20 Reacties
2 jaar geleden
Dat vond ik bij de kleine potjes wel inderdaad .. maar ik heb nou de grotere potjes en bij die vind ik het reuze meevallen… ik heb ook nog de oude formule potjes misschien dat het daarom verschilt ? De kleine potjes waren de nieuwe formules … deze pillen zijn ook een heel stuk groter.
2 jaar geleden
Reactie op C.L
Dat vond ik bij de kleine potjes wel inderdaad .. maar ik heb nou de groter ...
Nou ik had al het idee dat dit een nieuwe formule was want dit potje is nog erger qua geur en smaak dan het vorige potje.. ik heb zo mijn 1e echo dus ik ga het wel even aan de verloskundige vragen. Ik heb normaal niet zo'n moeite vitamines slikken etc. maar dit is echt vies 😅
2 jaar geleden
Ik slik dag en nacht mama van Vitakruid. Volgens mijn verloskundige zijn dit goede vitaminepillen bij zwangerschap
2 jaar geleden
Reactie op Pauline2000
Ik slik dag en nacht mama van Vitakruid. Volgens mijn verloskundige zijn di ...
Let er wel op dat er vitamine a inzit. Dit gaan ze er wel uit halen maar zit nog wel in de verpakkingen die nu verkocht worden.
2 jaar geleden
Reactie op Serenaatje
Let er wel op dat er vitamine a inzit. Dit gaan ze er wel uit halen maar zi ...
Ga ik even op letten, thanks voor de tip
2 jaar geleden
Ik slik gewoon wat losse vitamines. Vitamine D, foliumzuur en calcium. De rest eet ik nog veel fruit en groenten (als ik niet te misselijk ben). Vorige zwangerschap ook zo gedaan. Vitamine D slik ik namelijk standaard, foliumzuur hoeft maar tijdelijk en juist ook voor de zwangerschap en calcium alleen tijdens de zwangerschap (ik krijg anders niet genoeg melkproducten binnen) dus ik vind het los juist handiger.
2 jaar geleden
Hoi allemaal,
Ik slik elke dag Davitamon mama compleet zwanger met vitamine D. Nu belde mijn verloskundige met de uitslag van het bloedonderzoek. Ik heb een flink tekort aan vitamine D schijnt. Ik moet nu met de huisarts overleggen of ik wat bij moet nemen. Helaas is de huisarts pas morgen telefonisch bereikbaar. Iemand ervaring mee tijdens de zwangerschap?
2 jaar geleden
Reactie op MamaI2020💙
Hoi allemaal,
Ik slik elke dag Davitamon mama compleet zwanger met vitami ...
Heb ik ook, vitamine D is bij mij ook aan de lage kant. En ook gebruikte ik al aparte vitamine D tabletjes.
Verloskundige adviseerde mij om deze tabletjes te gebruiken. Kun je gewoon krijgen bij drogist.

2 jaar geleden
Reactie op Sjefke24
Heb ik ook, vitamine D is bij mij ook aan de lage kant. En ook gebruikte ik ...

Dankjewel! Dan ga ik deze ook ophalen. ☺️
2 jaar geleden
Reactie op MamaI2020💙
Hoi allemaal,
Vitamine D tekort is heel normaal in Nederland, aldus mijn huisarts. Ik slik daarom standaard vitamine D. Is het écht heel laag, dan kunnen ze het met een injectie opkrikken. En is het niet kritiek laag, dan is het met pilletjes redelijk snel op niveau te brengen.
2 jaar geleden
Reactie op MirMiems
Vitamine D tekort is heel normaal in Nederland, aldus mijn huisarts. Ik sli ...
Dank voor je reactie. Dat stelt me iets gerust.
2 jaar geleden
Reactie op Sjefke24
mijn waarde was trouwens 38
Mijn waarde is 44 volgens mij zei ze dat grens waarop ze ‘actie’ willen ondernemen 50 is.
2 jaar geleden
Reactie op MamaI2020💙
Hoi allemaal,
Ik had dit bij de eerste zwangerschap, moest extra vitamine D bijslikken en na een paar weken was het weer goed!
2 jaar geleden
Hoi allemaal, ik ben nu bijna 29 weken en heb nog 18 vitamines in het potje zitten haha. Ik moet dus nieuwe halen! Nu vroeg ik mij alleen af, kun je alle zwangerschapsvitamines ook na de bevalling doorslikken tot ze op zijn? Of heb je dan weer iets anders nodig?
Ik slik nu ABC Plus bij zwangerschap van Holland&Barret maar in dat potje zitten 60 tabletten dus als ik een nieuwe haal houd ik vast over. Nu is dat natuurlijk niet zo erg maar ik dacht als ik misschien een andere soort haal ik die ook na de bevalling goed is dan scheelt dat weer.
Ik kan het ook bij een volgende controle aan vk vragen maar ik ben vooral benieuwd naar wat jullie slikken en of je van plan bent die na de bevalling nog door te slikken.