14 Reacties

Alles op zijn tijd! Mijn oudste rolde pas met ruim 6 maand. Ondertussen heeft ze een flinke inhaalslag gemaakt. Het komt vast helemaal goed met jou kleintje鉂わ笍

2 uur geleden

Hier 24 weken en doen al wel 1 maand lang hun best maar lukt ook nog niet hoor.
Bedoel je dan van rug naar buik of van buik naar rug, of ook niet van de rug naar de zij?

2 uur geleden

Mijn baby is vandaag precies 20 weken en heeft voor het eerst van rug naar buik gerold. Bij de controle op drie maanden liep haar motorische ontwikkeling iets achter, waardoor ze meteen een verwijzing naar de fysiotherapeut kreeg. Sindsdien hebben we bewust geoefend en heeft ze vooruitgang geboekt. Misschien is het een idee om naar de kinderfysiotherapeut te gaan.

2 uur geleden

Hier ook nog niet, maar ik maak me er niet druk om! Ze doet het verder heel goed
Hier ook niet met 21 weken. Eerder probeerde ze t wel, maar nu probeert ze t ook niet meer. We oefenen wel regelmatig
Hier ook 21 weken, ze is een paar keer per ongeluk van buik naar rug gerold maar bewust doet ze het nog niet

1 uur geleden

Alles op zijn tijd. Mijn eerste deed het pas na 6 maanden. Zitten pas na 1 jaar en lopen pas met 19 maanden. Nu loopt hij juist cognitief enorm voor. Als je je zorgen maakt kan een fysiotherapeut helpen. Maar ga zelf eens filmpjes zoeken en kijk hoe je het rollen kan stimuleren. Vaak leggen ze dan wel een klik maar ze doen het echt pas als ze er zelf klaar voor zijn..een fysio kan hierin meekijken en begeleiden.

1 uur geleden

Hier 20 weken en rolt nog niet. Maar ik maak me er ook niet druk om. Probeer nu wel minimaal 30 min tummy time per dag te doen!

1 uur geleden

Hier met 15 weken rollen van rug naar buik maar met 18 weken nog steeds niet van buik naar rug. We zijn druk aan het oefenen want kind krijst de hele boel bij elkaar wanneer het niet meer op de buik wil liggen... Wij vinden de filmpjes van Emma Hubbard op YouTube heel hulpvol.

1 uur geleden

Hier 24+3 weken (gecorrigeerd 20+4 weken) en rolt ook nog niet zelfstandig. Ze kan zelfstandig van der rug naar haar zij rollen en als ik haar op haar zij leg, rolt ze wel door naar der buik. Ook rolt ze redelijk van buik naar rug als ik haar bovenste voetje tegenhoud. Maar zelfstandig blijft het op de rug of op der zij. Cb gaf aan dat het niet erg is. Ik denk zelf ook, er is er nog nooit een blijven liggen. Dus laat het haar maar op haar tempo doen.

1 uur geleden

Misschien heeft je kleine andere interesses? Die van ons is 18 weken en rolt ook nog niet vanaf zijn buik, wel vanaf zijn rug. Als we hem op zijn buik leggen wilt hij al oefenen met kruipen, dit lukt nog niet maar zorgt bij hem voor de nodige frustratie 馃槄

8 minuten geleden

Hier ook nog niet hoor, ik maak me geen zorgen. Ze heeft er nog geen interesse in, maar is sterk genoeg met haar lijfje. Ze moet het nog even ontdekken als ze er aan toe is