32 Reacties

2 jaar geleden

Hoi, wat vervelend zeg! Ik heb zelf een traagwerkende schildklier die sinds kort wel onder controle is. Ik ben nu vijf weken zwanger en mijn medicatie is met 25% verhoogd. Ik moet nu elke maand voor controle bloedprikken.

2 jaar geleden

Hi, ik ben 5+6 zwanger en heb een te traag werkende schildklier. Zodra ik een positieve test had is mijn medicatie verhoogd i.o.m. de huisarts. Dit is omdat je schildklier harder moet gaan werken tijdens de zwangerschap. Over een paar weken moeten ik weer prikken om te kijken of de waardes nu goed zijn. Wat ik probeer te zeggen is, dit is een hele normale procedure. Als ze niet verhogen dan schiet de normale dosis op een gegeven moment tekort. Dat is bij mijn vorige zwangerschap gebeurd.

2 jaar geleden

Idd een standaardprocedure. Bij mijn vorige zwangerschap moest ik direct 25% ophogen, i.v.m. behoefte van de baby. Nu moest ik ook direct met 25% verhogen. Daarnaast maandelijks bloedprikken om te controleren of het stabiel is.

2 jaar geleden

Idd een standaardprocedure. Bij mijn vorige zwangerschap moest ik direct 25 ...
Oh wauw thanks allemaal voor de reacties! Prikken jullie elke maand voor de waardes? Hebben jullie al eerdere zwangerschappen mee gemaakt die successvol waren?

2 jaar geleden

Ik heb ook een trage schildklier en ben zodra ik het wist ook met 25% omhoog gegaan. Mijn vorige zwangerschap deed ik dit ook en verliep goed. Elke maand op controle de eerste 20 weken geloof ik, en daarna elke 6. Na bevalling meteen terug naar oude dosering. Verliep vlekkeloos.

2 jaar geleden

Reactie op Blijindewei

Ik heb ook een trage schildklier en ben zodra ik het wist ook met 25% omhoo ...
Dankjewel! Dat geeft hoop 馃檹馃徏

2 jaar geleden

Hoi, hier ook zwanger (8 weken 2e kindje) en een trage schildklier en slik ook levothyroxine maar dan 150 mcg. Ik ben met deze medicatie in oktober gestart en zat vrij snel op de 150 en dat was goed. Ik moet elke maand prikken om het in de gaten te houden. Tot nu toe is 150 voldoende 馃槉

2 jaar geleden

Hoi! Ik heb Hashimoto en vandaag toevallig prikken om te kijken of mijn verhoging werkt ik ben van 62,5 naar 88 mcg gegaan. 鈽猴笍.

2 jaar geleden

Spannend zeg! Na twee miskramen kwamen ze erachter dat mijn tsh aan de hoge kant was. Ook testte ik positief op anti TPO. Er is dus een verband met anti tpo en miskramen krijgen. Nu bijna 7 weken zwanger en slik nu 50mg levothyroxine. Zo spannend hoop echt dat dit de boosdoener was 馃馃

2 jaar geleden

Reactie op Marlii

Spannend zeg! Na twee miskramen kwamen ze erachter dat mijn tsh aan de hoge ...
Ik herken je verhaal. Bij mij ook zo gegaan! Na 2x verhoogde waardes te zien. Nu ook 8+4 weken en het gaat tot nu toe goed. Ik hoop ook dat dit het was

2 jaar geleden

Reactie op Marlii

Spannend zeg! Na twee miskramen kwamen ze erachter dat mijn tsh aan de hoge ...
Goh wauw zeg! Wat fijn dat je er achter bent gekomen en nou duimen dat alles goed komt deze keer 馃檹馃徏

2 jaar geleden

Zo spannend! Vanmiddag met 6+6 de eerste echo. Enorm zenuwachtig 馃

2 jaar geleden

Hier ook 4 jaar bezig geweest om zwanger te raken, uiteindelijk vorig jaar graves ontdekt wat de boosdoener was. In februari radioactieve jodium gehad waardoor m'n tsh van 0.0055 naar 30 ging en m'n t4 van 80 naar 4, ik stond echt op de kop. Sinds augustus alles stabiel en groen licht gekregen en nu 7+5 zwanger! Ik zit aan de thyrax die met 12% is opgehoogd in de eerste weken en gister weer nieuwe uitslag met goeie waardes, je ziet wel dat de baby het schildklierhormoon tot zich neemt dus zal volgende prik ronde wel weer ophogen. Vertrouw of je lichaam en als je klachten krijgt die je herkent van te snel of langzaam werkend meteen aan de bel trekken!

2 jaar geleden

Reactie op Elephantsandmonkeys

Oh wauw thanks allemaal voor de reacties! Prikken jullie elke maand voor de ...
Ja, bij mij een succesvolle zwangerschap. Geen problemen, zelfs, vond het wel prettig dat het goed gecontroleerd werd.

2 jaar geleden

Reactie op EjW1

Hier ook 4 jaar bezig geweest om zwanger te raken, uiteindelijk vorig jaar ...
Wauw wat een verhaal zeg! Wat ongelooflijk sterk dat je dat hebt mee gemaakt en hoe fijn dat je nu zwanger bent. Zien ze ook dat de baby de hormoon toeneemt?

2 jaar geleden

Ik ben in september bevallen en daarna een te snel werkende schildklier. Nu had ik eergisteren hele erge klachten en ben ik naar de HAP gegaan. Daar waren de controles goed. Daarna thuis een zwangerschapstest gedaan en die was positief! Verklaarde voor mijn gevoel ook een hoop klachten tot dat ik vandaag opnieuw bloed heb geprikt omdat ik 3 januari naar de internist zou moeten voor een afspraak over m鈥檔 schildklier. Belde de huisarts om 17:15 vandaag met het nieuws dat mijn schildklier nu ontzettend traag werkt ineens. Ik moest gelijk medicijnen ophalen ivm de zwangerschap en nu gelijk beginnen met 75mcg. Ik vind het wel kei spannend allemaal zeg.. waarschijnlijk is het bij mij een schildklierontsteking na mijn vorige bevalling. Ik heb nu ook bruin verlies waardoor ik gelijk in de stress schiet omdat dit schildklier probleem de kans op een miskraam verhoogd 馃槴

2 jaar geleden

Reactie op ChristelvAc

Ik ben in september bevallen en daarna een te snel werkende schildklier. Nu ...
Jeetje wat intens! Zo ineens van te snel werkende naar traag werkende wauw. Hopelijk is het bloed verlies oud bloed en komt het allemaal goed, je bent het levende bewijs dat het kan! 馃挄

2 jaar geleden

Reactie op Marlii

Zo spannend! Vanmiddag met 6+6 de eerste echo. Enorm zenuwachtig 馃
Succes 鉂わ笍

2 jaar geleden

Reactie op Elephantsandmonkeys

Wauw wat een verhaal zeg! Wat ongelooflijk sterk dat je dat hebt mee gemaak ...
Dankje! Zo heeft iedereen zijn eigen verhaal :) je ziet inderdaad dat de baby nu schildklierhormoon tot zich neemt, van 1.3 en 19.8 is het al naar 1.6 en 17 gegaan ondanks de verhoging thyrax, heel bijzonder allemaal om te zien dat het zoveel invloed heeft!

2 jaar geleden

Nou fantastisch nieuws!! 3de zwangerschap maar voor het eerst op 8 weken! Echt een top echo gehad. Zal het dan echt komen door de thyrax 馃樆