14 Reacties

gisteren

Waarom kan de voeding niet om 6.45 of 7.00? Dat je je voor die tijd klaarmaakt?
Je zou bij je werk kunnen vragen of je een half uurtje later mag beginnen, als je borstvoeding geeft heb je in nederland recht om je werktijden aan te passen, daar zou je gebruik van kunnen maken. misschien is dat een idee? ik weet niet wat voor werk je doet, als je bijv. docent bent is dat dan weer lastiger.

gisteren

Ik geef op zijn opvangdagen een voeding voor ik hem breng en dan krijgt hij daar 3 flesjes op een dag van 90 - 150 ml. Ik kan mn werktijden zelf bepalen dus we staan meestal om 0715/0730 op en zijn dan uiterlijk om 0815 de deur uit. Ritme sochtends is gewoon strak. - peuter aankleden en eten geven. - zelf douchen/aankleden - baby aankleden en eten. Duurt niet langer dan 45 minuten...

gisteren

Ik koos ervoor om als ze nog sliep niet wakker te maken Zodat je elke dag dezelfde starttijd hebt. Daarnaast moest ik anders alsnog kolven want je wel je borsten leeg hebben als je weggaat.
Ik ben bang dat als ik te laat start met de voeding, hij soms opeens niet 2 borsten drinkt en ik dan met 1 ontploffende tiet in de trein zit. En als je 's ochtends kolft: neem je dan je kolf 'vies ' mee naar werk?

gisteren

Hoe bedoel je vies? Je kunt m na het kolven toch nog snel even schoonmaken? Desnoods snel afspoelen en op je werk direct in de koelkast leggen

gisteren

Reactie op Rechtzodiegaat

Ik ben bang dat als ik te laat start met de voeding, hij soms opeens niet 2 ...
Gewoon even snel afspoelen. Ik zou overigens onderweg ook gerust nog even kolven. En hem dan op een rustig plekje eruit halen 🙈🤣 Heb laatst 50 minuten gekolfd in de auto omdat ik nergens even kon stoppen haha

gisteren

Reactie op Rechtzodiegaat

Ik ben bang dat als ik te laat start met de voeding, hij soms opeens niet 2 ...
Gewoon afspoelen. Je hoeft ze kolf niet na elke voeding helemaal schoon maken.

16 uur geleden

Ik geef normaal ook op verzoek, maar sinds ik werk geef ik mijn dochter om 6:30 een voeding voor ik me klaar maak. Ze slaapt dan gewoon door, drinkt de ene keer meer dan de andere. Daarna maak ik me klaar en om 7:20 ga ik naar werk. Op dagen dat ze naar oppas/opvang gaat zit ze in ieder geval in de auto zonder honger op deze manier en valt ze weer in slaap, en als ze thuis blijft bij papa kunnen ze nog even doorslapen tot 9:00/9:30. De rest van de dag gaat dan gewoon weer op verzoek. Werkt hier prima, chille ochtenden zo.

16 uur geleden

Reactie op eensolomama

Gewoon even snel afspoelen. Ik zou overigens onderweg ook gerust nog even k ...
Wow haha had je toen niet heel veel?
Ik ben inmiddels ook weer aan het werk en mijn zoontje heeft een ritme waarbij hij tussen 07:00-07:30 zelf wakker wordt. Ik vind het zonde om hem uit dit ritme te halen en bijv rond 06:30 al te voeden omdat ik op tijd op het werk moet zijn (07:30 en meestal 35 min rijden). Als hij naar de opvang gaat, maak ik mijzelf eerst helemaal klaar en dan voed ik hem rond 07:00 (of hij wordt zelf wakker of ik maak hem wakker). Als papa thuis is, heeft hij ‘s ochtends een flesje en kolf ik in de auto. Werkt prima! Je hebt idd rechten als je bv geeft. 25% van je werkdag. Dat heb ik vaak niet eens nodig

13 uur geleden

Je kolf vooral niet afspoelen maar ‘vies’ in een afsluitbare zak doen en in de koelkast/tas. Zo kun je hem de hele dag gebruiken zonder steeds helemaal schoon te hoeven maken. Eind vd dag goed reinigen

12 uur geleden

Herkenbaar dilemma. Ik ga in januari weer werken. In het onderwijs. Ik denk dat ik iets met m’n klassen afspreek dat ze maar in de aula moeten wachten om te checken of ik er al ben. Zo niet rustig daar blijven zitten totdat ik ze kom halen 😂 Maar als er al een tijdje tussen vorige voeding zit maak ik hem denk ik maar wakker. Wil sowieso op het laatst mogelijke moment voor ik weg ga, want hij pakt dus ( nog) geen flesje. Hoop dat hij dat t.z.t. wel doet anders wordt het lepelen en een hapje ofzo? 😭

8 uur geleden

Ik sta op de dagopvangen om 6.15 uur op. Douchen en mezelf klaarmaken. De kleine maak ik daarna wakker (of is intussen wakker geworden en ligt bij papa). Dan voed ik haar en daarna kleed ik mezelf aan. Dan ga ik de kleine verschonen en omkleden. Beneden gaat ze even in de box en pak ik de spullen in voor de dag. Om 7.25 uur vertrekken. Ik ben zelf rond 7.45/8.00 uur op kantoor. Rond 10 uur krijgt zij een flesje (110ml, maar drinkt met geluk 70ml op) op de opvang en ga ik kolven op kantoor. Rond 12.45 uur voed ik haar live op de opvang (kolfrecht tijd). Mocht ze eerder honger hebben wordt ik gebeld en schuif ik met mijn pauzetijd. Om 16.00 uur ga ik haar van de opvang halen en thuis voeden (kolfrecht). Ideaal voor een kleintje wat slechter drinkt uit de fles. Maar ik weet ook dat ik van geluk mag spreken dat mijn werkgever zo met mijn kolfrecht omgaat (normaliter neem ik een uur pauze, wilde ik nu ook doen en die gebruiken voor het voeden maar dat mocht niet, ik moest mijn kolfrecht daarvoor gebruiken. Na het kolfrecht ga ik dat wss wel doen). En dat er een ruimte is op de opvang dat ik daar in alle rust kan voeden is ook echt een blessing.