23 Reacties

16 uur geleden

Wij nemen onze dochter met dit soort dingen gewoon mee en op het moment dat we naar huis gaan maken we haar wakker! Soms valt ze dan thuis in bed zo weer in slaap, soms ook niet. Mocht dat niet het geval zijn bieden we haar vaak nog een klein flesje aan en dan valt ze daarna in slaap.

16 uur geleden

Hoezo moet je hem wakker maken. Ik zou kijken of het lukt hem slapend in de maxi cosi te leggen en vandaaruit te gaan rijden.

16 uur geleden

Reactie op eensolomama

Hoezo moet je hem wakker maken. Ik zou kijken of het lukt hem slapend in de ...
Is ook een optie, maar hij mag niet te lang in maxi cosi, dus dan moeten wij alsnog vroeg weg
En hem llekker laten liggen en de ochtend erop ophalen?

16 uur geleden

Ik had een vergelijkbare situatie met eten in een restaurant van het weekend. Ze heeft haar flesje gehad zoals altijd en is erna in de draagzak in slaap gevallen. Hier bleef ze de reis naar huis gelukkig in slapen, maar thuis heb ik haar wakker gemaakt en nog een klein flesje gegeven. Pyjama aan en 2 bladzijden boekje lezen, zodat de routine soortgelijk is als normaal en dan direct op bed. Ze sliep direct verder terwijl ze max 15 min wakker geweest is

16 uur geleden

Reactie op SpontaneEcho785174

Is ook een optie, maar hij mag niet te lang in maxi cosi, dus dan moeten wi ...
Haha nee bedoel dat je hem overlegd van bed naar maxi cosi. Bij mijn dochter lukte dit nooit, al sliep ze in de auto dan weer zo. Thuis was het daarna wel feest. Bij mn zoontje lukt dat makkelijk ♥️.

16 uur geleden

Lekker meenemen en proberen slapend over te leggen en anders idd evt flesje als het niet wil, meeste kids vinden dit wel voor een x prima🥰 wij doen het de kerstdagen en oud en nieuw ook. Zijn wel vlakbij dus gaan dan lopend naar huis

15 uur geleden

Zolang ze nog zo klein en flexibel zijn zou ik hem lekker op bed doen en daarna meenemen naar huis (als blijven slapen geen optie is)

15 uur geleden

Wij hebben bewust om deze reden de middag nu afgesproken met de families ipv avonden. Overdag slaapt hij dan in de draagzak. In jou geval zou ik hem overleggen in de maxi cosy uiteindelijk. Als hij daarvan wakker wordt, dan zal hij wss wel weer in slaap vallen door het autorijden.

15 uur geleden

Wij maken de keus om ook bij familie te blijven slapen zodat de kids niet wakker gemaakt hoeven te worden. We hebben lastige slapers dus willen het onszelf niet onnodig nog lastiger maken. Met makkelijke slapers zou ik ze op bed hebben gelegd daar en later overleggen in de maxi cosi.

15 uur geleden

Ik zou hem bij je ouders op bed leggen en ‘s avonds overleggen in de maxi-cosi en mee naar huis nemen. Vanwege ploegendiensten slaapt mijn zoontje regelmatig ‘s avonds tot een uur of 22:30 bij mijn ouders, als ik hem ophaal slaapt hij in de maxi-cosi zo verder. Thuis wil hij vaak nog heel even de borst maar slaapt dan ook gewoon weer verder.

14 uur geleden

Wij hebben al 2 avonden gehad waar we dit konden testen. Eerste dag hielden we ons niet aan het avondritueel waardoor ze moeilijk in slaap kwam en ook snel weer wakker werd. De tweede dag hielde we aan het ritueel, even miepen bij het overbrengen (speen gegeven) van bedje naar maxi cosi en weer terug eenmaal thuis (eventjes staan wiegen), maar uiteindelijk sliep ze door.

10 uur geleden

Ik ben de uitzondering in de reacties, maar mijn man en ik kiezen er voor om op tijd naar huis te gaan. Het is maar 1 jaar dat je kind nog zo jong is. Wat maakt 1x eerder naar huis gaan uit op alle jaren die nog gaan volgen en al zijn geweest. Dit komt ook voort uit dat onze oudste een huilbaby was en onze middelste last had van verborgen reflux. We kwamen even voor het avondeten binnen en gingen daarna we naar huis. Hoe 'ongezellig' dit ook klinkt. Wij hebben wel altijd begrip hiervoor gehad van (schoon)ouders. Nu met onze jongste komt de familie naar ons toe en kunnen we voor alle die onze kinderen hun eigen avondritueel aanhouden. Dikke feest voor de oudste twee dat opa hun dan naar bed brengt.

8 uur geleden

Wij hebben al 2 dagen kerst erop zitten.. waarvan een keer in de avond gevierd bij familie en een keer tussen de middag bij ons thuis. We hadden alles meegenomen voor het slapen maar wat we ook probeerde, slapen lukte niet. De dag erna bij ons thuis kon ik in ieder geval haar ritme aanhouden, dit scheelde enorm. Ik kijk enorm uit naar de ‘echte’ kerstdagen waarin we gewoon lekker met ons gezin zijn en nergens heen hoeven.

5 uur geleden

Ik heb gezegd dat iedereen om 20:00 weg moet. Het is me niet een hele nacht waard om nog een uurtje gezellig te kunnen doen. Volgend jaar gaan we zien hoe het loopt maar voor nu is het prima zo. Oh ik ben dus geen gezelschap mens, ik ben een laat me met rust iemand. Kerst met borderline aan tafel was uitdagend als kind en het is nooit mijn ding geworden.

5 uur geleden

wij vieren het bij ons thuis en ze krijgt normaal rond 19:00 laatste fles en nu wil ik best een uurtje schuiven maar ze gaat gewoon lekker optijd naar bed

4 uur geleden

Ik ben eerlijk gezegd vooral verbaast over die baby's die zo netjes elke dag hetzelfde tijdstip gaan slapen haha. Hier hadden we dat bij de oudste al niet en nu helaas ook weer niet. Wij wonen op 2 uur rijden van onze families dus wij blijven bij beide slapen en we zien hoe de avond/ nacht zal gaan.

3 uur geleden

Hmm ja lastig hè.. wij gaan alle avonden pas rond 8u eten.. ik probeer zoveel mogelijk slaap overdag te pakken. Dan houdt ze t wel best lang uit. En zo niet gaan we allebei naar bed want ze slaapt niet goed alleen.. miss afwisselend met m’n vriend die er ook bij kan blijven. Vind hij vast niet erg met 3 dagen schoonfamilie 😅. En ja… dan is het jammer voor mij of m’n vriend maar dan brengen we wel wat van het kerstdiner naar de slaapkamer 😅

3 uur geleden

Ik vind het juist een mooi excuus om lekker op tijd naar huis te gaan haha. Ik ben zelf erg overprikkeld na zo'n kerstmiddag en ik vind het fijn om op tijd weer thuis te zijn.

3 uur geleden

Reactie op 19Ramona95

Ik ben eerlijk gezegd vooral verbaast over die baby's die zo netjes elke da ...
Nou echt he! Ik merk nu bij de tweede dat t nog lastiger is eigenlijk…