295 Reacties

3 maanden geleden

Jeetje, wat is dit zwaar. Dochter van bijna 3 en zoontje van 8 dagen oud die nu al twee dagen in de nacht doet clusteren. Dochter is heel opstandig, luistert niet meer, en heeft ons zoontje al twee keer geslagen terwijl hij mij dronk. Ik slaap niet in de nacht en wil overdag even een beetje plat. Mijn man heeft het lastig, die is ‘s nachts ook wakker en doet zoveel voor ons in huis. We lopen beide een beetje op onze tenen. We geven onze dochter om en om aandacht, maar ze is wel eenkennig nu naar papa. Ze roept mij om te knuffelen maar doet uiteindelijk slaan… Hier een wanhopige moeder 😢

3 maanden geleden

Reactie op Vera-S

Jeetje, wat is dit zwaar. Dochter van bijna 3 en zoontje van 8 dagen oud di ...
Ah ja ik hou hier ook heel erg rekening mee, maar het is moeilijk voor te stellen voordat het zo ver is. Het is heel erg wennen voor iedereen, dat heb ik wel begrepen. Vroeger, toen mijn moeder mijn broertje aan het voeden was, trok ik de gordijnen van de muur. Wetende dat mijn moeder vast zat om te voeden. Een buurvrouw gaf aan dat ze het het allerpittigst vond als de jongste moest slapen, je rust in huis wilde en de oudste de boel op stelten zette. Van te voren hoor je een hoop maar als je er in zit is het mega pittig. Veel sterkte en vraag vooral je omgeving om hulp. Desnoods laat je hier weten in welke regio je woont en kunnen wij misschien iets voor jou / jullie doen❤️💚

3 maanden geleden

Reactie op Evelyne1234

Ah ja ik hou hier ook heel erg rekening mee, maar het is moeilijk voor te s ...
Ik begrijp haar ook dat het voor haar zo gek is dat ze ineens een broertje heeft en hij aan mij vast geplakt zit met voeden. Maar ik had het toch ergens wat anders voor gesteld 😓

3 maanden geleden

Reactie op Vera-S

Ik begrijp haar ook dat het voor haar zo gek is dat ze ineens een broertje ...
Ja kan me heel goed voorstellen ❤️❤️

3 maanden geleden

Reactie op Vera-S

Jeetje, wat is dit zwaar. Dochter van bijna 3 en zoontje van 8 dagen oud di ...
Oh ik leef echt met je mee…ik hoop dat je dochter snel een beetje rust vindt!

3 maanden geleden

Het wordt beter!! dit heeft hier zo’n 3 weken geduurd. En nu, 5,5 week later is zoontje weer als voorheen.zorg dat je overdag slaapt waar je kunt. Houd vol❤️

3 maanden geleden

Mijn dochter heeft ook woedeaanvallen. Ze heeft ook alweer twee keer expres op de wond van mijn keizersnede geslagen 👹 Gelukkig is ze extreem lief voor de baby

3 maanden geleden

Hier ook een zoontje van 2,5 nu is dr kleine meid bijna 2 weken oud en word zn gedrag iets beter maar lang niet elke keer hoor gooide van de week houten speelgoed op de baby terwijl ik haar vast houd wat was ik boos zeg! Pff hij is soms echt aan het testen hoever hij kan gaan en proberen flink aandacht te verdelen. Maar ik ben nog niet mobiel genoeg om dingen echt te doen met hem dus mn partner trekt hij heel erg naar toe merk ik dat vind ik soms wel wat lastig omdat ie echt voorheen Eén mama’s kindje was en nu ben ik een beetje gepasseerd, al zal het wel weer komen als mn partner weer moet werken maar toch hij lijkt ineens zo groot mn eerst baby 😀

3 maanden geleden

Oeff... sinds mijn baby 5 dagen geleden geboren is lijkt mijn zoon van 2,5 mega groot! Letterlijk 😱 Grote handen, lange benen, veel haar op zn hoofd... Gewoon, ineens, baby-af ofzo 🤕 6 dagen geleden zag ik hem nog als mijn kleine moppie..

3 maanden geleden

Reactie op LR87

Oeff... sinds mijn baby 5 dagen geleden geboren is lijkt mijn zoon van 2,5 ...
Hahaha ja ik had dit precies zo! Hoe gespierd z’n rug ook ineens voelde..😂 zo gek is dat eigenlijk

2 maanden geleden

Onze zoon is vanmiddag geboren. Onze dochter komt over een uur thuis en slaapt dan hier. Zouden jullie haar morgen naar de opvang laten gaan? Ze gaat maar 1x per week en over het algemeen vindt ze het super leuk, behalve dan de laatste weken het afscheid nemen van ons

2 maanden geleden

Reactie op Anoniem_MM

Onze zoon is vanmiddag geboren. Onze dochter komt over een uur thuis en sla ...
Wij hebben onze dochter van 2 in de kraamweek thuis gehouden, merk dat ze nog erg moet wennen en sneller van slag is. Dan is het wel lekker dat ze bij papa en mama is dachten wij… maar ja wat goed is geen idee haha

2 maanden geleden

Reactie op Anoniem_MM

Gefeliciteerd ❤️❤️❤️❤️

2 maanden geleden

Reactie op Anoniem_MM

Ahhh heel lastig. Het hangt denk ik heel erg van het kindje en jouw gevoel af. Aan de ene kant denk ik: het is haar wereld daar op die opvang en ik wil niet ineens alles anders maken voor haar, aan de andere kant merk ik dat mijn hormonen het ook steeds lastiger vinden om niet iedereen op het honk te hebben☺️

2 maanden geleden

Reactie op Anoniem_MM

Zou ik lekker doen! En gefeliciteerd 🩷

2 maanden geleden

Reactie op Anoniem_MM

Ik zal dit wel doen! Voor jullie fijn, even samen opstarten. En voor haar gaat het ‘gewone’ ritme door in een wat minder gewone periode. Wellicht kan ze wat eerder opgehaald worden zodat ze niet gelijk naar bed hoeft als ze thuis is, maar echt even de tijd heeft om haar broertje te leren kennen? Geniet van elkaar!!❤️

2 maanden geleden

Voor degene die nog twijfelen even onze ervarig van de opvang: ze wilde vanmorgen zelf graag met haar vriendinnetjes spelen en we hadden een kleine traktatie gemaakt. Ze is dus heel trots naar de opvang gegaan en aan de fotos te zien heeft ze het er heel gezellig. Voor ons een rustige dag om samen met de kraamhulp op te starten. Denk dus een goede keuze dat we haar naar de opvang hebben laten gaan

2 maanden geleden

Reactie op Anoniem_MM

Voor degene die nog twijfelen even onze ervarig van de opvang: ze wilde van ...
Wat fijn 😍🥰

2 maanden geleden

Waarom is erg geen kdv en bso in het weekend? Ik vraag dit voor mezelf 😬😬

2 maanden geleden

Net mijn vliezen gebroken en ben nu dus thuis even stofzuigen en alles even een beetje netjes maken. Soort van nesteldrang boost 😂. Maar het is alsof peuter het door heeft “mama. mama!? mama kijk. mama? mama. mama kijk die. mama mamaaaaaaa” 🫨