286 Reacties

één maand geleden

Hier compleet uitgeblust met 2 kids van 4 & 2 😅 ze gaan gelukkig 3 dagen naar kdv/bso en op de 2 dagen dat ze vrij zijn komt nu iedere keer oma om ze mee te nemen om wat leuks te doen want een hele dag voor ze zorgen zit er echt niet meer in. Heb lekker kunnen slapen vanmiddag want dat lukt snachts ook amper nog. Poeh écht de laatste loodjes 😅

één maand geleden

Toevallig vandaag nog gedacht: niemand is gemaakt om 37 weken zwanger te zijn en voor nog meer kinderen te moeten zorgen😵‍💫🥴

één maand geleden

Reactie op Evelyne1234

Toevallig vandaag nog gedacht: niemand is gemaakt om 37 weken zwanger te zi ...
Haha precies dit. Ik vraag me zo af hoe mn oma dit met 10 kinderen deed... Jammer genoeg leeft ze niet meer want ik had het haar graag gevraagd.

één maand geleden

Reactie op Evelyne1234

Toevallig vandaag nog gedacht: niemand is gemaakt om 37 weken zwanger te zi ...
Nee joh 😂😂

één maand geleden

Volgens mij is overreden door een vrachtwagen wel de beste vergelijking voor een peuter thuis hebben met een zwangerschap. Zoontje van 3,5 jaar die in de ochtend vanaf 05.00-05.30 wakker is terwijl ik pas rond 02.00 in slaap val 😭 Gelukkig gaat hij 2 dagen naar kdv dan kan ik bijslapen maar de andere dagen is soms wel heel pittig. Vooral omdat hij gewent is dat we op onze dagen samen vaak leuke dingen doen. Dierentuin, zwembad, kinderboerderij. Bedenk het maar en we deden dit wel. Nu trek ik dat fysiek dus helaas even niet meer door een veel te drukke dame in de buik die gewoon bijna niet stil ligt. Gelukkig kan hij soms ook heerlijk een uurtje of twee zelf spelen waardoor ik op de bank kan doezelen. Ach nog heel even volhouden en dan twee wondertjes om van te genieten (tenminste dat probeer ik me maar voor te houden 😅)

één maand geleden

Reactie op Anoniem_MM

Haha precies dit. Ik vraag me zo af hoe mn oma dit met 10 kinderen deed... ...
Mijn idee hierbij: Vroeger hielpen vrouwen elkaar veel meer. En de oudste kinderen hielpen vaak met de jongste. Dus ik denk het toch wat kinderen betreft "makkelijker" was. Maar hoe ze in die tijd alles op de hand wasten en uren in de keuken stonden etcetera, hoogzwanger, is me een raadsel. Waarschijnlijk hielpen de kinderen daar ook bij? 🤯

één maand geleden

Oohhh wat ben ik blij herkenning te lezen hier! Het huilen staat me vaker nader dan het lachen eerlijk gezegd. Een peuter van bijna 4 en 36 weken zwanger, ze voelt alle veranderingen zeker weten aan en vraagt constant aandacht, kan geen moment alleen spelen heel erg pittig. Ook met slapen wilt ze alleen maar bij mij in bed, ik heb echt geen moment rust. Gelukkig gaat ze nog 2 dagen naar de opvang… Merk ook echt dat mn geduld veel minder is en ik minder kan hebben…. Daar voel ik me dan gelijk weer schuldig over maar ben zooo moe 😢

VRIEND

één maand geleden

Reactie op RMulder1995

Kun je wel slapen? Of geven ze je geen rust 🙄
De oudste slaapt super, die bijna 2 jarige is momenteel een spookje :(. Maar goed ik weet hoe snel het anders kan zijn dus koester de kroelmomentjes maar, zelfs ‘s nachts. Bij jou?

