6 Reacties

4 maanden geleden
Volgens mij ligt dit er echt aan hoeveel melk weefsel is weg gehaald. Dit is ook de reden geweest dat ik wacht met een borstverkleining.
Denk dat je het gewoon moet proberen eventueel met hulp van een goede lactatieverpleegkundige. En ook vooral niet te streng zijn voor jezelf als het niet lukt. 馃槝

4 maanden geleden
Oh hier in hetzelfde schuitje. Met 21 jaar een borstverkleining gehad. Bij mij gaf de plastische chirurg aan dat de kans op borstvoeding geven met de cup die ik toen had, net zo groot is als met een borstverkleining. Het hangt ervan af of de melkgangen/klieren naar de tepel nog intact zijn. Mijn moeder had ook een grote cup en het lukte haar ook niet om borstvoeding te geven.
Ik wil naar de lactatiekundige om het te bespreken. Vaak is de productie verminderd en komt het lastig op gang. Het zou mij zelfs al mooi lijken als het maar een beetje is voor erbij naast.

4 maanden geleden
Ik heb ook borstverkleining gehad. Bij mijn 1e er achter gekomen dat ik blijkbaar wel borstvoeding kan geven toen niet gedaan. Nu zwanger van de 2e en zit nu toch beetje te twijfelen om wel te doen

4 maanden geleden
Oh hier in hetzelfde schuitje. Met 21 jaar een borstverkleining gehad. Bij ...
Over die melkgangen/klieren heb ik weleens gehoord dat als de tepel verplaatst is, dat dan de kans kleiner is omdat die melkgangen dan doorgesneden zijn. Maar of dat persee waar is vraag ik mij af.
Ik heb er zelf nooit zo veel waarde aangegeven of ik wel of geen borstvoeding kon geven. Maar nu ik zwanger ben lijkt het mij toch ook wel iets heel speciaals.
Ik ga denk ik hetzelfde doen. Ik heb binnenkort een intake bij de verloskundige dan ga ik het bespreken.

4 maanden geleden
Ik ben heel benieuwd of het bij mij gaat lukken. Heb op mijn 18de een borstverkleining gehad, dat is ondertussen ook alweer ruim 20 jaar geleden.
Heb toen van de chirurg te horen gekregen dat er een kans was dat ik geen borstvoeding zou kunnen geven, kon me toen echt niets schelen, maar nu hoop ik stiekem dat het toch gaat lukken 馃檲