten. Hoewel de twijfels en onzekerheden soms de overhand nemen. Soms probeer ik echt even stil te staan en vertrouwen te geven aan m’n lijf: jij kan dit! ;)

2 jaar geleden

Reactie op Annalisa14

Ooooh ja die progesteron bijwerkingen:( heb jij ook in het begin van ieder ...
Nee dat valt eigenlijk wel mee. Ik heb nu wel echt heel veel last van mijn darmen bijvoorbeeld. Dat komt normaal door progesteron en nu dus denk ik dubbel zoveel.

2 jaar geleden

Reactie op Steffie’87

Heel herkenbaar Charlotte. Ik sta ook best wel strak van de spanning. Maar ...
Ja ik doe echt heel erg m’n best te genieten. Vanochtend toch even weer een clearblue gedaan, 3+ dus die loopt gelukkig mee. Dat is een geruststelling. Ja, onze lijven kunnen dit, we hebben al zoveel moeten doorstaan hier te komen. Hoe ver ben jij?