51 Reacties

8 maanden geleden

Wij willen dit ook gaan doen met een cosleeper! Maar ik vraag me wel af hoe dat dan werkt met de middagslaapjes. Doe je je kindje dan ook op je eigen slaapkamer (maar die ligt dan alleen) of op zijn eigen kamer?

8 maanden geleden

Reactie op ZachtmoedigeTijger188274

Wij willen dit ook gaan doen met een cosleeper! Maar ik vraag me wel af hoe ...
Wij laten ook zijn middagslaapjes in onze kamer, ook omdat mijn vriend namelijk op dezelfde verdieping werkt.

8 maanden geleden

Hier ons zoontje na een week of 5-6 op eigen kamer gelegd beiden sliepen we beter. Waarschijnlijk gewoon weer. Middag slaapjes deed hij wel op eigen kamer.

8 maanden geleden

Wij doen dit ook weer het eerste jaar, heerlijk samen 🥰

8 maanden geleden

Wij gaan ook (weer) samen slapen met een co-sleeper. Is veiliger en fijner voor de baby en ook fijn dat je als ouder niet steeds je bed uit hoeft. Uiteraard is het een ander verhaal bij een huilbaby of als je echt niet kan slapen zo. Met middagslaapjes deden we de baby de eerste weken in een mozesmandje of wieg in de woonkamer. Na een tijd (als baby gevoelig wordt voor donker/licht) wel op de slaapkamer tijdens middagslaap. Ik vond het heel fijn om de baby goed te kunnen horen en zien en als eerste te zien in de ochtend. Maar de oude mannen geluidjes zijn wel een nadeel haha. Ik deed vaak 1 oordopje in.

8 maanden geleden

Ik denk dat het grote merendeel dat doet, wij ook. Maar het eerste half jaar is zo hectisch dat je dan liever niet nog een babykamer wilt inrichten.

8 maanden geleden

Bij onze eerste was dit ook het plan. Zoon in cosleeper aan mijn kant en vriend dus daar weer naast. Ik heb de eerste twee nachten zo slecht geslapen dat mijn vriend en ik van plek wisselden (hij direct naast de baby en ik dus daar weer naast) en na een week hebben we onze zoon in zijn eigen kamertje gelegd 's nachts. Dit was zoveel beter voor onze nachtrust, ookal kwam hij voor nachtvoedingen. We waren niet meer continue bezig met of hij wel goed lag etc. De andere dutjes legden we ons zoontje trouwens wel in zijn ledikant op zijn eigen kamer. Zo kon hij al wennen aan die plek was ons idee. Eigenlijk nooit moeite gehad met de overgang van onze kamer naar zijn eigen kamer.. We gaan onze 2e ook "gewoon" weer bij ons op de kamer te slapen leggen maar als dat een week is, is dat een week, is het langer dan is het langer. Doen wat goed voelt voor ons en de baby ☺️

8 maanden geleden

Ik doe meteen mn kindje naar z’n eigen kamer, hoor dat dat vaker beter is voor je eigen nachtrust en moet er toch uit voor voeding

8 maanden geleden

Ik heb een cosleeper waar de kleine in komt te liggen. Maar ik heb vaker gehoord dat ouders dan niet meer slapen doordat de baby veel geluidjes maakt tijdens het slapen. Is bij mijn beide zussen het geval geweest. Dus als dat bij mij ook zo is, is het wel fijn dat er gewoon een babykamer is. Dutjes ook gewoon in de ledikant op de babykamer. En als ik zo druk bezig ben met de baby heb ik waarschijnlijk ook niet veel energie en zin om dan de babykamer nog af te maken

8 maanden geleden

Wij hebben niet een heel groot huis en slapen nu beneden. Onze badkamer en wc zijn ook beneden. Boven hebben wij 1 slaapkamer, de trap daar naar toe is alleen redelijk stijl en smalle traptredes. Om Die reden hebben wij er voor gekozen om de eerste tijd met de baby samen op onze beneden kamer te slapen. De baby in een co sleeper en wij gewoon in ons bed. Zodra hij redelijk door slaapt gaan wij naar boven verhuizen zodat we niet altijd met de baby de trap op moeten. Tot dan hebben wij onze kamer omgebouwd met een commode, co sleeper, kast met baby kleding en als Wii naar boven gaan maken we er een echte baby kamer van.

8 maanden geleden

Hier houden we de kleine ook weer minimaal 6 maanden op onze kamer! Bij de eerste ook nog niks aan een kinderkamer gedaan tot ze ongeveer 8 maanden was en verhuisde naar haar eigen kamer.

8 maanden geleden

Hier hou ik de kleine ook weer lekker bij mij! Mn dochter van 20 maanden slaapt ook nog heerlijk bij mij in bed. Voor de baby heb ik daarom een Co-sleeper. Dutjes tot een week of 8 zullen ongetwijfeld bovenop mij zijn of in de draagzak. Tenzij dit echt een heel ander kindje is dan mn dochter. Maar mn dochter sliep echt alleen als ze op mij lag en dat is heel normaal gezien ze gewend zijn gedragen te worden. Ze beseffen nog helemaal niet dat ze een ander lichaam hebben en het kan dus heel angstig zijn voor sommige kindjes om alleen weggelegd te worden. Maar we gaan zien hoe het loopt. Stel dit kindje is wel oke met zn eigen bedje dan gaat hij daar overdag lekker in zodat ik mn handen vrij hebt haha 🤣🙈

