59 Reacties

3 maanden geleden

Ja! Mijn baby is morgen 6 weken en tot nu toe gaat alles zo goed! Huilt alleen bij krampjes die hij niet heel veel heeft en als hij honger heeft. Hij komt 2x in de nacht voor een fles, soms 1x. Drinkt goed, slaapt goed, kunnen hem ook gewoon wakker wegleggen. De borstvoeding was helaas niet gelukt maar los daarvan gaat het zo goed! Ik herken het haha ik ben ook aan het wachten tot het omslaat maar voor nu is het geweldig!🥰

3 maanden geleden

Klinkt heeel fijn, bij mijn 2e had ik dat ook zo. Geniet er lekker van ❤️

3 maanden geleden

Ohhh wat heerlijk en deze positiviteit mag ook wel eens gedeeld worden! 🥰 Hier ook een heeel lief baby meisje. Alles wat je benoemd gaat hier ook goed en ze heeft ook geen nachtvoeding meer vanaf 8 weken. Het enige wat nog een beetje zwaar is in de nacht zijn haar darmkrampjes waardoor we vanaf een uur of 4 niet goed meer kunnen slapen door gekreun, het geven van een speentje en in slaap kroelen. Maar goed, we klagen niet omdat het verder zo’n makkelijk en tevreden kindje is 🥰

3 maanden geleden

Reactie op Manon231023

Ohhh wat heerlijk en deze positiviteit mag ook wel eens gedeeld worden! 🥰 ...
Ah ja heel herkenbaar!! Zo fijn!

3 maanden geleden

En ook zo dankbaar als je leest hoe anders het kan zijn. Voel me zo vereerd!

3 maanden geleden

Wat een goed idee dit! Wij zitten morgen op de 6 weken en vinden het ook (met natuurlijk kleine uitdagingen) heel erg genieten. Het is af en toe even zoeken als ze een sprongetje maakt oid, maar we hebben onderling de verdeling goed en naast de momenten van dorst vaak een tevreden meisje🥰 mindset doet denk ik ook veel hierin, want natuurlijk hebben we slapeloze nachten en dagen dat ze aan het clusteren is enzo maar omdat het verder zo goed gaat kan ik ook zeggen van het hoort erbij en alles is een fase en ik denk dat ze die energie ook aanvoelt. Mijn moeder zegt elke keer wat is ze toch ontspannen, maarja dat zijn jullie ook♥️

3 maanden geleden

Haha er gaan ook veel ouders dit topic met haat lezen denk ik 🤣 Ik ben dankbaar dat ik de baby als heel makkelijk ervaar, omdat het m’n tweede baby is en alles ineens heel makkelijk omtrent de baby lijkt en ik weet wat ik moet doen om haar over het algemeen tevreden te houden. Terwijl er dezelfde uitdagingen zijn volgens mij maar ik ga er veel relaxeter mee om.

3 maanden geleden

Hier gaat het ook heel goed. Eerste kindje, maar wij zijn heel relaxed in alles. Vriendin van mij benoemd ook steeds dat ons meisje dat ook voelt. Krampen piek met 6 weken (bijna 8 weken nu) waren even een paar dagen wat pittiger, maar in de draagzak was het prima te doen. De sprongetjes merken we ook zeker, maar valt ons alles mee. Ze is een ontzettend tevreden blij meisje. Lekker vocaal aan het brabbelen. 'S nachts komt ze nog wel vaak voor voeding, maar dit gaat zo snel dat ze binnen een kwartier weer in haar bedje ligt en verder slaapt.

3 maanden geleden

Reactie op Ceri1999

Wat een goed idee dit! Wij zitten morgen op de 6 weken en vinden het ook (m ...
Haha hier ook. Baby relaxed door ons en wij weer door hem. Zo fijn dat dat lukt. De slapeloze nachten die we hebben (maar kan ze op 1 hand tellen..) zijn dan ook makkelijk te relativeren.

3 maanden geleden

Reactie op EmpathischeMist641457

Haha hier ook. Baby relaxed door ons en wij weer door hem. Zo fijn dat dat ...
Zeker weten!

