295 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op MelRoy
Ik zat gisterochtend ook random te denken aan een derde kind🫣. Ik weet nie ...
Wij zijn nu 1000% zeker compleet 🤣🤣
Wij hadden altijd de wens voor een groot gezin. Na de 2e heeft mijn vrouw heel erge kraambed complicaties gehad en de eerste 6 maanden dacht ik alleen maar: ik ben blij dat we er allemaal levend uit zijn gekomen, ik vind het wel mooi zo.
Daarna, toen alles achter ons lag, nog eens samen voor gehad en de wens voor een 3e bleek er toch nog bij beiden te zijn.
Maar nu na 3 zeggen we beiden volmondig: we zijn compleet!
2 maanden geleden
Reactie op Suusk88
Voor de mensen die benieuwd zijn: de stap van 2 naar 3 is nog makkelijker!
...
Mee eens! Ben zo relaxed nu bij de derde. En wat jij zegt: het meeste werk zit in dat de peuter en kleuter elkaar niet de hersens inslaan 😅🤪
2 maanden geleden
Oooh heerlijk de herkenning hier!
Mijn vriend was afgelopen weekend op vriendenweekend, en ik heb het alleen overleefd! Ik heb zelfs nog wat leuke dingen gedaan (en oke oke, een zeer lang bezoek bij opa en oma 😜), maar met die kleuter en peuter was ik écht het drukst.. iemand nog tips voor die oren die echt verstopt zitten als je niet meteen op kan staan omdat je met een newborn zit?!
Net stond mn halve keukeninboedel voor de tv omdat de peuter had bedacht dat dat een goed idee was. Bij de eerste dingen zei ik nog dat ze het in de keuken moest laten staan, maar bij geen gehoor ben ik daar maar weer mee gestopt. Echt op m’n tanden gebeten toen m’n glazen ovenschalen tevoorschijn kwamen 😂😂
2 maanden geleden
Reactie op Pp07
Het voelt inderdaad als falen. Mijn man gaat straks weer werken in wisseldi ...
Misschien helpt dit bij jou ook, voor ons werkt het meestal. Als ik de peuter naar bed ga brengen leg ik de baby in haar wiegje op zijn kamertje neer. Dan doen we gewoon alles zoals altijd maar dan met haar erbij en soms even een tussenpauze omdat ze aan het huilen is. Zo heb ik de peuter al meerdere keren in slaap gekregen voordat mijn man mij kon komen helpen. Zodra peuter slaapt weer met baby en wiegje wegsluipen.
Je zou de baby ook op een verschoonkussen op de grond kunnen leggen als dat het makkelijkste voor jou is.
En bedenk… je kan dit!
2 maanden geleden
Reactie op Suusk88
Wij zijn nu 1000% zeker compleet 🤣🤣
Wij hadden altijd de wens voor een g ...
🤣🤣heerlijk dit! Wel chill dat jullie zeker en content zijn na 3 kindjes🤗. Jaa voor mijn man maakt het dus niet uit hoeveel kinderen we nemen, hij is chill daarin. Ik daarentegen zit gewoon met: geen zin in weer zwanger zijn en een bevalling meemaken 🤣 EN straks met 2 kleine mannen zitten tijdens een nieuwe zwangerschap. Maar toch spookt het in mijn hoofd voor een 3e🙈. Ik laat mijn lichaam het komende jaar even ontzwangeren en dan zal ik eens bekijken of ik me nog zo voel 🫣
één maand geleden
Reactie op Didiizzy
Hahaha 🫣 De hormonen zullen ongetwijfeld nog wel meespelen. Ik weet wel da ...
Haha ik dacht dat twee voor mij wel genoeg zou zijn. En als alleenstaande is dat ook echt. Maar betrap mezelf ook op de gedachte dat mocht ik iemand tegen komen en diegene wilt nog een kindje, dat ik daar zeker voor open sta.
Dus nu heb ik moeite met de lievelingspakjes van maat 50 weg te doen/te verkopen 🤣🤣
19 dagen geleden
Reactie op MelRoy
🤣🤣heerlijk dit! Wel chill dat jullie zeker en content zijn na 3 kindjes🤗 ...
Haha dit had ik ook en nu 2 jaar later de 3e die eierstokken gingen toch weer klapperen bij het zien van me neefje 😂😂
19 dagen geleden
Reactie op MelRoy
🤭😍 en alles goed daar met de 3 kleintjes?
Jaa heel goed ze zijn heel lief voor hun kleine broertje ik zou echt niet anders willen haha
3 dagen geleden
Hoe brengen jullie de baby overdag naar bed in combinatie met een rondlopende peuter?
Ik wil graag oefenen met dutjes overdag in bed omdat hij over een maand naar de opvang gaat. Hij valt niet zelfstandig in slaap en we zijn niet van plan hem zichzelf in slaap te laten huilen.
3 dagen geleden
Reactie op Jeanine93
Hoe brengen jullie de baby overdag naar bed in combinatie met een rondlopen ...
Ik oefen vooral dus in het weekend als mn man thuis is. Maar heb het pas doordeweeks gedaan en mn dochter met een nieuwe tekening aan tafel gezet. Ik wieg de jongste dan beneden in slaap. Overigens was hij in 15min weer wakker dus we hebben nog wat te oefefenen. Gelukkig gaat hij pas met 7,5 maanden naar de opvang
3 dagen geleden
Reactie op ldrivewood
Oooh heerlijk de herkenning hier!
Mijn vriend was afgelopen weekend op vr ...
Oh ik vind het dus ook zo fijn om te lezen dat het bij meer mensen zo gaat 😂😂 altijd als je voeding geeft of ff niet je handen vrij hebt moeten ze stout zijn. Hier ook vaak snijplanken en van alles uit de keuken, en zeker de snoep zoeken als ik niet meteen naar hem toe kan
3 dagen geleden
Reactie op Jeanine93
Wij zijn nu ook aan het oefenen met haar in bed laten slapen. Ik breng haar nu eigenlijk alleen naar bed als peuter ook slaapt. Dan heb ik de tijd om bij haar te blijven tot ze slaapt of bijna slaapt.
Overdag doet ze ook alleen maar hazenslaapjes eigenlijk tenzij ik met haar onderweg ben en aan het wandelen of met haar in bed ga liggen 😅. Als ze in slaap valt probeer ik haar wel altijd over te leggen in haar bedje. Soms werkt het soms niet..
3 dagen geleden
Reactie op Jeanine93
Hier ben ik nog wel eens alleen met drie met savonds naar bed brengen. Dan werkt de tv goed, de voordeur op slot en bedenk tijdens het voeden steeds wel wat beveiligends nieuw. Ik nam hem nog wel eens mee maar dat vertraagde enorm.
Maargoed die peuter komt wel goed het zelfstandig in slaap laten vallen heb ik met de oudere kinderen ook mee gerommeld en druk over gemaakt. Wat bij mij hielp was uitstellen tot het laatste moment (scheelt weer een sprongetje m/ ontwikkeling), in de buurt rommelen (aaitje, speentje tijdens de was ophangen) en vertrouwen hebben in dat de opvang een andere situatie creëert. En ja dat is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan (ik vond met de eerste het ook spannend met mijn man, omdat ik zeker wist dat hij hem langer zou laten huilen dan ik ooit).