13 Reacties

6 maanden geleden

Die gevoelens mogen er allemaal zijn, maar ik adviseer je wel om het bespreekbaar te maken bij je verloskundige😘. Die kunnen vaak wel handvaten geven mbt hoe hiermee om te gaan☺️

6 maanden geleden

Die eerste periode is gewoon heel pittig. Je moet er niet te veel van willen en verwachten je mag blij zijn als je op dagen dat je alleen bent met de baby kan douchen en warme koffie kan drinken . Die sportschool kan je de eerste 10 weken toch beter achterwege laten voor je herstel. Maar ik snap wat je bedoelt het is ook allemaal heel overweldigend en je kan je niet echt voorbereiden. Jullie wennen aan elkaar en het wordt elke keer een beetje makkelijker. Het komt echt goed 😊 jij kan dit

6 maanden geleden

Reactie op Eknein92

Die gevoelens mogen er allemaal zijn, maar ik adviseer je wel om het bespre ...
Yes, ik zit ook al bij de POP poli 😊

6 maanden geleden

Geen gekke gevoelens! Dit ervaarde ik bij mijn eerste kindje. Ik was totaal overweldigd en moest enorm wennen aan het 24/7 mama zijn. Er komt een tijd dat je weer zelf dingen kan gaan doen en je gaat een balans vinden. Die is alleen op het begin nog even zoek en daarom is verlof zo fijn, je hebt even écht alle tijd. Wel belangrijk dat áls je deze gevoelens straks zo heftig ervaart als het eenmaal zover is dat je aan de bel trekt.

6 maanden geleden

Reactie op Sjakie88

Die eerste periode is gewoon heel pittig. Je moet er niet te veel van wille ...
Dankje 😊 Vooral dat punt over niet kunnen voorbereiden is wel echt een ding voor mij. Ik heb graag alles onder controle en ik merk dat ik heel onrustig word van het idee dat ik totaal geen idee heb wat me te wachten staat 😵‍💫 Ik weet nog niet eens wie deze baby echt is haha

6 maanden geleden

Reactie op Snos

Geen gekke gevoelens! Dit ervaarde ik bij mijn eerste kindje. Ik was totaal ...
'Fijn' om te lezen dat jij het ook ervaarde! Vanaf wanneer werd het beter voor jou?

6 maanden geleden

Heel normaal hoor, mijn man heeft deze gevoelens nu enorm. Ik had al een zoon uit een eerdere relatie dus ergens is ie al jaren vader maar dat idee van een baby waarvoor jij totaal verantwoordelijk bent jaagt hem angst aan. En logisch ook. Als je bang bent dat je het niet trekt dan maak je alvast een hulp lijstje. Wie kan je bellen, wanneer en voor welke hulp? Heb je hulp in het huishouden nodig wie vraag je? Heb je echt even een paar uur rust nodig om te slapen en moet iemand de baby verzorgen wie bel je? Je wilt bijvoorbeeld gaan sporten en hebt oppas nodig wie bel je? Maak een lijstje wie je wanneer kan bellen voor hulp. Niet dat je hem moet gebruiken maar je kan niet meer helder denken als je hem we nodig hebt. En vaak zal je zien dat alleen door dat lijstje te hebben je al minder angst ervaart.

6 maanden geleden

Heel herkenbaar. Zo voelde ik me met de eerste ook maar toen ze was geboren voelde alles heel natuurlijk en op zijn plek 💓

6 maanden geleden

Reactie op Melkmachine

Dankje 😊 Vooral dat punt over niet kunnen voorbereiden is wel echt een din ...
Heel herkenbaar!! Ik ben ook een control freak.. ik vond het idee dat ik een kindje kreeg best abstract hoor. Maar ja dan ligt hij daar opeens in je armen en is alles snel al goed. Ik vond het juist heel lastig met geen idee hebben wanneer ik zou bevallen en hij liet me ook behoorlijk wachten. Nu dus weer die onzekerheid en geen controle😅 verschrikkelijk..

6 maanden geleden

Reactie op Melkmachine

'Fijn' om te lezen dat jij het ook ervaarde! Vanaf wanneer werd het beter v ...
Ik zat best een lange tijd op een grijze wolk ipv een roze. Nu weet ik dat dat niet perse normaal was. Na 2 maanden begon ik er pas wat lol in te hebben (los van dat je echt wel liefde voelt voor je kind!!). Ik ging met 3 maanden weer aan het werk en dat was voor mij toen top.

6 maanden geleden

Ohja de truc voor mij was om er juist op uit te gaan met de kleine! Grenzen verleggen 🙂

6 maanden geleden

Bij sommige sportscholen heb je een kinderopvang erbij. Dan kun jij even lekker sporten