20 Reacties
vorige week
Kan me niet echt voorstellen dat uit beker drinken slecht zou zijn voor je babys ontwikkeling, maar daar zou ik wat meer onderzoek naar doen. Enige wat ik me wel kan voorstellen is dat de verstikking gevaar groter zou zijn dan met fles. Maar je hebt ook van die oefenbekers met extra lange rand en een stuk die de drinken langzaam en later stromen. Misschien kan je daarmee het uitproberen.
Zelf heb ik die laats gehaald en de kleine vind het heel fijn om daar uit rustig water te drinken. Ze is al 6 maanden en drinkt een beetje water na hapje om te oefenen.
https://www.vanastenbabysuperstore.nl/oefenbeker-difrax-pistachio?utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=NLBE%20%7C%20Shopping&utm_term=4575411484165606&utm_content=Ad%20group%20%231
vorige week
Allende je borstvoeding kan hij drinken, maar vermoed dat hij zelf te ongecontroleerde bewegingen hiervoor maakt. Waarschijnlijk vindt je zoon een lege beker net zo interessant, dat is hier ook het geval. Wordt hop aan de mond gebracht, net als alles.
vorige week
Reactie op Puck91
Volgens mij kun je een baby beter nog geen gewone melk geven omdat dit teve ...
Nee, ik bedoel ook gekolfde melk (dus ipv uit een flesje).
vorige week
Reactie op berryberry
Allende je borstvoeding kan hij drinken, maar vermoed dat hij zelf te ongec ...
Hij lijkt wel echt te snappen dat er iets te drinken in zit. In de eerste week hebben we hem te drinken gegeven uit een cupje, en later een keer waren we de flesspeen vergeten (🫣) en hebben we m ook melk uit n beker laten drinken. Dus ik denk dat ie daardoor misschien wel snapt dat er iets lekkers in kan zitten. Hij brengt ook echt de rand naar zn mond en tuit zn lippen. Als er meer dingen binnen handbereik staan pakt ie de beker. En het interesseert hem nog niet zo als wij eten (dus bv brood of een lepel naar de mond brengen) maar hij volgt ons echt nauwgezet als we drinken 😄
@gezondetijger oh ja volgens mij heb ik ook ergens zo'n oefenbeker in de kast staan, goeie!
vorige week
Wij mochten van het cb gaan oefenen. Dit doen we dan ook, helemaal geweldig vindt ie het. De oudste ging ook zo. Scheelt ook een hoop tuit of rietjes bekers kan ik je vertellen 😬. Kind dronk al snel uit of een beker of een bidon.
6 dagen geleden
Haha geweldig, hier ook eentje die het reuze interessant vindt als ik iets drink. Hij begint alleen de onderkant van de mok te sabbelen als ik die geef xd.
6 dagen geleden
Wij hebben een siliconen bekertje van Mushi:
babypark.nl/mushie-silicone-starter-cup.html?color=498
Korte blog over open beker drinken;
blabloom.com/nl/blog/eten-en-drinken/waarom-drinken-uit-een-open-beker-beter-is
Wij hebben nooit tuitbekers oid in huis gehad. Zodra ze goed konden zitten hebben we een open beker geïntroduceerd. Het kan even knoeien zijn in het begin, maar ik vond het zelf wel mee vallen. Niet te veel in het bekertje doen, klein laagje, en lekker zelf laten ontdekken ☺️
5 dagen geleden
Logo hier! Je kunt zeker al gaan oefenen. Ik zou alleen geen 360 graden beker doen, want daar moeten ze aan zuigen. Dus echt een open beker (bijvoorbeeld die van difrax die hieronder genoemd wordt) of kijk eens naar cupfeeder. Ik zou er dan maar een klein laagje melk indoen en telkens bij vullen. Zo verklein je het risico op verslikken. Doseren zal nog lastig zijn, dus het risico op verslikken is wat groter. Zolang je er naast zit en helpt met kleine slokjes, komt fat vast goed. Gewoon lekker doen! Zorg wel dat hij goed rechtop zit en dan goed gesteund. Niet achterover gekanteld.