8 maanden geleden

Dat plan hadden wij bij ons eerste kindje ook. Na vijf weken hebben we haar toen toch maar even een keer een nachtje op haar eigen kamer gelegd en daar sliep iedereen beter door, ook zij, dus toen is ze daar blijven slapen. Als ze naast ons lag was ze juist heel onrustig, ze maakte ook een hoop geluid en daar sliep ik dan weer heel slecht door. Haar kamer was gelukkig al wel helemaal af, we hadden namelijk sowieso het plan om haar overdag wel daar neer te leggen zodat ze daar ook gewend zou zijn. Daarnaast had ik er ook gewoon geen zin in om te moeten klussen met een newborn erbij, je hoofd staat er gewoon niet naar. Bij nummer twee gaan we het nu weer proberen op onze kamer, misschien dat onze tweede dochter het naast ons langer uit houd. 😝

8 maanden geleden

Wij hebben een klein huisje en moeten de babykamer nog gaan aanbouwen. Deze komt direct naast onze kamer waarvan het vanaf het bed echt 8 stappen is ofzo. Dus ze (we krijgen 2 meisjes) slapen in hun 'eigen' kamer maar wel ontzettend dichtbij. En met een tweeling past het in ons kleine bed van 140 sws niet. En er is geen ruimte voor een cosleeper

8 maanden geleden

Ja hier ook. Eerst tussen ons in in een baby nestje en daarna lekker in de coosleeper. Als er een moment komt dat we elkaar gaan wakker houden door geluiden enz dan gaat de baby naar eigen kamer. Maar het liefst hou ik de kleine zo lang mogelijk bij me op de kamer

8 maanden geleden

Hier niet, ik kon bij de 1e echt niet slapen door al die geluidjes. Na 10 dagen lag ze op de eigen kamer en was de rust terug. Ik zie het nu wel weer.

8 maanden geleden

Wij doen dat ook hoor, we hebben een hele grote slaapkamer dus er had eigenlijk ook geen aparte babykamer gehoeven voorlopig. Toch hebben we die vast ingericht, omdat we daar waarschijnlijk geen zin meer in hebben als ie eenmaal geboren is. Verder vind ik het wel fijn om eventueel een plekje voor hem te hebben als het niet zou werken. Vrienden van mij hadden er na een week cosleepen echt genoeg van (en de baby ook), toen ze hem op z'n eigen kamer hadden gelegd had iedereen een betere nachtrust. Voor de middagslaapjes zien we het wel, haha, geen idee wat ie fijn vindt

8 maanden geleden

Was hier ook het plan. Maar ze maakte zoveel geluid (te grote amandelen) dat ik niet sliep. Dus met een week of 7 naar haar eigen kamer. Scheelt dat ze toen s nachts goed sliep. Rond half jaar heeft ze weer poos bij ons gelegen(co sleper) omdat ze elke 45 min wakker was. Overdag sliep ze alleen in de draagzak. Bij nummer 2 gaan we het wel zien. Je kunt van alles bedenken maar het loopt altijd anders.

8 maanden geleden

Mijn oudste was de eerste paar maanden een huilbaby, toch de eerste tien-elf maanden de ledikant naast mijn bed gehad. Voor de middagslaapjes had ik een wieg in de woonkamer. Ik deed de dutjes mee door op de bank te relaxen en bij te tanken van de slapeloze nachten. Na tien-elf maanden kwamen we tot de ontdekking dat mijn oudste beter doorsliep op een eigen kamer. Bij de tweede had ik een co-sleeper wieg en daarna co-sleeper ledikant . Eerste jaar naast mij gehouden. Daarna langzaam aan een eigen kamer laten wennen. Eerst overdag en daarna 's nachts. De middagslaapjes deed mijn tweede ook in de woonkamer. Ik had een tweede piekstok voor in de woonkamer met een donkere klamboe zodat het licht geblokkeerd werd. Nu derde op komst en we gaan weer voor dezelfde aanpak als bij de tweede. Zo lang het voor de baby en mij goed voelt en we beide goed slapen ligt de kleine naast mij in de co-wieg / co-ledikant. Voor mij is dit wel een stuk makkelijker in verband met geven van borstvoeding. Ik hoef dan in de nacht niet mijn bed uit. Verschonen in de nacht is ook nabij mijn kant van ons bed. Op deze manier proberen we zoveel mogelijk slaapcomfort voor ons allemaal te behouden. Lukken de middagslaapjes in de wieg in onze woonkamer niet, dan heb ik een draagdoek en een draagzak om te zien of dit werkt. Bij mijn oudste en huidige jongste werkte dit ook als ze hun plak momenten hadden. Babykamer is verder wel al helemaal in orde. Nu nog in gebruik door onze tweede kind van nog bijna 3 jaar. Die gaat komende zomer naar een andere kamer, die we nu aan het opknappen zijn. Zo is de babykamer vanaf het begin beschikbaar mocht het nodig zijn voor een betere slaap van de baby.

8 maanden geleden

Onze 1ste heeft ruim 6mnd bij ons op de kamer geslapen in een wieg (andere kant van de kamer), tijdens sprongetjes ook wel periodes tussen ons in/in mijn armen om allemaal iets van slaap te kunnen krijgen. Na een maand of 4 zijn we gaan oefenen met haar middagslaapje in haar eigen kamer/bed. Dit ging goed, hierna dit verder uitgebreid. De eerste weken/maanden sliep ze op de dag ook wel in de box, op 1 van ons of in de draagzak. Met nummer 2 gaan we weer zo starten en dan zien we het wel.