3 maanden geleden

Reactie op EmpathischeMist641457

En ook zo dankbaar als je leest hoe anders het kan zijn. Voel me zo vereerd ...
Ja, zo ervaar ik het ook! Zo blij dat het zo goed gaat, dat is echt niet vanzelfsprekend. Mijn mannetje is nu 5 weken en doet het ook heel goed. Binnen een paar dagen op geboortegewicht, en inmiddels dik 5600 gram, in het 99e percentiel. Heerlijk ventje. Borstvoeding gaat heel goed. De nachten zijn soms nog wel wat pittig met intervals van 2 tot 3 uur, maar dat wordt vast nog beter. Hij slaapt na de voedingen snel weer in. Overdag is het ook een engeltje, weinig huilen, snel tevreden. Regeldagen waren pittig, maar goed, dat hoort erbij Lekker in de wagen of in de draagdoek overal mee naar toe, mn man neemt hem ook mee met allerlei werkzaamheden 😄 Mijn herstel gaat ook goed. Ik ben zelfstandige, en deze week al weer wat kleine leuke afspraken gehad in voorbereiding op projecten deze winter, en dat voelde goed. Fysiek ook de goede kant op, al is mn bekkenbodem nog wel zwak merk ik. Had een erg lange persfase (4 uur) dus dat is niet zo gek denk ik. Volgende week naar de fysio. En weer naar yoga, daar kijk ik zooo naar uit! Oh, en we hadden een fenomenale kraamweek. Natuurlijk waren de eerste dagen pittig, na 4 uur persen voelde ik me echt een busongeluk, maar verder was het een heerlijke week. Lekker gebubbeld, nauwelijks bezoek, fantastische kraamhulp, heel rustig aan gedaan en goed voor mezelf gezorgd en laten zorgen, en heerlijk genoten met zn drietjes. En ik geniet eigenlijk steeds meer van ons mannetje 🥰. Oh wat lekker om dit allemaal even op te schrijven! Tuurlijk zaten en zitten er ook zeker uitdagingen tussen, maar over het algemeen ben ik echt heel tevreden 🙏😉

3 maanden geleden

Bij ons aardig wat reflux maar daar storen wij ons niet aan, ook hier alles weer vrij snel op de rit zowel lichamelijk als mentaal (ondanks nog wel de gebroken nachten). Zit nu al na te denken wanneer de volgende baby zich kan aandienen hahaha zo veel genieten we!

3 maanden geleden

Reactie op Joelle26

Bij ons aardig wat reflux maar daar storen wij ons niet aan, ook hier alles ...
Overigens enorme overproductie met borstvoeden maar ook daar heb ik een oplossing voor gevonden (geef het aan een andere moeder)

3 maanden geleden

ik mag ook niet klagen! met 37+1 bevallen van een mooi, gezond meisje. zelf wel een knip gehad, hechtingen geknapt, maar dikke prima! het is vanaf het begin al neerleggen en slapen, hoef haar niet te wiegen, ze slaapt niet op me. kan der overal mee naartoe nemen. mijn man en ik pakken allebei minimaal 8 uur slaap lekker go with the flow en we maken ons niet al te druk! tuurlijk zijn er soms wat pittige momenten zoals gisterenavond.. maar.. vandaag weer een nieuwe dag

3 maanden geleden

Wat heerlijk hè?! Hier gaat het ook erg goed! Vanaf dag 1 slaapt ze ‘s nachts zo goed. De eerste vier weken moesten we haar nog wakker maken voor de fles, maar ze groeide zo goed dat we dit niet meer hoefden te doen. Sindsdien slaapt ze door van 22:30-07:30. We weten dat we hiermee echt geluk hebben, maar hierdoor denk ik ook wanneer komt het omslagpunt? Ze is verder ook heel relaxed, kunnen haar overal mee naar toe nemen. Huilt alleen wanneer ze honger heeft of krampjes heeft in de avond.

3 maanden geleden

Reactie op RustigeVogel967142

Ja, zo ervaar ik het ook! Zo blij dat het zo goed gaat, dat is echt niet va ...
Heeeeerlijk!!! Ja zo fijn om even op een rijtje te zetten waar je eigenlijk allemaal tevreden en blij mee bent, dan leef je ook weer even helemaal in het moment.

3 maanden geleden

Hier ook! Na een hele fijne bevalling met even een spannende start en een dagje zkh loopt het zo gesmeerd. Hij hapte meteen goed aan en de bv loopt echt goed. Hij meldt zichzelf wel, dus we kunnen hem 's nachts lekker laten slapen. Natuurlijk af en toe een beroerde nacht of wat krampjes, maar we zitten er zelf zoveel meer ontspannen in dan bij ons eerste kindje. Echt heel fijn om te merken 🥰

3 maanden geleden

Geniet er van! Voor mjj eerste kindje. Soms zijn er ook bij ons huil momentje. Maar het gaat ook telkens beter.

3 maanden geleden

Reactie op Joelle26

Bij ons aardig wat reflux maar daar storen wij ons niet aan, ook hier alles ...
Heerlijk! Zelf zit ik ook al te bedenken wanneer er een volgend kindje zal komen🫢.

3 maanden geleden

Hier gaat het ook goed tot nu toe en ook ik zit te wachten tot het “fout” gaat. Met name omdat mijn eerste zoontje drama was😅. Geniet nu zoveel meer *behalve van die gigantische spuitluier om 6 uur vanmorgen. Wat zijn we druk geweest🤣