19 Reacties
vorige week
Die van ons kreeg vanaf 7 weken tot 13.5 weken ook net wat teveel. Die kwam uit op 1040 ml per dag. Hij vroeg daarnaar dus hebben we hem dat ook gegeven.
Hij is uit zichzelf sinds 2.5 week naar de 900-950 ml per dag gegaan. Ik heb het idee dat het een beetje achterhaald is van die liter per dag max. Als je kind honger heeft, dan heeft het honger. Je kan een baby toch niet laten uithongeren? In mijn ogen is dat veel erger.
(Het cb vond dat we hem teveel gaven, maar honger laten hebben vind ik geen goed alternatief)
vorige week
Hier hetzelfde. Wij zijn begonnen met content voeding! We zijn begonnen met 1 schepje in 1 fles en dit hogen we op wanneer we merken dat hij niet genoeg verzadigd is zodat hij niet te veel drinkt per dag. Dit in overleg met het CB
vorige week
Voeding zwaarder maken door extra schep poeder maar niet meer water??
vorige week
Als je naar de JGZ richtlijnen kijkt stellen ze geen minimale of maximale hoeveelheid vast. Er is geen wetenschappelijk bewijs voor die grens van een liter. De groei is een belangrijkere maat dan de precieze hoeveelheid voeding. Wel de groeicurve in de gaten houden maar als hij honger heeft zou ik gewoon de fles geven
vorige week
Reactie op MTND
Hier bij JGZ zeker wel! Meer dan een liter zou slecht zijn voor hart en nie ...
Dit is van de jgz richtlijn voeding en eetgedrag
https://www.jgzrichtlijnen.nl/richtlijn/jgz-richtlijn-voeding-en-eetgedrag/4-preventie/4-1-algemene-voorlichting-en-advies-0-1-jaar/4-1-2-kunstvoeding-volledige-zuigelingenvoeding/

vorige week
Heeeel herkenbaar.. onze kleine dame is daarnaast ook flink veel aangekomen en ik kreeg ook 'op mn kop'.
Ik was al snachts begonnen met mengen met Kruidvat-content (voor hongerige baby's), 4 gewoon scheppen en 2 content
Nu is dat de standaard en is er inderdaad een fles vanaf nu..
Van mijn oudste weet ik ook nog dat het zichzelf uiteindelijk regelde. 💪🏻💪🏻
vorige week
Reactie op Renske37492
Dit is van de jgz richtlijn voeding en eetgedrag
https://www.jgzrichtlijne ...

Fijn dat ze dat dan zelf ook weten zeg 😵💫
vorige week
Reactie op Amber07
Krijgen ze dan geen last van verstoppingen?
In theorie zou het kunnen. Zou het dan ook niet bij elke fles doen. Het lastige is dat er zoveel verschillende adviezen zijn, dit is misschien niet de oplossing. Ik hoop dat je eruit komt.
Ik denk altijd als het echt teveel is dan geeft het kind het zelf aan en als hij/zij het nodig heeft dan is dat zo.
vorige week
Volgens mij is die 1000 liter achterhaalt, zoals hier eerder al wordt aangehaald. Ik zou niet zomaar met de verhoudingen poeder/water gaan spelen. Zolang de groeicurve goed is en je baby tevreden zou ik me niet te druk maken.. Anders idd content voeding oid proberen?
gisteren
Hier hebben we hetzelfde. Ons zoontje heeft erg veel honger blijkbaar. Nou ging hij er paar weken geleden ook steeds veel spugen. Dus we zijn overgestapt naar flesjes van 120 ml en dan 7 keer per dag.. dat ging even goed maar hij had al snel meer honger. Nu bouwen we weer langzaam op naar meer flesjes van 150 ml maar dan met meer tijd ertussen. Hij houdt het nu ook beter binnen dus het lukt beter om er langer tussen te laten.
We gaven hem eerst Kruidvat voeding, toen een tijdje Pepti geprobeerd (ivm overstrekken) maar dat hielp niet echt. Hij zit nu op HiPP bio combiotic en dat gaat stukken beter.
gisteren
Reactie op Friels89
Ons zoontje van 16 weken drinkt ook soms meer dan een liter. Hij krijgt Nut ...
Johannesbroodpitmeel vult ook niet extra. Mijn eerste zoontje had ook pepti. Pepti is lichter verteerbaar dus babys kunnen dan ook sneller honger hebben😊
gisteren
Hier ook. Zoontje heeft tot nu toe altijd meer gekregen dan hij zou mogen. Ieder kind is anders. De 1 heeft meer nodig dan een ander. Van die 40cc die ze extra krijgen zal niks gebeuren
gisteren
Reactie op EerlijkeOchtend771319
Johannesbroodpitmeel vult ook niet extra. Mijn eerste zoontje had ook pepti ...
Ohh ik dacht dat dat ook wat ‘zwaarder’ op de maag zou liggen😅. Hoe deed jij dat met je zoontje? Onze zoon is 16 weken nu en woog 2 weken geleden 6,4 kg (nu vermoedelijk dus wat meer) en mag dus 960 ml drinken. Maar komt met 6 x 150+5 (165 ml) dus teveel😅 en heeft nu dus telkens na 2/2,5 uur alweer honger.
15 uur geleden
Reactie op Friels89
Ohh ik dacht dat dat ook wat ‘zwaarder’ op de maag zou liggen😅. Hoe deed j ...
De kinderarts zei tegen ons dat het idd wat zwaarder op de maag ligt maar dat babys niet langer verzadigd zijn omdat het net zo snel verteert is. Mijn zoontje kreeg ook meer dan dat “mocht” omdat hij daarom vroeg. En is nu een gezonde grote slanke jongen van 5. De ene baby drinkt gewoon wat meer dan de ander😊