één maand geleden

Ja zo voel ik mij ook! Een jongen van bijna 3 (11 augustus) afgelopen weekend alvast zijn verjaardag gevierd en sindsdien super moe. Ook nog het geluk dat hij deze week weer een virus te pakken heeft en hoge koorts dus wil alleen maar bij mama hangen ondanks dat mijn man ook thuis is en de avonden en nachten zijn daardoor ook zwaar doordat hij zichzelf wakker hoest 😅! Ik vind het vooral intens. Nu 37 weken dus echt de laatste loodjes…

één maand geleden

Blij om te lezen dat er meer zijn die het zwaar hebben, hier een pittige dame van 2,5.. Soms kan ik echt niet meer het is net alsof ze overal de discussie voor aangaat alles is nee, zelf doen en waarom. Soms tot driftbuien aan toe.. Ben nu 38 weken wil nog van alles alleen m’n lichaam is het zat en werkt ook echt tegen 🥴 Zo lekker ff klagen 🫣

één maand geleden

Reactie op Littlelove_

Blij om te lezen dat er meer zijn die het zwaar hebben, hier een pittige da ...
Echt heel herkenbaar! En op kdv en bij opa’s en oma’s is ze het voorbeeldige meisje🥲

één maand geleden

Reactie op mpaioevm

Echt heel herkenbaar! En op kdv en bij opa’s en oma’s is ze het voorbeeldig ...
Ow jaaa vooral dat is zo frustrerend, vorige week zei een leidster van het kinderdagverblijf.. wel spannend he zo de laatste loodjes en straks nog een erbij, ik zei ja zeker ben heel benieuwd ook hoe onze dochter erop gaat reageren. Zegt ze gelukkig is het z’n makkelijk kind denk alleen maar dat ze je wil helpen en heel veel gaat knuffelen met der kleine zusje. Ik dacht bij mezelf kom anders een dagje thuis hoe deze driftkikker ons huishouden probeert te bepalen 🤣🤔

één maand geleden

Ik moet ook echt toegeven dat onze dochter meer schermtijd dan ooit krijgt nu. Ze is al voor haar 2e verjaardag gestopt met slapen overdag, wat het nu extra zwaar maakt. We proberen haar na de lunch juist even rustig te houden door dan maar een uurtje tv te laten kijken...

één maand geleden

Reactie op Totoro

Mijn idee hierbij: Vroeger hielpen vrouwen elkaar veel meer. En de oudste k ...
Dit denk ik ook hoor!!

één maand geleden

Nou precies. Hier twee jongens van 4 en 3 jaar en vooral de oudste zit echt in een moeilijke fase(of hij voelt het aan). Heel veel driftbuien etc. M'n lichaam kan het niet allemaal bij benen! Doe dit nooit weer met kleine kids in ieder geval #au

één maand geleden

Ik heb dit zo onderschat ! Dacht dat de leeftijd van bijna 4 en zwanger zijn wel oké was. Nou nee 🤣. Nu bijna 38 weken dus nog even tanden op elkaar.

één maand geleden

Geen peuter.. wel een baby die met een kleine maand 1 word… ik vind het wel zwaar worden ja 🤣🤣 mijn wallen hangen tot aan mijn tenen ondertussen

één maand geleden

Reactie op Didiizzy

Pffff hou op hou op. Zoon van 2 zit in zijn mama fase. Papa mag helemaal ni ...
Precies dit 😅

één maand geleden

Ik dacht dat ik me aanstelde, blij om al deze verhalen te lezen haha 🥰 En dan die mom guilt, doodmoe zijn maar eigenlijk ook nog vanalles willen doen met de peuter want 'nu kan het nog'. Zit mezelf ook lekker in de weg 😂

één maand geleden

Reactie op Sass-ie

Precies dit 😅
Hier ook het geval! En we zijn ook op 'vakantie', iig niet thuis en partner moet wel gewoon (online) werken, waardoor ik sowieso hele dagen met onze bijna 2-jarige ben. Wat ik wel interessant vind, is dat jullie allemaal zeggen 'laat hem/haar maar komen', terwijl ik alleen maar denk 'blijf alsjeblieft nog even zitten' 😅. Vind het allemaal veel te spannend hoe het zal gaan straks en moet nog zoveel doen!