13 Reacties
6 maanden geleden
Ik herken het van mijn vorige zwangerschap. Met 28wkn begon het en na een paar weken kon ik alleen nog maar een oud paar uitgelopen birkenstocks aan. Uiteindelijk zelfs nog een paar herenslippers gekocht (heb van mezelf normaal al brede voeten en mt 42) omdat ik niks paste en niks kon vinden in damesslippers. Had het naast voeten/onderbenen ook heel erg in mijn handen/armen ( ook carpaal tunnel syndroom). Na de bevalling was ik het vocht al heel snel kwijt.
Nu 33+4 van de 2de en het begon nu vorige week met het warme weer, vooral in mijn voeten, gelukkig nog niet zo erg als toen. Koud voetenbad is lekker, zo veel mogelijk op blote voeten lopen, 's ochtends al beginnen met af en toe je benen omhoog leggen hielp mij om pas later op de dag echt last te krijgen en verder was het toen echt uitzitten. Ik ging vaak half op mijn zij liggen met mijn benen op kussens dat hielp redelijk en was langer vol te houden dan op de rug liggen.
6 maanden geleden
Ik heb dit ook sinds een aantal dagen😩
Zo veel mogelijk rust en niet te lang staan (neem veel pauzes en ga echt liggen gedurende de dag)
Indd voeten op een hoog kussen zo vaak als je kan
En grote slippers dragen
En misschien een lauwwarm voetenbadje van 15 minuten?
Deze stappen heb ik allemaal gedaan en het is wel aanzienlijk verminderd
6 maanden geleden
Ik herken je probleem maar al te goed helaas...
Sinds de eerste warmte 3 weken geleden heb ik ook last gekregen van dikke pijnlijke voeten. Daarnaast ook nog eens echt pijn aan de zijkant vanaf de enkel (enkel hangt soms half over de schoen) en nu Sinds 1 week is het vocht ook in mijn onderbenen gaan zitten. En ook gewoon hiermee naar bed gaan en opstaan. Vreselijk!
Ik heb de tip gekregen van de vk om in de avond te zwachtelen of steunkousen aan te doen en daarna ook echt met de benen omhoog.
Daarnaast veel water drinken, niet zo mijn ding eerlijk gezegd, evengoed als omhoog zitten niet...
Daarnaast veel komkommer en bleekselderij eten, zijn echte vochtafdrijvers.
En zelf heb ik brandnetelthee in huis gehaald. Hier mag je ook maar 2 kopjes per dag van omdat het heel goed afdrijft. Dit was ook een advies van de vk tijdens mijn vorige zwangerschap.
En op extreem warme dagen stap ik in een voetenbad van ijskoud water en daarna is de meeste pijnlijke spanning van mijn voeten af.
6 maanden geleden
Ik heb het ook, ongeacht of het nou warm is of niet. Ik slaap standaard met een kussen onder mn matras dan valt het smorgens wel mee. Als ik wakker ben ga ik gelijk wandelen, en blijf veel bewegen gedurende de dag dan wordt het niet zoveel erger. Bij mij neemt het vooral toe als ik heel de dag zit/sta en niet veel in beweging ben. Ben ook over op bleekselderij sap op een lege maag & drink veel water. En probeer wekelijks een lymfedrainage massage te plannen, dat werkte wel goed. Alleen zit ze nu al 3 weken vol balen…. Succes!!
6 maanden geleden
Ik draag vandaag weer compressiekousen van de Hema. Nu is het geen 30 graden, dus dan wil ik ook geen slippers aan. Tot nu toe helpt dit best goed gelukkig!
Ik doe ze in de ochtend gelijk aan en ze gaan na het avondeten ergens pas uit. Dan begin ik ze ook wel beu te raken. Maar hierdoor pas ik wel mijn schoenen heel de dag.
6 maanden geleden
Reactie op Ivyyyyy
Ik draag vandaag weer compressiekousen van de Hema. Nu is het geen 30 grade ...
Ja heb ik ook en heb de helft er af geknipt dat je ze niet zo hoog hoeft te doen ideaal 😜👍
6 maanden geleden
Ik heb nu sinds een paar dagen dat me voet en tenen een beetje opgezet zijn. Vooral na wat lopen doet het echt pijn vooral in me enkel en dat helemaal door trekkent in me tenen. Nu maar met de benen omhoog zitten en straks misschien nog een koud voeten badje.