9 Reacties

gisteren

Mijn dochter had 2 weken geleden boven de 38°C koorts, net op de 12-13 weken grens. Ik zat heel erg in dubio met wel/niet bellen. Uiteindelijk toch gedaan. De hap wilde dat ik toch langs kwam ivm de leeftijd. Liever een extra controle terwijl alles in orde is, was wat ook de arts zei. Gewoon bellen als jij je er niet prettig bij voelt. Je kan altijd telefonisch een consult inwinnen.
Mijn zoontje, vandaag 4 maanden heeft precies hetzelfde… ik kijk vandaag nog even aan en als ik geen verbetering zie, bel ik morgenochtend de hap toch even.

gisteren

Reactie op Lifa87

Mijn dochter had 2 weken geleden boven de 38°C koorts, net op de 12-13 weke ...
Vervelend… Was het uiteindelijk niks ernstigs? Ja, overal lees je 3 maanden en daarna zijn er erg wisselende adviezen maar ik ga morgen denk ik toch maar even bellen voor de zekerheid.

gisteren

Ik zou zeker even bellen! Vind vier dagen best lang. Vaak laten ze je toch even langs komen als het om een kindje gaat. Beter een check te veel dan te weinig! En vooral je gevoel volgen!

gisteren

Reactie op flsqrpe

Vervelend… Was het uiteindelijk niks ernstigs? Ja, overal lees je 3 maanden ...
Bleek niks ernstigs te zijn, onderdeel van de verkoudheid die ze had. Longen klonken schoon, hartslag was goed, maakte verder ook een alerte indruk. De arts die ik had op de hap was wel een verademing. Iemand die de rotatie diensten niet als een last zag, maar echt passie had voor zijn vak. Dan is zo'n bezoek midden in de nacht toch een stuk aangenamer.

gisteren

Reactie op Lifa87

Bleek niks ernstigs te zijn, onderdeel van de verkoudheid die ze had. Longe ...
Gelukkig! Fijn inderdaad als je zo’n arts treft… Hier hebben we die ervaring helaas helemaal niet gehad en ook de doktersassistenten niet aan de telefoon, meerdere keren met de oudste echt het gevoel gehad alsof ik gek was dat ik belde, laat staan langs kwam😅

gisteren

Reactie op Lotte230825

Ik zou zeker even bellen! Vind vier dagen best lang. Vaak laten ze je toch ...
Ja klopt ik ook, herken het ook niet van de oudste. Misschien dat hij het gewoon nog niet hard kan bestrijden waardoor het een beetje sluimert maar voor hetzelfde geld is het wel ineens iets serieuzers… Ik ga vandaag nog even aankijken en anders toch bellen!

12 uur geleden

Reactie op flsqrpe

Gelukkig! Fijn inderdaad als je zo’n arts treft… Hier hebben we die ervarin ...
Dat is naar als je regelmatig tegen zo'n muur aanloopt. Hopelijk tref je het beter de volgende keer dat je moet bellen. Hoe gaat het vandaag met je baby?

7 uur geleden

Reactie op Lifa87

Dat is naar als je regelmatig tegen zo'n muur aanloopt. Hopelijk tref je he ...
Hoop het ook!🤞🏼 Vandaag steeds randje verhoging (37.4/37.5) maar hij dronk wel weer een stuk beter dus ik neem morgen contact op met onze eigen huisarts. Die is al stukken fijner en empathischer dan de spoedpost.