7 Reacties
2 dagen geleden
Wij hadden precies hetzelfde, en gebruiken ook dezelfde voeding. Hipp comfort hebben we ook geprobeerd (eigenlijk omdat we aan het begin per ongeluk die hadden gehaald), en we merkten geen verschil. Comfort is vooral als je denkt dat hij een grote kans heeft op allergische reactie, maar als je kindje daar geen last van heeft dan maakt het eigenlijk geen verschil. Alleen is comfort moeilijker te roeren vond ik, het klonterde wat meer.
Bij ons zeiden ze met 3 maanden ook dat het ook wel 4 maanden kan duren, dus elke keer verlengen ze weer hoe lang ‘normaal’ is. Maar hij is nu 4 maanden en de krampjestijd lijkt sinds een week/twee weken opeens voorbij. Wel soms nog een keer krampjes hoor, maar dat is dan een avondje in de week ipv elke dag de hele dag door.
Wij wilden in ieder geval niet opeens van voeding veranderen wat ook tijdelijk krampjes kan verergeren, vlak voordat hij ook gaat beginnen met oefenhapjes en dat het allemaal misschien toch weer anders wordt.
2 dagen geleden
Reactie op VurigeGolfslag099205
Wij hadden precies hetzelfde, en gebruiken ook dezelfde voeding. Hipp comfo ...
Bedankt voor je reactie! Hoe merkte jullie dat het echt om krampjes ging?
gisteren
Onze baby heeft ook nog regelmatig krampen (bijna 15 weken). Dit is vooral als hij moet poepen en zijn darmen gaan werken. Sowieso is dat tussen 04u en 05u (dus naast een nachtvoeding ook dan eruit om te troosten..) en als hij moet poepen heeft hij soms ook pijn. Het is wel al 1000 x beter sinds we met de diëtist geconstateerd hebben dat hij koemelkallergie heeft en speciale voeding nodig heeft (neocate). Toen we dat nog niet hadden was het echt drama. Hij heeft ook nog flinke reflux die zorgt voor een pijnlijke slokdarm (en dus huilen) dus zijn nog steeds zoekende naar hoe hem pijnvrij de dag door te laten komen.
Ik hoop elke dag weer dat die krampen en reflux voorbij zijn. Gaat over, maar wanneer?? Reflux stopte bij mijn oudste bij 6 mnd maar hij had ook niet zo'n pijn. Krampen heeft de oudste nooit gehad dus geen idee.
Voor ons een duidelijk verschil qua pijn uiten (want huilen is hetzelfde): bij reflux hoor je en zie je hem slikken en overstrekt hij zich, bij krampen is het juist de binnen optrekken en overstrekken en dat zolang de pijn er is.
19 uur geleden
Hier ook 17 weken en nog steeds krampen en reflux.. het is wel aanzienlijk minder dan een aantal weken geleden, maar tussen 4 en 7 nog steeds erg onrustig erdoor. Dus dit breekt ons na 4 maanden best op. Hoop echt dat dit snel voorbij is! We hebben komende vrijdag nog een tweede afspraak bij de osteopaat en hij zit nu op voeding obv geitenmelk.
19 uur geleden
Reactie op Sannemarianne
Hier ook 17 weken en nog steeds krampen en reflux.. het is wel aanzienlijk ...
Ja pittig zeg! Merk je de voeding op basis van geitenmelk helpt? En hoe merk je dat hij last heeft van krampen in de nacht? Vind t soms moeilijk te bepalen of t krampen zijn of gewoon onrust/bij ons willen liggen oid
17 uur geleden
Mijn dochter bleek koemelkallergie te hebben... nu over op de pepti en heb een hele andere baby nu