286 Reacties

één maand geleden

Ohhh en heeft iemand hier ervaring mee? Dochter lief was zindelijk sinds begin mei (overdag). En nu de laatste weken gaat bijna elke plas mis. Mijn bekken trekt het echt niet meer om haar 15x per dag op t potje/wc te zetten en zij maakt er ook steeds meer een strijd van. Daarom sinds gisteren maar weer in de luiers. Baal er echt van, het ging zo goed!

één maand geleden

Reactie op ND93

Ohhh en heeft iemand hier ervaring mee? Dochter lief was zindelijk sinds be ...
Bizar he hoe de kindjes ons kunnen aanvoelen en ons dus kunnen terroriseren 🫠 Hoe oud is ze? Qua zindelijkheid is het ‘normaal’ / te verwachten dat kinderen hierin een terugval kunnen hebben als er een nieuwe baby komt. Wat je kan doen ligt een beetje aan de leeftijd van je dochter. Bij net 2 jaar is het meer loslaten en later opnieuw proberen. Bij ruim 3 jaar is het uitleggen van hoe en wat. Vervelend van je bekken zeg! Maar maak geen strijd van de wc/potje. Strijd zorgt ervoor dat het iets is waar ze macht over hebben en dat wil je juist niet hierover geven 😊

één maand geleden

Reactie op LMR

Bizar he hoe de kindjes ons kunnen aanvoelen en ons dus kunnen terroriseren ...
Ze is 2 jaar en 4 maanden. Denk idd dat we het maar los moeten laten nu, ik heb er ook gewoon geen energie voor en dat zal de eerste weken met de baby hetzelfde zijn🙏

één maand geleden

Reactie op ND93

Ze is 2 jaar en 4 maanden. Denk idd dat we het maar los moeten laten nu, ik ...
Vrees dat dan loslaten voor nu het fijnste is. Wat je nog zou kunnen doen is luierbroekjes. Die kan ze zelf omhoog/omlaag doen. En dan als de baby straks een schone luier krijgt haar vragen of zij ondertussen op het potje wilt plassen. Zodat zij aan de baby kan leren hoe het straks moet. Dan kan het ineens weer heel snel goed gaan. En niet druk maken! Je doet het goed!!

één maand geleden

Reactie op LMR

Vrees dat dan loslaten voor nu het fijnste is. Wat je nog zou kunnen doen i ...
Goede tip, dankjewel!!

één maand geleden

Reactie op LMR

Vrees dat dan loslaten voor nu het fijnste is. Wat je nog zou kunnen doen i ...
Ik ben ook wel blij met je tip! Wij hebben geen gebruik gemaakt van z’n enorme interesse voor het potje rond 2. We kregen behoorlijk commentaar dat dat veel te vroeg was. Nu weinig interesse maar ook ieder moment een broertje of zusje erbij dus ik vind je tip om het broertje/zusje te ‘leren’ echt fantastisch! Dat gaan wij zeker gebruiken. Thanks 😃

één maand geleden

Nog meer peuters die nu slecht slapen en iedere nacht bij jou in bed komen? Ik ben MOE😭😭😭

één maand geleden

Reactie op kaatje97

Nog meer peuters die nu slecht slapen en iedere nacht bij jou in bed komen? ...
Ja hier! Sinds paar weken ist weer elke nacht raak. Constant bij mama in bed willen. Naar bed brengen gaat intussen weer stukje makkelijker, maar ze komt dus elke nacht uiteindelijk tussenin en plakt dan echt tegen mij aan. Veelste warm 😕

één maand geleden

Reactie op Nicole234

Ja hier! Sinds paar weken ist weer elke nacht raak. Constant bij mama in be ...
Hier ook indd!!! Zo warm,...