Mijn zoontje kijkt ook mijn drinken uit de mond. Ik ga het ook eens proberen.
5 dagen geleden
Reactie op UniekeMist464077
Logo hier! Je kunt zeker al gaan oefenen. Ik zou alleen geen 360 graden bek ...
Raad je sws de 360 bekers af?
5 dagen geleden
Wij hebben van de opvang een normale ‘oefen’ beker gekregen. Hieruit geven ze de kinderen ook drinken op de opvang als ze iets ouder zijn maar kan je thuis mee oefenen. Die kleine kijkt het hier ook uit onze hand. We hebben er vd week een klein laagje water in gedaan en via die beker gegeven zodat ze kan wennen. Ik heb ook een klein bekertje met rietje gekocht waar ze mee kan oefenen om uit een rietje te drinken straks.

5 dagen geleden
Reactie op SchitterendeHemel932851
Raad je sws de 360 bekers af?
Nee hoor zeker niet! Maar om te leren drinken is het wel ingewikkeld, omdat je een combi van zuigen met hoofd kantelen moet doen bij deze bekers. Vandaar dat ik er niet meer zou starten. Het beste voor de mondmotoriek is afwisseling. Een open beker is heel goed voor de mondmotoriek, maar dat afwisselen met een 360 graden beker of een rietjesbeker stimuleert de mondmotoriek door verschillende technieken te oefenen. En een 360gr beker is voor onderweg gewoon heel fijn. Ik zou alleen niet alleen maar deze aanbieden, lekker afwisselen :)
4 dagen geleden
Ik zat laatst ook met m'n dochter op schoot terwijl ik aan het drinken was en ze vond het glas zo interessant. Toen ook het glas naar haar mond gebracht en zag er hetzelfde uit als op jouw foto. Later op gaan letten en idd alles wat we drinken kijkt ze aandachtig naar. Maar mijn conclusie was dat ze bewegende objecten gewoon heel leuk vindt en dit is er dan ook nog een waar je makkelijk op kan bijten of naar je mond brengen. Ik zie de baby al denken: m'n ouders brengen het zelfs naar de mond, dat moet wel een fantastisch speeltje zijn! En dan met vloeistof erin wat beweegt en glinstert als het licht erop valt, erg interessant allemaal.
Verder geen idee of het voordelig of juist nadelig kan zijn om een baby nu al uit een beker te laten drinken. Wij wachten er nog even mee.
3 dagen geleden
Reactie op UniekeMist464077
Logo hier! Je kunt zeker al gaan oefenen. Ik zou alleen geen 360 graden bek ...
Thanks voor je advies! Ik ga eens kijken naar zo'n beker. Hij vindt het echt zó leuk en kan idd al mini slokjes uit een mok drinken.
3 dagen geleden
Reactie op Lifa87
Wij hebben een siliconen bekertje van Mushi:
babypark.nl/mushie-silicone-st ...
Idem dito. Ik werk op de babygroep en wij doen dat ook al met een open beker. En ja, ook bij baby’s rond deze leeftijd. 🥰
20 uur geleden
Reactie op GezondeTijger352318
Kan me niet echt voorstellen dat uit beker drinken slecht zou zijn voor je ...
Zojuist deze beker binnen gekregen! Mijn zoontje wilt ook heeeeel graag uit een glas drinken.. mijn idee is om hier wat moedermelk in te doen dat over is van de opvang. Dat is vaak zo'n klein beetje wat het niet waard is om nog in te vriezen maar voor oefnen met een beker iis het perfect 😊
Ben heel benieuwd.. zal wel eerst even voor doen hoe het bij deze beker werkt 🤣
19 uur geleden
Reactie op OpbeurendeBries100345
Zojuist deze beker binnen gekregen! Mijn zoontje wilt ook heeeeel graag uit ...
Leuk! Laat je weten hoe het gaat met die beker?
Ik doe het nu met een gewoon bekertje met oortjes en dan steeds een heel klein laagje afgekolfde melk er in. Gaat echt best goed! Hij wordt nu alleen boos als wij wél iets drinken en hij niks krijgt 😂