17 Reacties

14 uur geleden

Gurl same.

13 uur geleden

Niet. Nou ja, nuttig dus wel: kind in slaap krijgen, voeden, verschonen. Maar iets voor mezelf bestaat uit koffie warm drinken of warme maaltijd ook warm opeten. Zoiets. En ergens smijt ik nog een emmer sop door de badkamer en duw ik de stofzuiger in het wilde weg door de kamer. En halverwege de activiteit huilt de baby meestal alweer dus erg succesvol zijn die activiteiten ook weer niet. Ze zeggen dat het wel weer komt, ik klamp me, soms met de moed der wanhoop, aan dat idee vast 😅

13 uur geleden

Also same girl

13 uur geleden

Ik volg. Heb precies hetzelfde haha.

13 uur geleden

Same hier! En avond eten koken etc, hoe dan? Als de baby om 7 uur naar boven gaat en dan hele avond ritueel beginnen van douchen, pyjama aan, voeden, in slaap krijgen .. daar ben ik rustig 45-60 minuten mee bezig.. wanneer moet ik eten? Tussen 6 en 7 kan ik amper de baby los laten want die verveeld zich vaak dan als ik hem niet entertain, laat staan dat ik dan kan koken. Dus dan is het 8 uur en denk ik; goh wat zullen we eens eten. Vriendlief is vaak ook rond half 8 savonds thuis van werk dus die kan ook niet altijd op tijd koken

13 uur geleden

Same!!!

13 uur geleden

En tijdens de wakkertijd? Ik laat de baby regelmatig toekijken hoe ik bijvoorbeeld de was ophang of de vaatwasser uitruim. Of ze ligt in de box/baby gym te spelen en dan zit ik even op de laptop of de bank.

13 uur geleden

Reactie op BlijdeHavik246793

En tijdens de wakkertijd? Ik laat de baby regelmatig toekijken hoe ik bij ...
Zijn wakkertijd is zo kort dat ik net eten kan maken en normaal alles op kan eten 😅 Hooguit nog 1 minitaakje erbij. Dan begint het riedeltje weer opnieuw

13 uur geleden

Reactie op Frumpie

Niet. Nou ja, nuttig dus wel: kind in slaap krijgen, voeden, verschonen. M ...
Hahaha mooi omschreven

13 uur geleden

Ik doe alles met hem erbij. Ik neem hem overal mee naartoe. Als ik bijv bezig ben met koken of huishouden zet ik hem in de wipstoel bij mij, of ik leg hem in de box of zijn speelkleed op de grond.

12 uur geleden

Mijn man en ik doen samen het huishouden, hij pakt op waar ik niet aan toe kom. We hebben 3 kinderen, ik ben thuisouder, hij werkt fulltime 's nachts en slaapt ongestoord overdag. Onze oudste gaat naar school. Op de vrije dagen brengt en haalt mijn man onze kind op. De andere dagen doe ik het. Zit ik in de knoop met een slaapje van onze baby, dan springen mijn ouders in als ophaaldienst. Ik geef borstvoeding en de kleine slaapt dag en nacht op mij / in mijn armen (conform veilig samen slapen). Hierdoor slapen we beide, win-win. Wanneer ze wakker is kan ik wat meer bewegen en doen. Ze accepteert sinds een paar weken de box, soms een kwartier soms een half uur. In die tijdsbestek maak ik bijvoorbeeld mijn eten klaar en die voor mijn 3jarige. Of ik zet haar in de baby inzet van de kinderstoel en ik zet haar bij mij neer terwijl ik bezig ben met huishoudelijke taken. Stofzuigen doe ik met haar in de draagdoek. Ze wilt daar helaas niet in slapen, anders had ik mijn dag efficiënter in kunnen delen. Tussendoor speel ik ook nog met mijn 3 jarige kind, Onze hond gaat nu nog 1x per dag mee met een uitlaatservice. De andere 2 keer laat ik de hond uit met de kinderen. Samenstelling (met 2 of 3 kinderen) en manier waarop (draagdoek, draagzak, kinderwagen) wisselt. Echt iets voor mijzelf doe ik sinds de komst van mijn oudste (ruim 6,5j oud) al niet meer, haha. Een enkele keer een dagdeel met een vriendin afspreken. Maar echt wekelijks een hobby of een sport beoefenen, nee. Dagjes weg zonder kinderen, ook nee. Zelfde gaat op voor uiteten gaan, biosje/concert pakken, en andere uitjes. Alles draait voor nu om de kinderen. Mijn man en ik plannen wel date nights in, maar die zijn voor nu nog thuis met onze baby van 3 maanden er gezellig bij. Hopelijk kan ik met een paar maanden weer elke ochtend thuis sporten. Dan zou ik al heel gelukkig zijn. Even een uurtje beweging zonder kinderen om mij heen.
Nou precies dit. Mijn dag is opgedeeld in segmenten waarbij ik na het ritueel ook nog continu oplet wanneer ze weer wakker is. Ik doe bijzonder weinig voor mezelf of in het huishouden

9 uur geleden

Ik ben eigenlijk het meest druk met onze peuter en de baby sleep ik een beetje mee in de draagzak (8kilo schoon aan de haak). Ik kan niets meer voor mezelf doen

4 uur geleden

Reactie op Wh2023

Ik ben eigenlijk het meest druk met onze peuter en de baby sleep ik een bee ...
Hier hetzelfde. Tijd voor mijzelf komt ooit wel weer…

2 uur geleden

Hier ook hetzelfde. Ik krijg pas iets gedaan voor het huis of mezelf als ze toevallig wat langer dut overdag maar dat is meer uitzondering dan regel.

1 uur geleden

Ehhhh… niet 🫠 Mijn moeder komt gelukkig dagelijks even langs en dan kan ik even wat meer energie in het huishouden stoppen of met de hond spelen. Maar dat is het ook wel weer. Een keertje lekker koken is me ook nog niet eens gelukt. Hooguit een ei bakken en een soepje opwarmen 😂. Oh en ik lees een boek terwijl zij slaapt aan de borst 😅. Ze is wel best blij in haar triptrap stoeltje en in de box! Maar ja dan ben ik dus idd aan het eten of de nodige huishoudelijke taken aan t doen.. Volgende week komt m’n vriend terug na 3 weken weg en dan mag hij even flink aan de bak met onze baby haha!

1 uur geleden

Reactie op Fija

Same hier! En avond eten koken etc, hoe dan? Als de baby om 7 uur naar bove ...
Ik kook om deze reden vaak al in de middag of de avond van te voren