één maand geleden

Oh wat heerlijk om even te lezen #herkenning maar ook respect (en een beetje medelijden) voor ons alle haha ❤️ Hier ook een dochtertje van net 2 jaar en het is inderdaad zwaar. Ik had me er op ingesteld en verwacht dat het pittig ging worden maar peuters zijn next level 😂! Vind vooral het ineens opgetild willen worden en de driftbuien zwaar, heb soms de neiging om er naast te gaan liggen janken! En toch is ze ook zo fantastisch grappig en zo ontzettend lief dat ik het snel weer ben vergeten 🥰 39,5 week hier ben benieuwd!

één maand geleden

Hier een jongentje dat morgen 3 wordt… 🫶🏻🥹 en ondanks dat hij mijn threenager is, mijn uitdaagt, soms opgetild wil worden en het heeeeel moeilijk vind dat mama soms niet de energie heeft om te spelen.. houd ik heelveel van hem. En god wat gaat de tijd snel, weet het nog als de dag van gisteren dat hij geboren werd (29072021)

één maand geleden

Reactie op kaatje97

Nog meer peuters die nu slecht slapen en iedere nacht bij jou in bed komen? ...
Jaaa en als mijn vriend haar naar bed brengt is t allemaal prima en gaat ze liggen en slapen zowel overdag als savonds maar zodra ik het doe is het een drama! Huilen ik wil bij jou, laat me niet alleen steeds roepen. Dan denk je Ow lekker een avondje voor mezelf man weg kind op bed ff niks.. nou nee hoor als het eenmaal is gelukt ben ik kapot en overdag denk ik soms echt laaatmaar 🫣

één maand geleden

Pfoe, morgen is mijn dag met mijn zoontje. Lekker warm 😆. We hebben hier in de omgeving niet echt iets toegankelijks met water en thuis vind ik hem soms echt vervelend en aan het jengelen om die stomme tv.

één maand geleden

Reactie op RMulder1995

Hier een jongentje dat morgen 3 wordt… 🫶🏻🥹 en ondanks dat hij mijn three ...
Gefeliciteerd! 🥳🥰

één maand geleden

Reactie op Evelyne1234

Pfoe, morgen is mijn dag met mijn zoontje. Lekker warm 😆. We hebben hier i ...
Zwembad?

één maand geleden

Reactie op RMulder1995

Zwembad?
Ja het zal er zo druk zijn, en mijn zoontje heeft er dan eigenlijk niet echt veel aan😵‍💫🥴

één maand geleden

Reactie op Evelyne1234

Ja het zal er zo druk zijn, en mijn zoontje heeft er dan eigenlijk niet ech ...
Hmmmm… dan zou ik zeggen lekker binnen blijven in de airco 😂

één maand geleden

Haha! Hier al een peuter van bijna 2 en een kleuter van net 4. Ergens vindt ik het ook wel weer erg leuk om zoveel tijd met hen door te brengen nu in m’n verlof, maar vooral het huishouden daarbij ook nog fatsoenlijk bijhouden vind ik amper te doen.. m’n rug vindt het ook niet altijd even gezellig meer. Dus voornamelijk lekker buiten in de tuin vertoeven en ze beide ook laten helpen met kleine klusjes ☺️

één maand geleden

Hier ook een meisje van 21 maanden rondlopen. Zo gek, morgen de laatste dag samen (hierna heeft mijn man vakantie). Aan de ene kant fijn want meer hulp, want die dwarse buien af en toe waarbij ze getild wil worden zijn best pittig. Maar ook zo’n gek idee dat mijn kleine meisje bijna niet meer mijn kleine meisje is

één maand geleden

Reactie op Nathalie93

Haha! Hier al een peuter van bijna 2 en een kleuter van net 4. Ergens vindt ...
Jaaa dit herken ik zo erg. Ik voel me soms ook een beetje schuldig als ik een super leuke dag met mijn zoontje heb en dat ik dan denk: oo vriendje, straks heb je een broertje en moet jij / mama alle aandacht tussen jullie verdelen 🥹