16 Reacties

5 dagen geleden

Overdag ook in de cosleeper? Dan kan je ernaast liggen?

5 dagen geleden

Ik heb een oorfauteuil op kamers staan. Ideaal met voorlezen, troost bieden naast het bed, aanwezigheid op de kamer, en nog zoveel meer. Onze baby slaapt voor nu nog vooral in mijn armen / op mij. De co-sleeper staat er voornamelijk voor sier bij. Bij mijn andere twee kinderen (6j en 3j) gebruiken we de oorfauteuil nog elke dag. Laatst wat mijn oudste ziek en had behoefte dat ik bij hem op de kamer was. Baby aan de borst, ik comfortabel in de stoel en wachten totdat mijn oudste sliep. Toen mijn middelste nog moeite had om zelfstandig te gaan slapen, stond de oorfauteuil naast de ledikant. Ik erbij met dekentje, mocht ik zelf in slaap vallen dan lag ik ook wat prettiger. Wij hebben er 2 tweedehands gekocht destijds, voor op elke slaapkamer 1. Worden nu al ruim 5 jaar met plezier gebruikt.

5 dagen geleden

Reactie op berryberry

Overdag ook in de cosleeper? Dan kan je ernaast liggen?
Ja dat zou wel kunnen natuurlijk! Maar we proberen juist de dutjes in haar bedje te oefenen. :)

5 dagen geleden

Reactie op Lifa87

Ik heb een oorfauteuil op kamers staan. Ideaal met voorlezen, troost bieden ...
Dat klinkt heerlijk, maar past helaas niet in haar kamertje.

4 dagen geleden

Zelfde probleem. Wij zitten op een klein houten krukje, niet echt bevorderlijk voor de houding en bloedsomloop 😅. Ik overweeg misschien zo'n uitklapbaar camping stoeltje, die zijn niet zo groot, maar kun je toch een beetje comfortabel zitten.

4 dagen geleden

Reactie op Lifa87

Ik heb een oorfauteuil op kamers staan. Ideaal met voorlezen, troost bieden ...
Jeetje dat klinkt heel intensief. Maar het klinkt ook als een bewuste keuze. Hier mag onze oudste heel soms bij ons in bed in slaap vallen als ze niet lekker of verdrietig is. Vind ze ook super fijn. Dan tillen we haar als wij gaan slapen naar haar eigen bed. En in de ochtend als wij nog liggen komt ze altijd nog even tussenin knuffelen.

4 dagen geleden

Reactie op Maria Slot

Jeetje dat klinkt heel intensief. Maar het klinkt ook als een bewuste keuze ...
Samen slapen op deze manier is ook bewust en redelijk snel/makkelijk gemaakt als zowel ik en de baby dan goed tot slaap komen. Al probeer ik het wegleggen in de co-sleeper wel. Zeker wanneer ik zelf uit bed moet. Nu ik zo met de baby slaap, vind ik het niet heel prettig dat mijn oudste of middelste naast mij gaat slapen. Vooral ook uit veiligheid voor de baby. Voorheen was dit geen probleem. Zodra ze wakker werden in de nacht of nog meer nabijheid wilde met naar bed gaan lagen ze op de kant van mijn man in ons bed. Mijn man werkt 's nachts, dus ze kunnen de hele nacht blijven liggen wanneer hij niet vrij is. Nu heeft mijn oudste een hoogslaper en vervalt het overtillen naar zijn bed. Gelukkig is hij dan slaapdronken genoeg om onder begeleiding weer zijn bed in te kruipen. Afgelopen week hebben beide kinderen een nacht gehad dat ze bij mij in bed zijn gekropen. Het ging beter dan verwacht, ben daardoor nu er ook wat rustiger onder mocht het weer voorkomen. Zo fijn wanneer je op zo'n simpele en makkelijke manier steun en nabijheid kan bieden aan je kind(eren). De ochtend knuffels zijn ook echt om bij te smelten.

4 dagen geleden

Een vouw stoel? Zo’n camping geval, is dat wat? Wij hebben van de decatlon van die stoffen die tot 150kg belast mogen worden en die zitten best ok eigenlijk.

3 dagen geleden

Reactie op chemkitten

Een vouw stoel? Zo’n camping geval, is dat wat? Wij hebben van de decatlon ...
Ohja dat is een goede! Met arm leuning?

3 dagen geleden

Reactie op BabyLuus

Ohja dat is een goede! Met arm leuning?
Ja deze ze zijn echt super handig

3 dagen geleden

Reactie op chemkitten

Ja deze ze zijn echt super handig
Wat top! Ik ga eens kijken, bedankt!

3 dagen geleden

Hoe klein is de kamer dan? Want hier ook echt een minikamer maar met wat schuifwerk kon ik alsnog een comfy stoel kwijt

gisteren

Reactie op berryberry

Hoe klein is de kamer dan? Want hier ook echt een minikamer maar met wat sc ...
Tja klein ik denk 6/7 m2 we hebben al verschillende opstellingen geprobeerd

gisteren

Reactie op berryberry

Hoe klein is de kamer dan? Want hier ook echt een minikamer maar met wat sc ...
Mijn kamer was vroeger 4m2. Of nou net niet het was 180 bij 200.

gisteren

Reactie op BabyLuus

Tja klein ik denk 6/7 m2 we hebben al verschillende opstellingen geprobeerd ...
Ah nou als je een foto wil posten kan ik misschien ook nog meedenken. Denk dat het kamertje hier nog kleiner is

3 uur geleden

Reactie op berryberry

Ah nou als je een foto wil posten kan ik misschien ook nog meedenken. Denk ...
Dat is lief! Ik heb ondertussen de campingstoel gekocht, werkt top! :)